wat vervelend dat je zo tegen de bevalling op kijk!
waar zie je precies tegenop? de pijn? dat t zo lang gaat duren misschien?dat je uitscheurt?
ik heb nog nooit tegen de bevalling op gekeken, wel was ik bij de 2e weer heel erg bang dat ik zou inscheuren (is bij de eerste gebeurd en daar heb ik helaas nog steeds de pijnen van) mn eerste bevalling duurde van 5 uur sochtends tot kwart voor 11 savonds. mn 2e van 6 uur sochtends tot 6 over 12 snachts. allebij even lang dus. inscheuren is gelukkig niet gebeurd. de vk zei vanter voren al tegen me: als je heel goed naar me luistert, beloof ik jou dat je niet inscheurt. en dat is gelukkig ook niet gebeurd, waardoor ik de volgende dag met de kraamhulp vrolijk t huis stond te stoffen en de was samen wegvouwde. heerlijk was dat!
nu heb ik de instelling: ik zie wel hoe het loopt!
mijn ontsluiting gaat sneller als ik in bad lig, maar helaas heb ik nu geen bad meer (wil thuis bevallen) waardoor het waarschijnlijk allemaal nog langer zal duren dan de eerste 2. tenminste, dat is mijn instelling want t kan natuurlijk ook heel snel gaan omdat t de 3e is.
weet je, ik zie t wel hoe t loopt! t zal hoe dan ook goed komen, denk ik zo maar
ga even voor jezelf na waar je precies bang voor ben en overleg dit met je vk. zij kan er dan rekening mee houden en je evt helpen.
liefs, do