Opzien tegen de bevalling

Hey dames,

Zien jullie op tegen je bevalling???
Ik heb het bij de eerste best zwaar gehad namelijk, blijf wel nuchter en zeg doodleuk bij de eerste heb ik t ook gered.. maar nu de dagen dichterbij komen merk ik toch wel dat ik er wel tegenop ga zien.

xxx Melissa

wat vervelend dat je zo tegen de bevalling op kijk!
waar zie je precies tegenop? de pijn? dat t zo lang gaat duren misschien?dat je uitscheurt?

ik heb nog nooit tegen de bevalling op gekeken, wel was ik bij de 2e weer heel erg bang dat ik zou inscheuren (is bij de eerste gebeurd en daar heb ik helaas nog steeds de pijnen van) mn eerste bevalling duurde van 5 uur sochtends tot kwart voor 11 savonds. mn 2e van 6 uur sochtends tot 6 over 12 snachts. allebij even lang dus. inscheuren is gelukkig niet gebeurd. de vk zei vanter voren al tegen me: als je heel goed naar me luistert, beloof ik jou dat je niet inscheurt. en dat is gelukkig ook niet gebeurd, waardoor ik de volgende dag met de kraamhulp vrolijk t huis stond te stoffen en de was samen wegvouwde. heerlijk was dat!

nu heb ik de instelling: ik zie wel hoe het loopt!
mijn ontsluiting gaat sneller als ik in bad lig, maar helaas heb ik nu geen bad meer (wil thuis bevallen) waardoor het waarschijnlijk allemaal nog langer zal duren dan de eerste 2. tenminste, dat is mijn instelling want t kan natuurlijk ook heel snel gaan omdat t de 3e is.
weet je, ik zie t wel hoe t loopt! t zal hoe dan ook goed komen, denk ik zo maar :)

ga even voor jezelf na waar je precies bang voor ben en overleg dit met je vk. zij kan er dan rekening mee houden en je evt helpen.

liefs, do

ik heb met de eerste er ook 21 uur over gedaan, ze had echter in t vruchtwater gepoept, dus met 8 cm naar t ziekenhuis gegaan, de navelstreng zat om dr nek en ze had een lage epco score, of hoe je dat precies schrijft weet ik niet ;), Had ook zware rugweeen dus hoop gewoon dat t nu sneller gaat maar ja.... we zullen zien

Bij mij scheelt het van dag tot dag. De ene keer denk ik ik zie wel hoe het loopt en de volgende dag kijk ik er erg tegenop omdat mijn eerste bevalling zo lang duurde (22 uur) en er alles bij kwam kijken wat je zo ongeveer kan bedenken incluisief vacuümpomp en de kraamverpleegster die op mijn buik mee drukte (had echt geen puf meer).
Maar net als dotjuh kijk ik wel hoe het loopt; de eerste is ook gelukt!

ik denk ook wel veel over de bevalling na mijn eerste ging opzich best aardig duurde vanaf dat de weeeen regelmatig worden tot het eind 13uur dus best snel voor een eerste wel wil ik dit keer thuis gaan bevallen en ben wel benieuwt hoe dat zal zijn 1e was in het zh omdat hij in het vruchtwater had gepoept en de navelstreng ook om zijn nek zat hat wel een flinke weeen storm nadat ze me aan de weeopwekkers hadden gelegt en dat vond ik vreselijk werd echt gek van de pijn maar hoop dat het als het nu thuis lukt wat regelmatiger oploopt maar ik snap je angst best wel
succes kus bambie

Ik zie niet op tegen de bevalling,eigenlijk vind ik bevallen een eitje. Maar de laatste keer zijn er wel wat dingen gebeurt waarbij ik nu achteraf tot de conclusie kom dat het ook heel anders had kunnen lopen.

Om die twijfel kwijt te raken heb ik de bevallingsbespreking twee weken eerder aangevraagd en dat mocht. Ik heb mn twijfels en onzekerheden uitgesproken en ze heeft al die twijfels weer weggenomen.

Geen enkele bevalling is hetzelfde, bij mijn zoon ben ik voornamelijk flink ingescheurt, maar dat gebeurt vaker bij een 1e bevalling en is altijd nog beter dan een knip. Bij de 2e zat de navelstreng om de nek, ze bleef tijdens de bevalling ook maar om dr as draaien. Ook vielen de weeën weg na het hoofdje, en ben ik op eigen kracht doorgegaan, toen kwamen de weeën vanzelf weer.

Dit keer de angst voor een dikzakje (elk kindje was weer een halve pond groter) en de stuit huidige stuutligging natuurlijk.

Maar ik vertrouw erop dat al die twijfels verdwijnen zullen en ik weer een gezonde zoon op de wereld mag zetten!

Ik sluit me helemaal aan bij Mamadanie. De ene dag heb ik het gevoel dat ik het allemaal wel kan en de dag er na ben ik bang voor de horrorverhalen van bevallingen van 24 uur of langer, knippen, inscheuren, baby's die blijven draaien of andere dingen! Terwijl onze kleine al vanaf 24 weken heel netjes ligt en ik me daar volgens de vk geen zorgen om hoef te maken.... Ben ook zo bang voor er na: ik heb begin vorig jaar een hele zware depressie gehad (incl. 2 zelfmoordpogingen) en ben zo bang dat er straks ook een depressie volgt... Ik kan alleen maar hopen op een leuke tijd!

Ik merk ook dat ik het best eng vind. Maar dit is dan ook de eerste voor mij. Dat het zo onbekend is en ik niet weet wat me te wachten staat maakt me het meeste bang. Ik hoop voor je dat het allemaal goed mag verlopen :)

Liefs

Terug
Bovenaan