Orgasme

Hallo meiden,

Even een onderwerp waar ik zelf niet zoveel over kan vinden. Ik wil morgen ook wel even mijn vk bellen over dit onderwerp, maar ik vroeg me af of er hier vrouwen zijn met hetzelfde 'probleem'.

Twee weken geleden heb ik een bloeding aan mijn placenta gehad. Die bleek nogal laag te liggen, maar niet voorliggend. Ik kreeg het advies om (voorlopig) niet meer te vrijen. Ook de vk zei dat ik beter alles wat nog een bloeding kan veroorzaken beter kan uitstellen/afstellen. Ik moet dus ook bankrust houden.

Mijn vraag: hoe groot is de kans dat een orgasme weer een bloeding veroorzaakt? We mogen niet meer vrijen, maar doordat alles zo goed doorbloed is, vlieg ik nu zo'n beetje tegen de muren op. Maar als ik egoistisch zou zijn en de bevalling op gang komt, vergeef ik het mezelf nooit.

Hoi Marisa,

Ik kan me heel wat voorstellen bij je verhaal, maar ik zou het toch even aan een deskundige vragen. Bij een orgasme trekt toch je hele baarmoeder samen, dus wellicht dat het niet zo slim is. Ik merk zelf dat ik er ontzettende harde buiken van krijg.

Groetjes,
Lyanne (36+6)

Hoi Lyanne,

Ja, dat heb ik ook. En bovendien, zo'n bloeding is natuurlijk voor de baby gevaarlijk (omdat hierdoor de bevalling op gang kan komen), maar natuurlijk ook voor mezelf. Ik zal morgen inderdaad de vk even bellen. Bedankt alvast voor je reactie!

Iedereen die hier ervaring mee heeft of er iets anders over te zeggen heeft: ik hoor het graag van jullie!

Groetjes, Marisa

hoi marisa
ik zat met hetzelfde dilemma.ik kreeg met 32 wk een bloeding en werd er verweking en ontsluiting geconstateerd.toen ik na een week ziekenhuis weer naar huis mocht wilde ik ook graag vrijen,maar durfde het niet uit angst dat ik in een plas bloed zou komen te liggen.we hebben toen zeg maar handwerk verricht waarbij ik ook klaarkwam.of dat erg is weet ik niet.penetratie durfde ik niet aan.nu ik 37 weken ben en ik officieel mag bevallen hebben we wel weer echt sex,en er is tot nu toe nog niks voorgevallen.maar een bloeding is idd wel gevaarlijk bij jou  omdat het de bevalling op kan wekken.dus voorzichtig!vraag het maar eens na bij je vk,of je mag klaarkomen.ik ben wel benieuwd naar het antwoord.laat je het even weten hier?
groetjes kari

Hoi Marisa,

Ik loop me dit ook al een tijdje af te vragen! Heb geen bloeding gehad net als jij, maar heb wel de vraag in hoeverre een orgasme kwaad kan voor de baby.
Ik heb ook een beetje last van hoe jij het noemt " het tegen de muren omhoog vlíegen". haha, en heb dus ook minimaal 1 orgasme per week. Maar eigenlijk denk ik dat het geen kwaad kan, want ik heb nooit ergens last van. Ook niet van harde buiken, ook nog nooit gehad trouwens.
Mijn mening is dus dat het niet zoveel kwaad kan, maar of dat in jouw geval ook zo is? Zou toch ff de verloskundige bellen als ik jou was.
En ben benieuwd naar andere (professionele) meningen!

Groetjes Eva (23 weken zwanger)

Penetratie is bij ons ook nog uitgesloten, daar wacht ik ook mee tot ik wat meer in het einde van de zwangerschap ben. Maar dat duurt nog even en je hebt toch je behoeftes. Ik zal het antwoord zeker even posten, maar ben nog steeds nieuwsgierig naar reacties van anderen. Alvast ontzettend bedankt voor die van jullie. Blij dat ik niet de enige ben.

Groetjes, Marisa

Hoi

Idd het is heel goed mogelijk dat een orgasme een miskraam kan opwekken. Dit heb ik 5 jaar geleden gehad met 15 weken. Dus het kan, en als je vk zegt dat je ermee moet oppassen zal ik naar haar luisteren. Ik heb nu zelf al geen sex gehad sinds juli 2006, het is erg pijnlijk bij mij en ik kom altijd zo goed klaar dat ik bang ben dat ik weer een miskraam ga krijgen. Al heb ik nu wel weer zin in, omdat ik nu het echt zat ben dat ik nog steeds zwanger ben. Helaas lukt het me niet meer hihi verschillende standjes geprobeerd maar helaas lukt niet.

grt suuz 37,2 weken

Hoi dames,
Als je een goed verlopende zwangerschap hebt is er geen enkel bezwaar voor een
orgasme (of meerdere.....).Ook ik heb hele harde buiken na die tijd maar die zakken
snel weer weg. En het is gewoon lekker en het ontspant zo lekker he?
Want ja ook ik heb zo mijn behoeftes. Net als ieder ander. In principe kan een orgasme
geen mk of bevalling opwekken. Dit is alleen mogelijk als je baarmoedermond er al
klaar voor is. En dan zou het zonder dat orgasme ook wel gebeurt zijn. Mijn zoon is
ook een maand te vroeg geboren. We hadden die avond nog sex gehad. Dus heb ik aan
de gyn gevraagd of het daardoor kwam dat hij te vroeg is geboren. Nee dus. De boel
was blijkbaar al klaar.... Dus vraag voor de zekerheid even na omdat jou vk heeft gezegd
dat je het beter niet kunt doen. Maar verder alle gezonde zwangeren lekker sexen...
Mijn gyn moedigt het zelfs aan..
Liefs Melanie (23wkn)

Terug
Bovenaan