Bang ben ik niet...maar maak me wel zorgen....
De bevalling van onze eerste dochter was een afgebroken zwangerschap, bij 21wk+5dgn ben ik bevallen van Ninthe* na een bevalling van 46 uur...een uur na de geboorte is ze overleden, dus ik kreeg er ook niks moois voor terug.
Je hoeft dan geen pijn te hebben maar mij lichaam accepteerde de epidraal niet goed, ik was wel verlamd maar voelde de weeën wel heel duidelijk.
Dus bij de bevalling van onze tweede dochter dacht ik, nou zo erg als de eerste kan het nooit zijn...ik was heerlijk relaxt en wist dat we dit keer een prachtig meisje zouden krijgen om voor te zorgen.
Nou ik heb het geweten, bij 39weken ben ik bevallen van Nova na een bevalling van 18 uur rugweeën, 2 verkeerd gezette knippen met als gevolg een totaal ruptuur en 2 uur op de ok om alles te hechten.
Dit is allemaal op een haar na net goed gegaan anders had ik nu een stoma gehad.
Nova was bijna 8 pond en ze verwachtten dat dit kindje waar ik nu (morgen) 21wk zwanger van ben ook groot wordt, aangezien het nu al voor loopt in groei.
Als het te gek wordt of as dit kindje maar iets scheef ligt dan wordt dit een keizersnede, ik ben er nu wel rustig onder, het moet er toch uit, is het niet op de ene manier dan wel op de andere.
Toch hoop ik dat ik vaginaal mag bevallen, maar maak me dus aan de andere kant zorgen of het nu ook allemaal wel op een haar na goed zal gaan, of gaat het nu echt mis....
Ik heb gelukkig vertrouwen in de gyn en dat scheelt een hele hoop.
Wens jou heel veel succes toe met je aankomende bevalling en ik denk dat zoveel mogelijk praten erover heel goed zal helpen.
Maar ik persoonlijk vind niet dat een tweede bevalling makkelijker is...dat hoeft dus niet...
Liefs Randy