Opvang.

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Een vraagje. Wie heeft er nog meer zoveel moeite met het vinden van opvang als je weer gaat werken. Ik woon in Utrecht en hier is het echt drama. Wachtlijsten van KDV loopt op naar 2 jaar en voor gastouders wordt het ook steeds lastiger.
Iemand nog een tip voor opvang?

Dank

em tja particulier? zelf advertentie zetten in dagblad? Volgems mij kan je het dan ook "wit" doen tegenwoordig.

Ik heb zelf geen opvang nodig, omdat ik thuismama ben.

Hej!

Ik woon niet in Nl maar ik heb laatst uit een blad iets gelezen van een internetadres waar je betrouwbare oppas in NL kunt vinden, of was dat misschien via deze site? Stom dat ik er niet meer op kan komen, maar misschien is er iemand van ons die weet wat ik bedoel?? Tja, ik zie zelf dat het erg vaag is wat is nu schrijf, maar het kwam spontaan in me op. Als ik het zelf nog vind, zet ik het er nog wel ff bij. Liefs Pippi

Kinderdagverblijven in Venlo en omgeving hebben wachtlijsten die oplopen tot september 2009.

Wij zijn toen via een gastouderbureau gaan zoeken en binnen één week was het geregeld.

Loek gaat nu 3 dagen per week naar een gastouder vanaf 29 september.

Ik heb gelukkig onze oppas met de familie kunnen regelen, wel via een gastouderbureau. Ken je ook geen oudere mensen 60+ zij passen ook graag op!! Ze hebben ervaring en vaak ook alle tijd.
Ik zit er over na te denken om zelf ook 1 dag te gaan oppassen...

Gelukkig is het voor ons geen probleem geweest om de opvang te regelen.
Zelfs nu we nu op het laatste moment nog extra dagen willen, is dit geen probleem.

Ik verkeer volgens mij best in een luxe positie als ik jullie zo lees...

Mijn kindjes gaan trouwens naar een kinderdagverblijf (de oudste naar de voor en na schoolse opvang dan)

gr. mama Peet

Qua opvang is het idd zó verschillend, ook wij beseffen ons dat we het enorm hebben getroffen. Onze dochter (nu 4 mnd) gaat sinds 2 wk naar een gastouder. Ze woont bij ons in de straat dus op loopafstrand, ideaal.

Toen we ons inschreven en intake hadden gehad was er gelijk al vrijwel zeker een plekje bij iemand, later bleek zelfs dat we konden kiezen!! Nu een maand later heeft m'n vriendin intake gehad (ze heeft over 4 mnd opvang nodig) en blijkt er in dezelfde buurt bijna geen plek te zijn. Balen! Ze willen ook gastouderopvang maar moeten haar dan verder weg brengen, KDV ook geen optie, want wachttijd van anderhalf jaar!!

Hoihoi,

Wij hebben ook veel geluk gehad. Eerst zou een tante oppassen, maar die melde halverwege mijn zwangerschap niet meer op te kunnen passen.
Gelijk het bemiddelingsbureau gebeld, waar mijn schoonbroer en -zus ook hun oppas bij hadden geregeld. Een paar weken later intake gehad en 2 dagen later konden we al kennis gaan maken bij een gastouder.
Dit klikte heel erg goed en Evy is ondertussen alweer 2 weken bij haar in de opvang. En het gaat hartstikke goed, gelukkig. Een hele geruststelling als ik op mijn werk ben.
Onze gastouder woont toevallig ook bij ons in de straat.

Groetjes en succes
Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan