Hier 21 maanden leeftijdsverschil tussen mn dochters. Ondertussen zijn ze 3 jaar en 16 maanden. Alles wordt gelukkig alweer wat makkelijker nu, maar t blijft gewoon pittig.. 2 van die ukkies!
Ook ik vind een dag werken minder vermoeiend dan voor mn kinderen zorgen (en ik werk nota bene op een kinderdagverblijf, erg he) Mn eigen kids kunnen me zo uitputten! Ik maak me ook altijd druk als ze niet willen slapen of s nachts lopen te spoken, of vroeg wakker zijn, of mn hele huis op zn kop zetten. En ze maken op t moment veel ruzie en t is altijd heibel. Ik word er vaak zo moe van. Vanochtend om 6.00 zat ik al beneden met de jongste. Vreselijk. Om 9.00 ben ik dan alweer klaar met de dag, terwijl ie net begonnen is!
Wij zitten nu in quarantaine omdat mn man en ik beiden corona hebben, sinds donderdag. Vreselijk is dit met de kleine kids. Corona hebben is niet zo erg, we zijn amper ziek en al die heisa rondom corona is nogal overdreven als je t mij vraagt.. Ik ben blij dat we het nu gehad hebben! Maar die quarantaine is vreselijk met 2 kleintjes die gewoon de deur uit willen en ook nog eens zo vreselijk vroeg wakker zijn in de ochtend. Het is echt geen doen...
Ik wil eigenlijk alleen maar even mee-klagen
Over het algemeen zijn de meiden dol op elkaar en is het leven met 2 kinderen echt heel gezellig en écht wel een verrijking, maar t is ook gewoon heel zwaar met momenten. Vooral dat eerste jaar, steeds je aandacht verdelen. Twee schema's, ritmes, flesjes, slaaptijden etc.. het gaat alsmaar door!
Ik pak ook echt mn momenten alleen met de kids als de ander slaapt. En de oudste gaat ook 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en dan geniet ik echt van een ochtend met maar 1 kind. Heerlijk.
Je stort je er binnenkort gewoon in en t komt echt goed hoor.. meestal is het gewoon genieten! Maar.. ja, ik vind het wél pittig en het valt me ook vaak tegen! Geniet nog maar even van het getrappel in je buik en van het ene kindje dat je hebt rondlopen en de 'rust' die je nu soms nog hebt..