Opstap en vervelend gevoel bij de geregelde oppas...

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik ga met mijn collega's op stap. Normaal heb ik dan een oppas waarbij ik mij lekker voel of mijn mannetje is bij de kids. Dit keer is dit niet zo... En ik heb er al de hele week een rot humeur en gevoel van!
Ben ik nou echt zo erg... Dat ik eigenlijk alleen maar personen bij mijn meiden wil waar ik mij goed bij voel? Ik heb nu totaal geen zin in morgen! Ik voel me de hele tijd onrustig over of het wel goed zal gaan, of ze wel zullen bellen als het toch niet goed gaat. Het lijkt verdorie wel of ik voor het eerst mijn kinderen bij iemand moet achter laten?! Wat echt niet het geval is, hoor!

Nou, ik dacht laat ik het even van mij afschrijven, misschien dat het me iets baat!

Liefs, Juffy

Hoi Juffy,
waarom heb je nou precies een rotgevoel, waarom zal het misgaan? Als ik het zo begrijp uit je bericht is het een oppas die je niet kent, maar ze zal wel vaker hebben opgepast toch?
Probeer anders iets af te spreken met de oppas smsje of bellen)
Als je toch op stap gaat probeer er dan ook echt van te genieten anders kan je net zo goed thuis blijven en als je er echt een slecht gevoel bij hebt, tja dan toch maar bij je kids blijven?
Ach eigenlijk heb ik dus ook niet echt een goed advies.
Toevallig ga ik morgen ook op stap maar papa blijft bij de kleine meid dus ik hoef me geen zorgen te maken, alleen oppassen dat ik geen kater heb de volgende dag!!

Groetjes van Sonja en laat ons nog even weten wat je besloten hebt

Tja, gevoel kun je nou eenmaal niet uitschakelen. Ik durfde in het begin Lotte bij helemaal niemand te laten, behalve bij mijn moeder. Erg lullig voor mijn schoonouders, want die wilden ook zo graag.

Omdat het hier familie betreft heb ik me er overheen gezet en het voor mezelf opgebouwd. Dan kwamen ze langs en kon ik ook gelijk zien hoe ze met Lotte omgaan. En zo is het gegroeid en 'mag' ze nu ook bij mijn schoonouders als we even weggaan.

Ik ben ook van mening dat je niet lekker weg kunt gaan als je de oppas niet vertrouwd. Ik zou er dan ook voor kiezen om liever thuis te blijven. Maar ik ben daar gewoon een beetje en tut in. Lotte wordt nu al wat groter en wat dat betreft kan een oppas niet veel 'verkeerd' doen, dus dat scheelt.

Groetjes, Marisa

De vraag is natuurlijk waarom jij er zon rotgevoel over hebt. Ken je de oppas niet goed, of is er misschien wat anders aan de hand?

Ik laat mijn kinderen alleen bij mijn ouders, schoonouders en zussen. Ik ben ook niet zo makkelijk met oppassen. Vroeger pastte ik als 14 jarig meisje de hele avond op twee kleine jongens. Ik kon dat natuurlijk wel, maar ik zou echt niet een 14 jarig meisje op mijn kinderen laten passen.

Wij zijn wat dat betreft heel simpel, als er geen geschikte oppas is, gaan we niet.

Hee hoi

begrijp je gevoel wel, als we savonds ergens heen moeten passen meestal 2 buurmeisje op en eigenlijk zijn die nog wel wat jong daarvoor. De eerste keren zijn we ook alleen maar dichtbij weggeweest en het is nog maar 1 keer voorgekomen dat Alice wakker was geworden en toen hebben ze netjes gebeld. Sindsien voelt het dus wel veel beter. Vertrouw er nu wel op dat als er wat is ze wel bellen en dan gaan we gewoon weer naar huis. Vind het toch ook wel lekker om savonds nog eens een keertje ergens heen te gaan dus dan hoort het er gewoon bij denk ik dan maar!

Groetjes Alberdien

@ Moonpoontje: grappig he, dat je dan zelf wel op een jonge leeftijd hebt opgepast en dat nu dan niet zelf zou doen.
Hier hetzelfde. Ik was 12 toen ik begon op te passen bij m'n zus.  Eerst een en later kwam de tweede. Toen ik begon was haar eerste 2,5 maand en kreeg dus nog flessen en alles. Ze waren altijd in de buurt, maar ik heb ze nooit nodig gehad. Ik denk dat ik al behoorlijk 'volwassen' was op die leeftijd. Hangt van het kind af natuurlijk.

Hoe is het trouwens afgelopen met het uitstapje???

Groetjes, Marisa

Hoi,
Als oppas heb ik alleen schoonouders, en mijn zus..en heel soms mijn broertje..
Als ik zou moeten gaan met een rot gevoel..dan ging ik niet..wij gaan zowiezo snel alleen als we niet weten waar de kids blijven..vind het prima..of we gaan een ander tijdstip samen..
Heb er geen moeite mee!
Zou echter ook wel eens zo'n meisje in de buurt willen die af en toe eens een uurtje kan oppassen..als ik naar de kapper wil ofzo..
Gr Rina

Ben wel benieuwd hoe het nu uiteindelijk is gegaan?

groetjes Maris

Terug
Bovenaan