Osteopaat

Hoi moeders,
Heeft er iemand ervaring (positief of negatief) met behandeling door een osteopaat bij voorkeurshouding?
De voorkeurshouding van onze dochter wordt namelijk steeds hardnekkiger en iemand raadde mij dit aan maar eerlijk gezegd lijkt het mij allemaal een beetje abacadabra.

Groetjes Marieke
 
Ik ben met mijn zoontje toen hij 6 weken was naar de osteopaat geweest. Ik dacht als het niet baat dan schaad het ook niet en het werd geheel vergoed door mijn verzekering. Mijn vriend vond het ook niet echt iets maar als je kind heel de dag huilt probeer je iets.
Mijn zoontje had een voorkeurshouding en toen we de eerste keer waren geweest sliep hij opeen altijd op de andere kant :O Daarnaast huilde hij veel omdat hij veel last had van zijn darmen dit is ook beter geworden. Ik ben in totaal 3 keer geweest en ik heb een heel ander kind nu, ik heb toen ik na de osteopaat ging ook wel de voeding verandert in overleg met de osteopaat en cb.
 
Hier ook zéér goede ervaringen!
Wij zijn gegaan voor het spugen, niet zozeer voor  een voorkeurshouding. Hij huilde ook wel maar niet overmatig moet ik zeggen.
De behandeling was bij ons 4x maar wij hadden daarna ook een zeer rustig jongetje!
De bevalling was wat snel gegaan en daardoor een nekwerveltje verschoven. Deze is de eerste behandeling rechtgezet. Daarna volgde nog behandelingen voor de verkrampte (nek)spiertjes en de twaalfvingerige darm (hij spuugde ook speeksel zodoende)
Veel mensen denken dat de Ostheopaat in het alternatieve cirquit maar niets is minder waar! Het is een vervolg op de opleiding van fysiotherapie (heel zw/wit uitgelegd) dus zo'n man weet echt wel waar hij mee bezig is. Het verschil is dat hij zich niet alleen op spieren en gewrichten richt maar ook op de organen!
Ben gisterenavond ook voor mezelf geweest, nou dan zijn ze voor kindjes een stuk liever hoor haha! Ik heb bij Kyan niets horen kraken een jaar geleden maar bij mezelf wel! Dat was echt wel vergelijkbaar met de fysiotherapeut!

Neem alleen wel het speentje mee als hij die gebruikt, hij hield bij Kyan (toen 3mnd) alleen zijn hoofdje tegen maar BOOS dat hij daarom werd. Ik kan je dan ook aanraden om met zijn tweetjes te gaan. Ik wist dat hij niet echt pijn kon hebben en dat het voor zijn eigen bestwil was maar huilende kindjes is voor niemand leuk!

Ik kan het je uit de grond van mijn hart aanraden!!

Groetjes Saskia
 
Hier ook zéér goede ervaringen!
Wij zijn gegaan voor het spugen, niet zozeer voor  een voorkeurshouding. Hij huilde ook wel maar niet overmatig moet ik zeggen.
De behandeling was bij ons 4x maar wij hadden daarna ook een zeer rustig jongetje!
De bevalling was wat snel gegaan en daardoor een nekwerveltje verschoven. Deze is de eerste behandeling rechtgezet. Daarna volgde nog behandelingen voor de verkrampte (nek)spiertjes en de twaalfvingerige darm (hij spuugde ook speeksel zodoende)
Veel mensen denken dat de Ostheopaat in het alternatieve cirquit maar niets is minder waar! Het is een vervolg op de opleiding van fysiotherapie (heel zw/wit uitgelegd) dus zo'n man weet echt wel waar hij mee bezig is. Het verschil is dat hij zich niet alleen op spieren en gewrichten richt maar ook op de organen!
Ben gisterenavond ook voor mezelf geweest, nou dan zijn ze voor kindjes een stuk liever hoor haha! Ik heb bij Kyan niets horen kraken een jaar geleden maar bij mezelf wel! Dat was echt wel vergelijkbaar met de fysiotherapeut!

Neem alleen wel het speentje mee als hij die gebruikt, hij hield bij Kyan (toen 3mnd) alleen zijn hoofdje tegen maar BOOS dat hij daarom werd. Ik kan je dan ook aanraden om met zijn tweetjes te gaan. Ik wist dat hij niet echt pijn kon hebben en dat het voor zijn eigen bestwil was maar huilende kindjes is voor niemand leuk!

Ik kan het je uit de grond van mijn hart aanraden!!

Groetjes Saskia
 
Nee, hoor, helemaal geen abracadabra. Hier 2 kindjes laten behandelen bij osteopaat. Onze dochter (nu 5) had een hardnekkige voorkeurhouding. Maanden bij de kinderfysio gelopen, maar niet met het gewenste resultaat. Ook haar ontwikkeling ging erg traag (liep met 24 maanden los).
Uiteindelijk heeft de kinderfysio me doorverwezen naar een osteopaat. Die had 3 behandelingen nodig en Isa was volledig van haar voorkeurhouding af. Tja, het zal wel toeval zijn, maar een paar weken na de laatste behandeling liep ze......
Ik zou niet wachten met een voorkeurhouding, zo snel mogelijk ingrijpen is het beste. Je kind kan heel veel last hebben of krijgen van (de reden van) de voorkeurhouding. Succes!
 
Ik heb ook goede ervaringen met een osteopaat bij behandeling van een voorkeurshouding.   Zarah is met 3 maanden behandeld door een kinderfysio. Daarvan vond ik alleen de eerste behandeling goed, want ze gaf goede tips en oefeningen. Daarna stagneerde dat, ik ging er voor mijn gevoel alleen maar heen voor herhaling van alles. Dus ben toen op eigen initiatief naar een osteopaat gegaan. Daar is ze drie keer geweest en dit heeft goed geholpen. Hij kon alles goed uitleggen, dus geen abracadabra verhaal.

Succes!
 
Osteopaat?! Ik vindt het een aanrader!!
Mijn zoontje Jip van 8 weken is nu twee keer geweest, en zowel zijn voorkeurshouding als zijn darmkwaaltjes zijn een stuk beter nu.
Gewoon doen!!
 
Terug
Bovenaan