opvang van je andere kind tijdens de bevalling?

Hoi Dames,
Over ruim3 weken ben ik uitgerekend en vanaf zondagnacht mag ik thuis bevallen.
In principe komt mijn moeder om Mila op te vangen,zij gaat alleen nog een weekend weg voor mijn uitrekendatum en dan kan ik mijn schoonmoeder en schoonzus inschakelen.Nou wil ik eigenlijk dat Mila gewoon blijft slapen s'nachts,maar het lijkt me eigenlijk niks dat iedereen hier beneden zit..alleen mijn moeder lijkt me niet zo erg...ik zit toch nog wel met wat onzekerheid,waneer hun te bellen enz..
wat ik me gewoon afvroeg hoe jullie dit geregeld hebben/hadden en hoe het verliep..
groetjes piewie.

Ik had ook mijn moeder hier zitten. Ze kwam toen de kinderen nog sliepen ook bij ons in de slaapkamer af en toe teuten...hihi
Ik heb haar geroepen op het moment dat ik merkte dat ik niet gestoord meer wilde worden. Ik vond het vanaf toen vervelend als de kinderen bij mij zouden zijn. Dus eerst sliepen ze nog, toen ze kwam
ze zat samen met mijn man op bed te kletsen, terwijl ik helemaal met mezelf bezig was en niet gestoord wilde worden.

Het was eigeniijk heel knus.
Toen de kinderen wakker werden is ze naar beneden gegaan en heeft met ze gespeeld, ontbeten enz.

Ondertussen zette ik onze kleine Chris op de wereld...
Hebben ze niks van gemerkt. (behalve dat mijn moeder wist dat ik aan het persen was en de dokter was er nog niet...haha...zij had dikke stress.)

Ik had mijn zussen stand by. Ik had wel heel bewust mensen gevraagd waar ik van hou, waar ik me bij op mijn gemak voelde en die ook mijn kinderen goed konden opvangen

Denk dat dat belangrijk is...
Heel veel succes met je bevalling, ben errug benieuwd
groetjes Pascal

Ja dat vond ik ook erg spannend!
Je weet immers nooit hoe het zal lopen! (thuis of toch naar ziekenhuis)

Ik wist dat ik vantevoren dat ik in het ziekenhuis moest bevallen (thomas draaide rondjes in mijn buik tot op het laatste moment)

Wel grappig: Mijn man had Merel naar het kdv gebracht die morgen en ik dacht :zo nu mag het beginnen (9 dgn over tijd)...en...het begon hahaha.
Alsof mijn lichaam er toen pas echt klaar voor was ofzo!

Maar mijn ouders stonden al die tijd stand by, ik mocht ze midden in de nacht bellen..
Ook de buren, zo lief.. als er overdag iets zou gebeuren en mijn ouders zouden er even niet zijn mocht ik op hun terug vallen!

Laat het over je heen komen meid, je weet toch niet wanneer het gaat gebeuren. En als je mensen stand by hebt die dichtbij staan komt het allemaal wel goed!!

Succes die laatste weken!

Liefs Elise

Wij hadden afgesproken dat we mijn ouders mochten bellen als de weeën gingen doorzetten. Om 22 uur hebben we Stijn uit bed gehaald en gezegd dat oma hem kwam halen. Ze wonen hier een half uurtje vandaan. Die nacht heeft hij daar geslapen en om 10 uur de volgende ochtend was hij weer thuis om ons te verwelkomen uit het ziekenhuis. Ik wilde niemand in huis hebben en ook niet dat Stijn zag dat ik pijn had. Die paar weeën die hij gezien heeft vond ie heel gek. Moest er niet aan denken dat hij zijn nieuwe broertje met pijn voor de mamma zou associëren. Zo was het goed!

Veel succes!

