<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter van 27 maanden is aan de slanke kant (onderkant vd curve). Sinds kort eet ze ‘s ochtends anderhalve boterham, dat was eerst 1. Ik stop het brood in stukjes in haar mond, want anders eet ze het niet op. We doen hier ruim een halfuur over. </p><p>Mijn vriend is veel makkelijker en zet haar haar brood voor en als ze het niet (zelf) eet, dan eet ze maar niks. Of hij geeft haar een bord met stukjes zonder korstjes, waar ze dan een klein beetje van eet. Vaak zet hij haar ermee voor de tv of gaat zelf op zijn laptop. <br />Dit vind ik frustrerend want ik wil dat ze genoeg eet en dat hij haar niet in haar eentje laat eten. Als ik hem een keer opdraag om te zorgen dat ze alles opeet, dwingt hij haar het zelf te doen en is het huilen aan tafel. <br /><br />Hoe zouden jullie hiermee omgaan? <br />Verderop op de dag eet ze redelijk en ze is energiek en vrolijk, maar ik heb een soort plichtsgevoel dat ze goed moet eten/ontbijten. Als ze bij mijn vriend haar ontbijt niet goed eet, geeft hij haar een halfuur later een koekje ?</p><p>Groetjes Biska</p>