Orgasme

Hoi dames, hier een "ervaringsdeskundige", (hahahaha)

ik heb tot en met zo rond de 33 weken ofzo een placenta previa gehad ( voorliggende placenta). vanaf week 9 tot zo rond week 33 had ik ook last van bloedverlies elke dag. laatst is bij 36 weken geconstateerd dat de placenta is opgeschoven en niet meer voorliggend is.

inderdaad is penetratie mij absoluut afgeraden, maar ik kan je zeggen dat ik echt meer dan genoeg orgamses heb gehad en dit echt NIET schadelijk is voor het kindje! in tegendeel: de hormonen zijn ontspannend en is dus positief, harde buiken kunnen darana voorkomen maar is in rincipe ook niet schadelijk ( behalve als je zo door overmatige strees krijgt)  

Bovendien werd mijn bloedverlies nooit erger na een orgasme, maar wel bij bv fietsen ed. ( vanwege het zadel dat in je kruis drukt ( tip: neem een dameszadel: helpt)

bovendien kan een orgasme NOOIT tot een miskraam leiden. Als er na een orgasme een miskraam komt dan was die er ( helaas maar waar) anders ook gekomen.....

kortom, geniet er van!

groetjes v MM 37wkn

Hoi allemaal,

Bedankt alvast voor jullie reacties. Het is inderdaad zo dat je geen miskraam of vroege bevalling kunt krijgen van een orgasme. Waar het in mijn geval om gaat is of ik van een miskraam weer een bloeding van mijn placenta kan krijgen. Want die moet ik nu voorkomen en daarom heb ik ook bankrust voorgeschreven gekregen en mogen we niet meer vrijen. Omdat zo'n bloeding de vliezen kan prikkelen en er dan dus wel een bevalling opgewekt kan worden. Ik mag dus absoluut geen bloedingen meer krijgen. (voorkomen is beter dan genezen)

Op vroeggeboorte.nl en andere medische websites staat wel vermeld dat veel vrouwen in het geval van  een dreigende vroeggeboorte of bloeding het  advies krijgen om niet meer klaar te komen, omdat de baarmoeder dan natuurlijk gaat samentrekken.

Groetjes, Marisa

Hallo allemaal,

Ik heb even mijn verloskundige gebeld. Zij zegt dat ze  helaas geen eenduidend ja of nee  kan geven. De meeste kans op een bloeding (in mijn geval) is tijdens geslachtsgemeenschap, dus daarvan zeggen ze met zekerheid dat we dat beter kunnen uitstellen dat het moment dat de baby in theorie geboren mag worden (vanaf 32 weken, maar wat mij betreft kunnen we dan nog wel even wachten).

De kans dat ik een bloeding krijg naar aanleiding van een orgasme is kleiner, maar wel aanwezig. Ze adviseerde me om in ieder geval nog zeker 2 tot 3 weken te wachten, ook weer om de levenskansen van de kleine te vergroten voor het geval  er toch een bloeding zou ontstaan. En ze liet de keuze aan mij zelf over. Maar zoals ik al zei, als er nu iets mis zou gaan vergeef ik het mezelf nooit. Ik zal dus helaas nog moeten wachten. Daarna moet ik in gedachten houden dat áls ik een orgasme krijg, het er toe kan leiden dat de baby komt. Het hóeft niet, maar in mijn geval zou dat heel goed kunnen. Het kan net zo makkelijk goed gaan, maar het blijft een risico.

Nogmaals: dit is advies specifiek in mijn geval. Als je 'normaal' zwanger bent is sex en klaarkomen absoluut prima en goed!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan