opvoedblunders

Vorige week nog!
Ik was al het speelgoed aan het verzamelen en gooide het in de box. Ook een speelgoedtelefoontje, Lyanne zat rustig te lezen, dacht ik, maar ze was inmiddels opgestaan, ik gooide dat ding zonder te kijken en hij komt recht op haar voorhoofd terecht! Krijsen natuurlijk, maar gelukkig geen bult ofzo!

Oh en op vakantie in mei dit jaar, ik was haar bedje aan het opmaken, ik dacht ik leg haar even in het midden van ons grote bed, maar Lyanne was sneller en viel tussen ons bed en het campingbedje (gelukkig niet zo hoog) maar wel een flinke bult!

Zal nog wel vaker gebeuren in het leventje van onze kids!!

Marieke mv Lyanne

Waarom gaat dat drukknoopje toch moeilijk dicht? Hè, hè, eindelijk dicht, maar waarom begint Tijs nu te huilen??? Vind je het gek als er een velletje van zijn nek tussen het drukknoopje zit!!!! Oh, wat voelde ik me schuldig.

Tijs staat al helemaal blij bij het bad klaar om erin te gaan. Ik doe zijn kleertjes uit, terwijl hij daar staat. Als laatste zijn rompertje, die ging een beetje lastig over zijn hoofd. Wat denk je, schiet het rompertje ineens los en Tijs met zijn hoofd tegen de badrand. Ook lekker slim!

Groetjes,
mv Tijs

Als ik 's avonds het eten ga doen, zet ik voor Yoëll de tv aan (Yes errug pedagogisch verantwoord, maar lekker boeiend haha). Normaal gesproken staat hij dan een beetje te kletsen voor de tv of is aan het zingen, maar ik hoorde al eventjes niets. Dus ik wilde even gaan kijken, ik draai me om en loop richting kamer.....
Met als gevolg een gekrijs.... Oeps stond tie achter me en loop hem zo ondersteboven
Het was zo weer over gelukkig

Hoe vaak ik wel niet over Lydia struikel omdat ze geruisloos is aan komen sluipen en opeens achter me staat... Vorige week nog met haar hoofd tegen de deurpost omdat ik mijn voet echt maar een paar centimeter verschoof, en zij daar dus stond...

ja, zo was ik laatst bezig om de buggy in de auto te zetten en ik kijk om, ligt hij ineens op de grond met zijn hoofd op het asfalt waar ook nog een kleine kiezelsteentjes op lagen...huilen...huilen arme schat
Hij had een dikke bult met een heel klein wondje van die kiezelsteentjes maar gelukkig viel het mee

vorig weekend was ik de was aan het opvouwen in onze logeerkamer terwijl Ivar over de bovenverdieping aan het kruipen was. hij belandde in de badkamer en trok zich op aan de wasmand. nu had ik net bijna alle was erdoorheen gedaan, dus er zat bijna niks in. gevolg: hij valt achterover met z'n koppie op de vloer en de wasmand half over hem heen... terwijl ik dus net dacht: ik zal hem even uit de badkamer halen...

dan voel ik me wel even heeeeeeel schuldig, domme mama!

groejes Jenneke

Leuk.... ( hmmm, is maar hoe je het bekijkt...)

Stomste is denk ik wel dat ik Thomas een keer in bad heb gedaan met zijn sokken nog aan... En ik trots papa roepen: kijk eens hoe leuk ie het vind! Zat me gewoon uit te lachen dus...

Verder veel stomme dingen waar iedereen last van heeft gehad denk ik:
*"even 30 seconden alleen op het grote bed laten liggen" Meneer kon zich opeens acuut in 3 x van het bed af rollen

* Hetzelfde als pedagogisch verantwoorde moeder zeggen tegen een kind van 10 maanden: ga jij maar even lekker afkoelen in bed als je zo boos bent... Prompt werd meneer nog nijdiger en klom uit bed, en stuiterde er zo uit dus aan de andere kant.
( sommige moeders kennen deze schrik van mij nog wel...)

* Papa heeft Thomas geleerd dat ie bij zwarte piet op zijn neus moet drukken en dan zegt zijn neus PIEP... Geloof me je schaamt je verloren als je boodschappen doet en Thomas reikt naar de neus van een ander kindje in de winkelwagen naast hem: Ja, dat was dus een donker gekleurd kindje...

-X- Marieke

Ochjee,sorry dames.Ik moet stiekum toch wel een beetje lachen hoor.Wat doen jullie je kindjes toch allemaal aan...hahaha...hier ook zo'n stumper hoor.Vorige week nog,Tess kroop over de grond en ik was aan het stofzuigen en nou stond dat Winnie de Pooh loopwagentje in de  weg,dus ik geef dat ding een duw en je raad het al....boef...zo tegen Tess haar voorhoofdje....Het arme kind,huilen...moord en brand!Ik heb haar gelijk opgepakt,een koud washandje ertegen  en lekker goed gekroeld en toen was het gelukkig zo over,maar wat voelde ik mij een stom rund zeg.

Liefs Kitty en Tess

Terug
Bovenaan