Optimel 0% suiker, 0% vet

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben eigenlijk op zoek naar een alternatief voor melk en yoghurt. Mijn dochter van 1.5 lust het allebei niet maar ik wil de fles weg gaan laten. Ipv de fles moet ze dan wel iets vervangends krijgen dus ik probeer haar al meerdere keren melk te laten drinken of yoghurt te laten eten maar ze spuugt het meteen uit. Fristi vindt ze superlekker dus ik dacht dan probeer ik of ze optimel lust, zonder suiker en zonder vet. Vind ze ook héél lekker en drinkt het het liefst meteen achter elkaar leeg. Maar nu lees ik weer op internet dat dat juist nóg slechter is als ze iets drinken wat 0% suiker bevat omdat er dan aspartaam als zoetstof is toegevoegd en dat is dan ook weer heel slecht. Lijkt wel alsof je je kind niks meer mag geven ?</p>

Waarom probeer je niet een sport smootie te maken met diepvries rood fruit en yoghurt. Of doe het met sojamelk, amandelmelk of iets in die richting.
je kunt natuurlijk ook gewoon wat aardbeien prakken en erdoorheen doen alleen dan lastig in een flesje.
lijkt dan meer op fristie ?

Mijn oudste lustte ook geen melk. Ik heb op een gegeven moment warme chocomel gegeven die nam ze wel. Melk opwarmen en wat cacaopoeder er in.

De smoothie vind ik zelf een goede tip.
Maar Optimel bevat dacht ik geen aspartaam, maar sucralose. Staat me bij dat kleintjes vooral voorzichtig moeten zijn met cyclamaat, omdat ze daar al snel teveel van binnen krijgen. 
Anders melk en fruit, van melkunie dacht ik. Daar zitten helemaal geen zoetstoffen in. Maar optimOpin beperkte mate lijkt me niet bezwaarlijk. Hoewel ik het persoonlijk niet snel zal geven aan mijn kindjes. De oudsre weet al dat ik streng ben met eten en drinken. 

Terug
Bovenaan