"opvoedtaboes"

O ja , de pap drinken de 2 jongste s'ochtends uit een tuitbeker, wel zonder antilek, die heb ik er nooit in gehad, maar in de ochtend gaat het zo vaak om, dat ik het nog steeds daarin doe, want dat komt mijn ochtendhumeur niet echt te goede,,haha,,
Verder drinken ze de hele dag uit gewone bekers!
Gr MJ

hier geen fles, speen of dergelijke.
moet eerlijk toegeven dat hier ontzettend veel de tv aanstaat.
nijntje,bumba,teletubbies,tel mee met ernie, het beste van elmo, in de maneschijn (liedjes) enz.
ze leert er heel veel van.
kan al goed tellen, en abc. de leerprogramma's (ernie en elmo) staan hier t vaakste op.
tis niet zo dat ze ook echt de hele dag kijkt hoor. ze speelt ook veel met haar speelgoed en met mij.

en wij hebben hier nog steeds geen vast ritme.
alleen een vast bedritueel en bedtijd, maar meer eigenlijk niet.
ze wordt sochtends verschillend wakker.
de ene keer om 9 uur, de ander keer om 10 uur en nu is ze nog geen 10 minuten wakker (half 11)

ach, zo lang alles goed gaat, is het goed toch hahaha.

liefs, do

Hallo,

lastig hoor, opvoedtaboes.......
Bente heeft nog een speen, maar alleen in bed en op de lange afstanden in de auto. Flessen en tuitbekers doen we al heel lang niet meer aan.
Tv mag hier alleen 's ochtends na het ontbijt even aan (als ik vrij ben) en aan het einde van de middag als ik ga koken. Het wil natuurlijk wel eens gebeuren dat als we, bijvoorbeeld door de regen, de hele middag niet naar buiten kunnen dat er om een uur of 3 ook al even tv gekeken wordt.
Bente is niet zo'n beste eter, ze lust gewoon geen groente met aardappels. Dus hier regelmatig pasta's ed, want dan eet ze de groenten wel.
Tijn is een lief ventje, maar zo op zijn tijd kan hij flink driftig zijn, ik blijf dan eerst heel rustig maar na een minuut of 20 kan ik best heel boos worden en soms dan ook gaan schreeuwen. Achteraf schaam ik me dan verschrikkelijk, bovendien helpt het natuurlijk helemaal niet..... Ik moet zeggen dat zijn buien minder worden en ik daardoor dus ook steeds rustiger kan blijven.

Groetjes Danielle

Ik had 8 jaar terug bij kind1 een moi ritme overdag, van eten, een keokje tot hoe laat naar bed.Nu na 4 kdis niks meer van over gebleven!!!
Lethe gaat naar bed als ze gaapt en in haar oogjes wrijft.Vaak stel ik het een uurtje uit, zodat ze pas rond half 3 in de middag naar bed gaat, dan kan ik naar school de andere meiden halen zonder de kinderwagens in de auto te moeten gooien.Ben met 15 minuten terug, alles op slot hier, geen wasmachines en dergelijke aan, op mijn portomonnee heb ik dan een geel papiertje geplakt met de tekst, 'Als mij wat overkomen is, op dit adres slaapt nog een kindje....'
Merk om me heen dat veel moeders het doen, even een kwartiertje weg met een kind thuis, mama's die het onverantwoordelijk vinden zijn hier vaak de mama's met 1 hooguit2 kinderen, of een mama met vaste oppas en zo.Doe het dan ook omdat ik niet altijd anders kan.Want Luka wakker moeten maken en in zijn jasje proppen, in de cosi gooie, auto in, auto uit, knderwagen in, 3 minuten later weer auto in etcd etc...maak je hem niet blij mee, als je dat doet als je hem net uit zijn slaap hebt gehaald.Dus heb er eigenlijk geen nare gevoelens bij...Soms kan je gewoon niet anders...
Gr.Roos

Ehm....
Ontbijt is altijd voor de tv, in haar stoel. Kan ik mooi dr haren kammen, en stofzuigen/dweilen.

En heel soms 's middags ook eten voor de tv, haha. Dit is alleen als ik nog niet mee eet omdat ik geen honger heb.
Ik was er altijd tegen, maar hihi doe het nu toch.

Drinken geef ik in van alles. Van fles tot beker, en rietjes. Myrthe drinkt heel weinig, en soms is ineens iets weer interessant en dan krijgt ze het daaruit.
Op goede dag drinkt ze zo'n 600ml, op slechte dagen nog geen 100ml. Dus hop dan weer een tuit/ fles of noem maar op.
Speen alleen in bed of als we dagje op stap gaan en ze moe is, krijgt ze m in de wandelwagen.

Liefs Irene

ook hier wel een paar taboes :
ook hier staat netzoals bij do de tv heel veel aan ( eigenlijk de hele dag ) of de pc met k3 liedjes
drinken kan ze uit een beker maar uit gemakzucht van mamma drinkt ze vrnl uit een tuitbekertje
soms snoept ze meer dan dat me lief is

en ik ben soms te gemakkelijk en sta veel meer toe als mijn man wat soms echt niet goed is

groetjes maurilla

Wat leuk om te lezen dat niet iedereen het 'volgens het boekje' doet.
Hier ook niet hoor. Onze meid krijgt 's avonds voor het slapen gaan nog een flesje melk. Dat is echt even een rustmomentje voor haar. En daarbij ik drink ook 's avonds een kopje thee voordat ik ga slapen. Ze heeft ook nog altijd een speen in bed. Anders kan mevrouw echt niet slapen. Voor de rest heeft ze dat ding nooit in haar mond.
De tv staat hier zelden aan, ja we kijken naar de fabeltjeskrant en dat is het eigenlijk ook.
En ja hoor onze meid krijgt ook nog steeds warme melk. Maar ik zie daar niet echt een probleem in.
Ochja zo heeft iedereen wel iets toch?

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan