originele manier om het te vertellen

Hallo,

Wat ik zelf een heel leuk idee vind (maar dat ligt eraan op welke termijn je het wilt vertellen) is om tijdens de kerst voor iedereen een persoonlijk kaartje te maken met een persoonlijke tekst waarin je uitlegt dat ze weer opa en oma e.d. worden.

Groetjes,

een heel misschien bijna mama

Hoi,

Wij hebben een foto van de echo in een lijstje gedaan en deze aan ons ouders gegeven.
Toevallig was dat rond moederdag, dus een geslaagd moederdag kado.

Groetjes Gea

Wij hadden bij de eerste met het kerstdiner twee knuffelaapjes ingepakt (1 voor mijn ouders en 1 voor mijn zus en man). Daaraan had ik een kaartje bevestigd met aan de voorkant de tekst: een nieuw snotaapje! Deze kaartjes heb ik zo in de winkel gekocht. Aan de achterkant de teksten: Hoera, jullie worden oma en opa/ Hoera, jullie worden oom en tante.

Ze waren eerst erg verbaasd dat ze iets met kerst kregen. Reageerden al van: oh, wij hebben geen kerstkadootjes gekocht. Toen ze eenmaal het pakje hadden opengemaakt en het aapje en het kaartje zagen, waren ze allemaal erg verrast en blij en mijn zus zelfs in tranen (want die probeerde al twee jaar een kleintje te krijgen toendertijd en dat wilde maar niet lukken, maar dat wisten mijn man en ik toen niet.)

PS Gelukkig heeft mijn zus een paar jaar later alsnog spontaan 2 gezonde zoons gekregen....

Groetjes Renata.

Hoi,

bij  de eerste hebben we het aan m'n schoonouders gewoon verteld.  We zochten nog een goede aanloop, maar dat hoefde niet meer.    Het gesprek ging toevallig over het onthouden van verjaardagen / trouwdagen,  enz. M'n schoonvader merkte op dat hij daar zo slecht in is. M'n vriend zei toen dat ze binnenkort nog een datum moesten onthouden. Eerst dachten ze dat we gingen trouwen. Nee zeiden we, het gaat om nog een verjaardag. Je zag ze denken, maar al snel viel het kwartje.
Nu de tweede op komst is willen we de grootouders met Sinterklaas een voorleesboekje geven voor de oudste over het krijgen van een broertje of zusje. Natuurlijk met een leuk gedicht erbij.

Groetjes,
Margrethe

Wij hebben bij de eerste iedereen (opa's/oma's/broer/zus/zwager) met sinterklaas een extra cadeautje gegeven. Dit hadden we nota bene door de buurman voor de deur laten zetten, met veel gebonk op de voordeur, dus niemand wist van wie het af kwam. Je hebt super leuke boekjes speciaal voor opa's en oma's. Die zaten dus onder andere  bij de cadeautjes.
Toen we zwanger waren van de tweede hebben we inderdaad een T-shirtje voor de oudste gemaakt. Dit kun je gewoon zelf met de computer, je hebt speciaal printpapier wat je op textiel kunt strijken, dat ging super goed. We hadden voorop: HOERA!!! en achterop IK WORD GROTE ZUS. en we hadden haar eerst een vestje aan en pas wat later op de middag het vestje uit gedaan, zodat het haast niet op viel. Maar de reacties waren super, iedereen werd nieuwsgierig van het HOERA!

In ieder geval veel plezier. Of je het nou gewoon verteld, of met wat extra's aankleed, het blijft een geweldig moment! geniet ervan!

groetjes Mieke

hoi!

Hier is het vandaag verteldag, onze zoon heeft een t-shirt aan met: STOER IK WORD BROER!!

groetjes & succes met vertellen & de zwangerschap!

@ Mieke79

waar kan ik die boekjes vinden voor oma en opa?? Want dat lijkt me een heel leuk idee namelijk.

Xx Lucypearl

6 weken zwanger van eerste kindje!

Wij zijn ons nieuwe huis aan het verbouwen/inrichten en hebben dit gebruikt om het mijn ouders te vertellen. We hebben mijn ouders  2  'verfstrips' (van die strips waarop verschillende kleuren verf staan, allemaal in 1 bepaalde teint - bv roze of blauw) gegeven en gezegd dat we nog in dubio stonden welke kleur we voor de kleine slaapkamer zouden gebruiken. Mijn moeder snapte het meteen en vloog me huilend in de armen en mijn vader dacht eerst dat het om de kleuren van de woonkamer ging :)

Terug
Bovenaan