Opvoeden, erg zwaar! Maar zo zwaar???

Hoi meiden,

Thnx voor alle goedbedoelde adviezen!
Wij hebben al 2 gesprekken gehad met een opvoeddeskundige en zij geeft idd een andere kijk op dingen.
1 van de dingen is om Dylano idd uit een negatieve spiraal te halen.. Dus als hij alles afpakt van Syl, hem afleiden door hem iets anders te geven, of iets anders te laten doen.
Maar op een gegeven moment is dat geduld ook op (wat al aardig op is), en beland hij nog op zn kamer.

En het lijkt nu of alles alleen maar slecht is, maar dat is niet zo hoor! Zo'n duiveltje als hij kan zijn, kan hij soms ook weer zo'n engeltje zijn. Dan knuffelt hij Syl bij wijze van spreke dood, en is hij een echte lieve broer.

Liefs Deb

Hoi Debby,

Ik weet precies wat je bedoelt hoor. Sven is ook superlief voor zijn broertje maar soms is hij gewoon zichzelf even kwijt. Hij zit echt in de zogehete peuterpuberteit.
En ook ik probeer hem heel de tijd positief te benaderen en hem uit zijn vervelende gedrag te halen. Maar ja, dat kost gewoon heel veel energie en die heb je soms niet.
Wij zijn helaas ook maar mensen en geen supervrouwen.
Google maar eens op peuterpuberteit. Dat heb ik gisteren ook eens gedaan en alles wat je dan leest is zo herkenbaar. Dan weet je ook dat jouw jochie echt niet veel anders is dan alle andere peuters.
Helaas lees ik ook op die sites dat dit wel tot het vierde jaar kan duren. Dat probeer ik dan maar weer gauw te vergeten......

Groetjes,
Maike

Hai Maikje,

Heb idd ff ge-Googled ;-) en het klopt als een bus!!
Dylano zit dus ook flink in zn peuterpuberteit.
Tis zooo herkenbaar wat er geschreven wordt!

En laten we maar hopen dat het niet tot het 4de jaar duurt hé?

Dylano is nu bij opa en oma logeren (zomaar ineens besloten), dus we hebben ff een dagje meer rust als anders.
Vandaag was hij stiklief!! Geen problemen met hem gehad. Raar is dat dan weer hé?

Liefs Deb.

ik snap wat je meemaakt. soms is het hier ook een grote chaos. gegil, ruzie, slaan. 3 kinderen 1 van 10 met adhd,een tutje van 5 die niet luisteren kan lijkt het wel.en een van 2 in de peuterpubertijd. alles nee, opde grond gaan liggen. nu zuslief gilt om haar zin te krijgen doet ze vrolijk mee. even rigoureus aangepakt. de "adhd" regels gelden nu ook voor mijn meiden.
Time-out voor de oudste en regeltjes weer even streng invoeren doet wonderen. de jongste gaat bij haar peutergedrag in de hoek inde kamer en het werkt. de middelste op de gang op het stoutstoeltje. voor elke leeftijd een eigen "time out" als ik dit volhoud, wat mij ook niet altijd lukt zeg ik eerlijk. ben ook maar een mens en ookwel eens moe. sta ook wel eens te schreeuwen, neem dan zelf een time-out op de wc om af te koelen en dan weer vrolijk verder met mijn regeltjes. even volhouden maar het werkt echt.
succes!!!

Terug
Bovenaan