Opscheppen :-)

A

Anoniem

Guest
Ik vind het moederschap echt steeds leuker worden. En mijn dochter ook nog steeds elke dag mooier, liever en eigenwijzer ... geweldig! Vooral met haar mooie lachjes van oor tot oor weet ze mij (en de rest van de wereld)  helemaal in te pakken.
Ik betrap mezelf er dus regelmatig op dat ik loop op te scheppen hoe mooi en lief ze is en wat ze allemaal al kan. Het leek me wel om daarom een opschep-topic te openen :)
om lekker schaamteloos trots te zijn en op te scheppen!
Ik zal uiteraard met genoegen beginnen! :) hihihi

Tessa slaapt al een aantal weken echt goed door!
Ze  weet zich in de box goed te vermaken met de boxspiraal en sinds kort ook een beetje met de babygym al zijn haar armpjes nog wel een beetje te kort om er echt goed bij te kunnen. Ze trapt d'r met d'r voeten vrolijk tegen aan en kijkt dan nog lekker verbaasd om zich heen waar die geluidje vandaan komen. Ook de rammelslofjes vind ze geweldig, maar snapt nog niet dat ze het zelf doet.
Ze maakt steeds vrolijkere geluidjes! En brabbelt d'r vrolijk op los ... als je dan reageert kan je duidelijk merken dat ze het helemaal geweldig vind.
Tess drinkt goed, drinkt 4 flesjes altijd leeg ... alleen de 5e laat ze soms 50 of 60 cc staan maar voor deze fles moet ik haar dan ook altijd wakker maken.
Het bad vind ze echt erg leuk! En sinds een aantal dagen huilt ze ook niet meer met aan en uitkleden! dat is echt heerlijk zeg! Samen douchen vind ze nog wel een beetje vreemd, maar je merkt wel dat ze dat ook steeds leuker vindt.
En de kerstboom .... zet ik haar in de wipper bij de kerstboom kan ze zich echt vermaken met het staren naar de lampjes... hehehe (wat zal ik die boom gaan missen!) ook de tv vind ze (uiteraard vanwege het licht) geweldig om 17.00 uur kijken we dus altijd samen as the world turns met een flesje erbij .. nog zo'n ritueel wat ik echt zal gaan missen als ik straks weer moet gaan werken.

Ik ben zo super trots :)

Groetjes,
Anne

nou ik volg je graag hoor!!!

Onze meid is nu alweer 10 weken aankomende maandag (morgen dus)
en ik geniet iedere dag meer en meer van haar!
het is dan wel mijn 3e! maar het blijft zo  bijzonder..
als ik zie hoe ontzettend leuk en lief onze 3 meiden met elkaar zijn dan smelt ik gewoon!

ook is Senna net zoals je  Tessa omschrijft, de kerstboom is ook favoriet en ze slaapt snachts door, speelt graag in de box en kijkt graag tv met haar twee grote zussen!
ze zitten dan ook met hun 3en voor de tv. Senna in het midden in de wipstoel en de andere 2 in hun stoeltjes naast haar.
nu is ze haar handjes aan het ontdekken en ligt er dan lekker op te smakken.
ook die ontzettende geweldige lieve lachjes!! Heerlijk...
en al die mooie geluidjes die ze erbij maakt.
al met al genoeg om trots op te zijn!
heerlijk!!

bij deze wens ik jullie allemaal super fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2009!!

Liefs Jenny

hahaha, opscheppen!!! Ik ook!!

Navara slaapt al sinds ze 5 weken oud is 's-nachts door. Tegenwoordig rekt ze het af en toe al op tot klokje rond slapen! Ondanks dat het van het cb nog niet mag, ze is gewoon heerlijk eigenwijs.
Ze begint sinds een paar dagen echt naar speeltjes te grijpen, en dan glimmen van oor tot oor als het lukt! Het gaat met de dag beter, en ze heeft al een keer heel gemeen aan mn haren getrokken.
Ze groeit harstikke goed, en past al bijna niet meer in haar reiswieg! Ze woog gisteren zelfs 5255 gram, dat is bijna een kilo erbij in 1 maand. We zijn dan ook maar overgestapt op maatje 62, waar ze bijna goed inpast!

Het allerleukste vind ik nog wel dat ze heel wat praatjes begint te hebben. Lekker brabbelen tegen haar knuffels in bed, en tijdens het verschonen tegen mij. Als we haar slaapliedje zingen, brabbelt ze bijna altijd lekker mee. Ook begint ze opa en oma al te herkennen!

Het is gewoon heerlijk om steeds nieuwe ontwikkelingen bij haar te ontdekken!

xxx
Petra

Heyhey petra en de andere dames,

Tessa slaapt ook rustig van 22 tot 8.30 en het CB vind dat ook niet goed ....
Ik denk zelfs dat ze het zou redden als ik de fles van 22 uur eraf zou halen (en die dan natuurlijk verdeel over 4... of de 5 flessen korter op elkaar geef)  ... maar ja dat zullen ze helemaal niet goed vinden ....
Persoonlijk zou ik dat toch graag proberen, manlief denkt daar anders over. Voor hem is het 'concentratiebureau' nog heilig ... Ach tsja... vanaf volgende week ben ik weer avonden werken, dan moet hij die fles geven... ik denk dat ie er dan snel anders over zal denken aangezien hij nu meestal om 21 uur naar bed gaat ...
Ik ben zo benieuwd hoe 't hem gaat bevallen het alleen papa-en voor langer dan een paar uurtjes...

