"opvoedtaboes"

Hey dames,

volgens mij heeft iedere moeder wel dingen die ze doet in haar opvoeding die eigenlijk niet 'volgens het boekje' zijn
Zoals Indy die nog steeds warme melk krijgt bij haar boterham. Wel in een beker. En ik prak haar eten altijd anders spuugd ze het uit.
k hoor ook bv op het werk dat er kinderen van 3 nog een fles krijgen, met pap s morgens. Of die altijd appelmoes door t eten krijgen.
Zijn er zo van die dingen die jullie doen die eigenlijk 'not done' zijn?
Ben benieuwd!

Ja hoor, tuurlijk. Leah krijgt nog altijd haar drinken uit een flesje. Ze drinkt gewoonweg niet of nauwelijks uit een tuitbeker, en omdat ze snel last van haar stoelgang heeft, ben ik altijd zoo blij met alle vocht dat er naar binnen gaat. Maar opvoedkundig erg verantwoord zal het vast niet zijn. Ik ben wel van plan om, als het hier wat rustiger is en ik dus meer energie heb om er voor te gaan, op een gegeven moment de knoop door te hakken en alle flessen weg te doen....... tsja, eh.... moment komt er aan, maar nu nog ff niet.

Ja dat snap ik, ik vind het ook belangrijk dat Indy veel drinkt om dezelfde reden. Daarom krijgt ze dan hier een pakje sap of uit haar hello kitty bidon (h&m). Die drinkt ze altijd helemaal leeg!!

Hoi Hoi,

herken het wel,ik geef Nynke vaak appelmoes door dr eten niet dat ze het anders niet lust maar eigenlijk omdat ik het altijd zo eet.... en nu wilt ze het elke dag....het is er een beetje ingeslopen.

Noah krijgt s'middags na zijn brood nog altijd een warme fles melk! En hij vind het heerlijk!!!!! En van mij mag hij dat voorlopig ook nog wel..Als hij 16 is, wil hij het vast niet meer. Verder drinkt hij uit een tuit en kan hij ook uit een beker drinken.

Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik verder wel streng ben met eten en krijgt hij nog geen snoep ofzo...

Groetjes

Mijn kinderen drinken geen melk, ze drinken het echt niet. Emma eet regelmatig yoghurt en ze eten allebei kaas.
Ze kijken af en toe wel wat veel tv. Al kijkt Emma sinds ze op school zit veel minder tv, er is gewoon bijna geen tijd. Dus dat komt vanzelf goed.

Hoi,
Hier geen drinkfles of tuitbeker ook geen appelmoes door het eten, wel er langs.
Wel heeft hij nog een speentje in bed,maar ja ik zie ze met 4 nog met zo'n ding!
Wat in mij opkwam is dat ik wel ooit een tik op de vingers geef, over taboe gesproken, ik ben er zelf ook niet echt voor, maar die mannekes kunnen soms door blijven gaan en overal aankomen waar ze vanaf moeten blijven, zo vind de middelste mijn borsten reuze interresant, maar de bv-tijd is voorbij en als ik hem dan een waarschuwing heb gegeven en hij probeerd er weer aan te komen geef ik hem een tik op zijn vingers!

Gr MJ

Hallo,
Onze kinderen (de oudste is 3,5) krijgen alle drie 's ochtends nog een fles (pap), ze vinden dit heerlijk en ik ook haha, kan ik 'op mijn gemak' nog snel dingen doen voordat we allevijf de deur uit moeten.
Dit is de enige fles die de oudste twee nog krijgen, dus ik zie er geen kwaad in.
Groetjes, Noor

Terug
Bovenaan