Opvang

<p>Hoi,</p><p>Even een vraagje aan jullie; hoelang hebben jullie verlof opgenomen na de bevalling en hoe oud was je baby toen je weer ging werken? <br />Ik vind het verlof wat kort als je na tien/ twaalf weken na je bevalling weer gaat werken. Ik vind de baby dan ook nog jong om al weg te brengen en kijk naar mogelijkheden hoe dit anders ingevuld zou worden. Wellicht zullen veel mensen dit ook normaal vinden en niet te jong. Ik hoor graag hoe jullie dit hebben gedaan. <br /><br />Groetjes</p>

Tsja je hebt het niet altijd voor het zeggen bij elke werkgever.
Wegens medische redenen moest ik er 6 weken van te voren uit dus dat betekent 10 weken erna. Dat zou betekenen 1-12 al te beginnen. Ik heb genoeg vrije dagen dus ik heb de luxe 6-1 pas te hoeven beginnen. Hier zal ik het toch echt mee moeten doen!

Mijn kindjes waren 11 en 13 weken toen ik weer begon met werken. Ik dacht, een paar weken meer blijft te weinig. Maar, zo had ik mijn vakantie dagen nog achter de hand voor later. Ook een fijn idee. 

Ik ben 6 weken van tevoren met verlof gegaan en had dus nog 10 weken verlof na de bevalling. Dochter is 4 weken te vroeg geboren, dus ik ben weer aan het werk gegaan toen ze 14 weken oud was. 
Ik ben in maart begonnen en van mijn werkgever mocht ik nog wel 3 weken verlof opnemen, maar dan zou ik tijdens de zomerperiode geen vakantie meer hebben. Dat wilde ik wel graag, daarom heb ik gewoon het normale verlof genomen.
Nu heb ik de luxe dat beide oma’s bij ons thuis oppassen en dat ik haar nog niet hoef weg te brengen. Wanneer ze ong 1,5 jaar is, zal ze wel 1 dag in de week naar een gastouder gaan.
Ik snap wel dat je het misschien nog te jong vindt om weg te brengen, maar als het niet anders kan, is er ook niks mis met kinderopvang. 
Is een gastouder aan huis niet iets voor jullie? 

Ik ga na mijn verlof ouderschapsverlof opnemen. Je hebt recht op 26x je contracturen en die kun je zelf invullen. Je kunt er dus voor kiezen om te beginnen met minder werken of juist alles in 1 keer opnemen. Dat betekend dus een half jaar extra. Een werkgever mag dit in principe niet weigeren, het is alleen wel onbetaald (op enkele CAO’s na) dus dat moet je financieel wel op kunnen vangen. Ik kies ervoor om een half jaar achter mijn verlof te plakken. Even lekker genieten met de kleine? daarna ga ik 16 uur per week werken.

Hoi!
Ik moet over 4 weken weer werken en mijn dochter is dan 10 weken, ze zou in eerste instantie naar de opvang gaan, maar ik vind haar tóch te jong het voelt gewoon nog niet goed, maar dit is voor iedereen persoonlijk! Doe dus waar je je goed bij voelt!

Ik ben 4 weken van tevoren met verlof gegaan, dus ik ging weer aan het werk toen onze zoon 12 weken was. Hij is vanaf toen 1 dag in de week naar de kinderopvang gegaan. Hij was 10 weken toen hij voor het eerst ging wennen. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dat hij te jong zou zijn. Ik heb er ook geen spijt van. De leidsters zijn super met 'm, toen hij nog zo klein was en nu nog steeds. 

Terug
Bovenaan