Liefs,
Anne

Nou meiden, zeg nu eerlijk, deze foto hoeft geen uitleg toch!
Met Nik gaat het nu steeds  beter, al kan hij nog steeds echt heel hard huilen.
Hij is dan helemaal overstuur en moeilijk te troosten. Beide handjes gaan dan naar de oren, dus de huisarts heeft hem ook al gecheckt, maar kan geen oorzaak vinden.
Ik ben inmiddels met hem bij de fysio ivm voorkeurshouding, en hij heeft in zijn nek wel een plek zitten die gevoelig is, dus ook daar wordt aan gewerkt.
Ben toch nog maar een keer overgestapt naar andere voeding. Nik krijgt nu baby care voeding van het kruidvat. Speciaal voor krampjes, maar dan zonder johannesbroodpittenmeel, want daar kan hij dus echt niet tegen. De cinababy, sab simplex en hylak druppels hebben we allemaal aan de kant geschoven. Op advies van de huisarts krijgt Nik nu paracetamol als hij veel last heeft.

Wat het doorslapen betreft hebben wij niks te klagen. Rond 22:00 de laatste fles en
's ochtends vanaf 7:30 weer. Eigenlijk nooit eerder.  Nik heeft geen klok in zijn voedingspatroon, maar krijgt op verzoek om de 3 a 4,5 uur de fles. Hij drinkt sinds hij buikgriep heeft gehad ( hij is echt heel sociaal, deed gewoon mee met zijn vader en grote broers) zijn fles niet altijd meer leeg, maar krijgt gemiddeld 150 cc per keer.
Ik heb zelf het gevoel dat hij naar 4 flessen gaat, maar dat zien we vanzelf.

Nik heeft inmiddels zijn handjes in het vizier, altijd weer hardstikke leuk om naar te kijken. De beestjes van de mobiel vliegen regelmatig alle kanten op en dan kraait Nik van plezier. Hij jeuzelt heel gezellig als je tegen hem begint te praten en zoals de foto laat zien kan hij werkelijk fantastisch lachen. Dit maakt werkelijk alle huilsessies helemaal goed!

Hoi hoi!!

Fijn dat het zo goed gaat met  jullie kindjes!!

Lynn slaapt ook al lekker door. Vanaf dat ze 5 weken oud is. Ze krijgt rond uur de laatste fles en ik  hoor ze 's morgens pas na 9 uur. Als we de laatste fles iets later geven dat slaapt ze gerust tot 's morgens  11 uur. Haar broer heeft dit ook altijd gedaan, en nog steeds (hoor 'm nu pas voor 't eerst vandaag!).

Lynn is een ontzettend makkelijk  en tevreden meisje. Ze drinkt 3 flessen van 180cc en 1 van 210cc. Huilt bijna niet en kan heerlijk lachen. Als ze echt plezier heeft maakt ze er ook geluid bij. Geweldig! Ze heeft ook haar handjes ontdekt en dan kan lang naar kijken. Af en toe geeft ze de mobiel een mep, hahaha.

We hebben absoluut geen klagen met zo'n lieve meid. Echt een voorbeeldige baby.

Groetjes,
Nelly.

Ik heb ook nog een leuke opschepper:

Geert (10 wkn) draaide zich  vanavond voor het eerst op zijn BUIK!!!
Ik hoorde opeens een heel benauwd gescheld uit de box komen en toen ik keek moest ik toch wel zo lachen! Het was werkelijk geen gezicht. Zijn armpjes lagen in een vreemde houding onder hem.
Hij gaat al een hele poos lekker op zijn zij liggen, maar nu was hij dus doorgerold.
Ik hoop trouwens dat het een eenmalige aktie was (voorlopig) want anders kan ik dus iedere keer naar de box hobbelen om het terug te draaien.

Hoi meiden,

Het is bij mij dan wel de 3e, maar ik ben even trots op Manoe als op de oudste twee. Ik geniet echt super van haar, het is een droppie!
We horen haar niet vaak huilen, ze lacht heel veel en al echt schaterlachen soms. Ze pakt speeltjes vast als het binnen haar bereik is en schudt lekker met een rammelaar. We kunnen haar heel gemakkelijk wegleggen in de box of een wipstoeltje. Ze ligt rustig te brabbelen en met haar handjes te spelen. Ze kan echt een uur zelf spelen en als je niet uitkijkt ligt ze dan ineens te slapen in de box! Meestal is ze na een voeding ongeveer anderhalf uur wakker en gaat dan weer slapen.
Manoe slaapt al door vanaf 6 weken oud en wordt dus echt nooit 's nachts wakker. Ik geeft haar om 23.00 uur de laatste voeding en ze komt als ik haar laat slapen rond 09.00 uur 's ochtends pas weer. Ik moet alleen nu weer werken en dan moet ze om 08.00 uur een voeding krijgen.

Zo, dat was mijn opschepverhaal over Manoe!!
Wat hebben we allemaal lieve kindjes he... ha ha!

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

Terug
Bovenaan