Opvang

Het klopt wat Kim van Alphen zegt, je kunt (onbetaald) verlof opnemen en dit mag een werkgever niet weigeren tenzij je in een branche werkt waarbij dit verlangd kan worden en er dwingende, bedrijfsmatige redenen zijn waardoor dit geeist kan worden. Maar dat zijn maar een paar uitzonderlijke banen die dit kunnen. 
Ik neem nog 2 maanden extra verlof op om onder andere dezelfde reden als jij aangeeft. Ik vind 5-6 maanden fijner om naar de opvang te brengen, niet alleen qua grootte baby maar ook in het kader van een extra inenting die ze dan heeft gehad daar de trend tegenwoordig is je kind niet in te enten wat ik bizar vind maar goed dat is een andere discussie....
Ik ben nu alvast wat geld opzij aan het zetten zodat we dit financieel wel kunnen lijden. Gelukkig heb ik een hele relaxte werkgever die aangeeft dat ik eventueel thuis al wat uurtjes zou kunnen gaan pakken (ik ben bedrijfsjurist dus ik heb een laptop nodig en verbinding met mijn admin schijf) zodat ik niet volledig onbetaald verlof heb. Misschien heb jij een zelfde mogelijkheid dat je kunt bespreken met je werkgever mocht je ook een kantoorbaan hebben? 
En, spaar nu alvast lekker je vakantiedagen op! Die kun je er ook aan vastplakken. Ik ben voornemens tot 4 weken voor uitgerekende datum te werken, dat scheelt toch weer 2 weken die je er ook aan plakt. Dit is wel afhankelijk van je type werk dat je doet, is dit lichamelijk haalbaar, en dat je rond die tijd ook geen medische redenen hebt zodat je eerder met verlof moet. 
Succes met de zwangerschap! 

Terug
Bovenaan