Osteopaat etc. niet doen!!!

Zoals velen adviseren: ga naar een osteopaat of andere alternatieve behandelaars toe als je kindje slecht slaapt of iets dergelijks.
Ik zit net Zembla te kijken en daar kun je zien waarom je het NIET moet doen.
Wij hadden al van neurologen gehoord, doe het niet (omdat wij al maanden met Gijs zitten die niet goed slaapt en oa hier werd geadviseerd om naar een osteopaat te gaan) omdat het risico's heeft.

Dus kijkt ajb op uitzendinggemist naar Zembla van vanavond!!!!

Groetjes Mariska

ps dit is niet om mijn gelijk te halen maar om jullie te waarschuwen!

Wij hebben met Roan wel baat gehad bij de osteopaat.
Ik heb de uitzending gezien en daar ging het voornamelijk over de chiropractor en die kraakt het een en ander en dat doet de osteopaat volgens mij niet, niet bij ons in ieder geval en hij vertelde ook van te voren dat het niet altijd helpt...
het is natuurlijk wel heel erg wat er bij die mensen gebeurde met dat kindje! Maar zo is ook laatst hier ons ziekenhuis in de aandacht gekomen omdat er een kindje onnodig was overleden bij de geboorte omdat er niet goed ingegrepen was...!

gr mascha

Ik heb het net gauw ff gekeken via UG.

Ik schrik er wel een beetje van, maar om het nou gelijk af te keuren??
Er dus echt wel "vakmensen" bij die weten wat ze doen.
Dankzij zo'n osteophaat is mijn neefje nu een heel ander kind! Deze meneer was erachter gekomen dat er een nekwervel niet helemaal goed zat, vanwege de bevalling. Dus ja.. Die man wist wel van aanpakken.

Liefs Deb.

Ja, en dan ff een ander ondewerp, maar wel over kids.

Vrijwilligers die op een TSO werken?? Zonder papieren, nie eens EHBO?? Daar mogen ze van mij ook een uitzending van maken! ;-)

Hey Deb!

Ben wel benieuwd naar je insteek wb de TSO..heb je dingen meegemaakt?

Ik gebruik het alleen voor onze kids op de maandagen.
TSO is iets moeilijks, er zijn nauwelijks mensen voor te krijgen..En ik vind het niet zo'n probleem dat ze geen papieren hebben...vaak letten ze even op met het eten, en daarna spelen de kids onder toezicht.[.Ik vind het belangerijker dat er goed opgelet word...en de leerkrachten zijn wel in huis meestal..]
Ach.ja...daar zit niet heel veel achter..
Als je kind bij een klasgenoot gaat eten..hebben die ouders ook geen papieren..en wij ook niet toch?
Nouja..ik dan wel voor mijn werk als ped medewerkster..en ehbo.en reanimatie.maar dat hebben we vast ook niet allemaal toch? hihi

Gewoon benieuwd waarom je het aanhaalde hoor..
Ik lees het wel..
Gr Rina

Ook hier een heel tevreden mamma die met allebei haar kindjes naar de osteopaat is geweest. Daantje had een bult in haar nek, wat later een uitgerekte spier bleek. Fysiotherapie wilde niet baten en toen raadde mijn tante aan om osteopathie te proberen. We hebben een compleet ander kind ervoor in de plaats gekregen! Van alleen maar huilen naar een tevreden baby´tje! En zo is het ook met Lucas gegaan. Wij zijn wel bij alletwee de kindjes naar een osteopaat gegaan die aangesloten is bij de Nederlandse vereniging voor Osteopathie, dus inderdaad geen `kwakzalver`.

Groetjes, Linda

Terug
Bovenaan