Hoi Piewie,

Wij hadden mijn schoonouders stand by staan. Als het 's nachts zou beginnen zouden zij naar ons komen zodat Tieme gewoon door kon slapen.
Ik wist al dat ik in het ziekenhuis moest bevallen dus had niet het "probleem" van wie er beneden zou zitten en iets zou horen ofzo.

Tieme is overdag ook nog een hele tijd bij opa en oma geweest zodat wij bij konden komen. Hadden allebei een nacht overgeslagen en Tieme slaapt 's middags niet meer dus toen wij wakker waren kwam hij ook naar huis om zijn zusje te bewonderen.

succes met de laatste loodjes

groetjes Anke

Hoi,
Wij hebben mijn schoonouders gebeld om te komen en op de jongens te passen. We hebben gebeld op het moment dat ik echt naar het ziekenhuis moest (dat wilde ik zelf, de verloskundige is ook niet meer thuis geweest) omdat het heftig werd. Skip was toen al op en keek tv.... ik had verwacht dat hij erg naar mij zou toekomen en zo, maar hij had weinig interesse haha. Gelukkig maar!
Ik denk dat kinderen het niet zo bewust meemaken op die leeftijd, ze weten natuurlijk ook niet precies wat er allemaal gebeurt.
Een uur later was Lot er al en hebben we naar huis gebeld. Skip was dolenthousiast aan de telefoon, heel leuk was dat.
Succes met de laatste loodjes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot

Wij waren helemaal nog niet zover.... Danae heeft 6 weken van te voren de eerste serieuse uitbraakpoging gedaan. Dus midden in de nacht (met Thom erbij!) naar het ziekenhuis. Het zette toen niet door. Toen we weer thuis kwamen boden de buren meteen aan om Thom (al dan niet via de babyfoon) op te vangen als het echt zover zou zijn. Dat was erg fijn, want familie en goede vrienden wonen niet direct in de buurt. Gelukkig hebben we heel fijne buren!
Eerst nog een keer een valse start gehad. Toen hebben de buren ook opgepast. Toen het echt begon (4 weken te vroeg, dus geen thuisbevalling) gauw de buren uit bed gebeld en de babyfoon gegeven. Wij naar het ziekenhuis. Om 4.55 uur is Danae geboren. Ronald was weer op tijd thuis om Thom zelf uit bed te halen. Hij heeft van het hele gebeuren dus niks gemerkt.

Kan alleen maar zeggen: doe wat goed voelt! Zorg voor voldoende mogelijkheden en beslis wanneer het moment daar is. Wie weet gebeurd het in de avond en/of nacht, en merkt de kleine er niks van.

Sterkte met de laatste loodjes en de bevalling!
Groetjes, Cathy

Ik had van tevoren ook van alles bedacht, maar het liep toch weer anders dan gepland. Gelukkig was het kerstvakantie en hadden alle ouders, (schoon) zussen en vrienden vakantie. Toen mijn vliezen braken op zondagavond en ze uit het bekkens schoot moest ik acuut naar het zkh. Gelukkig wonen mijn ouders op 5 min. afstand en waren ze er zo.

Wij zijn in het zkh blijven slapen maar geen wee te bekennen dus complete rust...Maandag overdag was toevallig oma dag dus dat was geregeld en 's nachts is Nynke bij mijn schoonzus blijven slapen voor het geval het zou beginnen, dan kon Jurgen meteen komen zonder eerst oppas te moeten regelen. En dat was maar goed ook want Mare is die ochtend geboren (en Jurgen was nog te laat...).

Om een lang verhaal kort te maken...zorg dat je iemand achter de hand hebt, en voor de rest kun je het toch niet sturen. Je weet toch niet hoe het gaat lopen.

Ik wens je in ieder geval een super voorspoedige bevalling (ondanks dat ik het alleen heb gedaan, vond ik het prima te doen die tweede)!!
En succes met de laatste loodjes.

groetjes,
Patty mv Nynk en Mare

Terug
Bovenaan