Opvoeden en consequent zijn... moeilijk!

Nou, ben stiekem blij om te lezen dat ik niet de enige ben...
Isis zit ook echt in een uitprobeer-fase op het moment, ze blijft alles doen waarvan ze weet dat het niet mag om een reactie uit lokken. En mama hapt wel...

Voorheen was het ook genoeg als ik 'nee' zei, en een tijdlang heeft ze bijvoorbeeld niet aan de knoppen van de stereo en de boeken in de boekenkast gezeten omdat ze wist dat het niet mocht. Maar de laatste weken... pfoe!

Ach ja, zal (hopelijk) ook wel weer over gaan. En jullie hebben gelijk, we zijn allemaal maar mensen en die zijn nu eenmaal niet perfect. Zou ook maar een saaie boel worden...

Groetjes,
Myrna

Hiya mommas!

Ja leuk he....supernany kijken en dan maar roepen naar de T.V. "pff dat die mensen dat nou niet beter kunnen, met mijn kind zal het nooit zo uit de hand lopen etc etc" ....en toen kregen we zelf kinderen. haha ik maakte me er ook schuldig aan hoor. Ik voelde me op een gegeven moment echt het "neemonster". Met bepaalde, niet gevaarlijke dingen heb ik me aangepast...in plaats van de hele dag "nee" roepen pak ik van Max af wat ie in zijn handen heeft en zeg 'dankjewel" ik voelde me een stuk prettiger en niet zo negatief de hele dag. En als bijverschijnsel zegt Max nu keurig "Dank U" als ik hem iets geef...Bonus! hahaha (ik denk dat Dank U een combinatie van Thank you en dank je is...want ik heb hem nooit "U" geleerd hoor, zo beleeft hoeft nou ook weer niet)

Ajuus, ilja

Heerlijk he die ondeugende kids (grrr af en toe)
Zoals je soms bij de nanny ziet dat er stoeltjes door de kamer vliegen uit frustratie is hier niet hoor haha.

Yoëll krijgt 2 keer nee en dan zeg ik 'yoëll mama telt tot 3'. Meestal loopt hij dan al weg, maar als dat niet zo is tel ik tot 3 en zeg dan tegen hem nu ga je op de gang, want je kan niet luisteren.
Hij gaat dan op de mat heel hard huilen en komt dan voor het ruitje van de deur staan en geeft kusjes (hihi lief he eigenlijk) Ik negeer hem dan wel. Als hij stopt met huilen of minder huilt ga ik naar hem toe en zeg hem altijd waarom hij op de gang zat. Dan neem ik hem weer mee de kamer in en speelt hij weer.

Als hij bv de afstandsbediening of de telefoon heeft terwijl dat niet mag zeg ik ook vaak, dank je wel en dan is het goed.

tja opvoeden blijft moeilijk, poehhhhh

Heerlijk om dit even te lezen !

Ik zei vanmiddag nog tegen een vriendin, dat sinds ik kasper heb ik veel minder hard oordeel over ander ouders. Omdat je weet hoe moeilijk het soms is.

Kasper heeft sinds deze week verzonnen dat hij 's middags niet meer wil slapen ! Heel fijn. Dus nu is hij rond etens tijd bekaf, en niet te genieten. eet dus vrij slecht.  waaaah !!!

liefs pauline

Heerlijk om dit even te lezen !

Ik zei vanmiddag nog tegen een vriendin, dat sinds ik kasper heb ik veel minder hard oordeel over ander ouders. Omdat je weet hoe moeilijk het soms is.

Kasper heeft sinds deze week verzonnen dat hij 's middags niet meer wil slapen ! Heel fijn. Dus nu is hij rond etens tijd bekaf, en niet te genieten. eet dus vrij slecht.  waaaah !!!

liefs pauline

Terug
Bovenaan