Osteopaat

Hoi

ben nu 1 keer bij de osteopaat geweest en voornamelijk vanwege de krampjes en het onrustig zijn.
Kan nu nog niet heel veel merken maar het is geloof ik normaal om pas na 2 of 3 keer iets te merken......
Vind het wel fijn om hier al die positieve reacties te lezen want ik wist niet goed wat ik er van moest denken. Geen garantie dat het bij mijn Jessey ook zo goed aanslaat maar als ik het niet probeer...dan weet ik het niet....
 
Hallo allemaal,

Mijn dochtje van nu 7,5 week heeft ook een voorkeurshouding, maar volgens het bureau nog niet erg genoeg om r iets aan te doen. Geen plat hoofdje enz. Maar ze heeft wel veel problemen met haar darmpjes. Nu wil ik zelf heel graag naar een ostheopaat maar mijn huisarts vind het maar en beetje vaag wat die doen. Nu wil ik eigenlijk weten of je er een verwijzing voor nodig hebt? Anders ga ik gewoon. Ik ben er volgens mij voor verzekerd en baadt het niet schaadt het niet toch?!

groetjes Mirel
 
quote: mirella28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2009 13:19:00'));

Hallo allemaal,

Mijn dochtje van nu 7,5 week heeft ook een voorkeurshouding, maar volgens het bureau nog niet erg genoeg om r iets aan te doen. Geen plat hoofdje enz. Maar ze heeft wel veel problemen met haar darmpjes. Nu wil ik zelf heel graag naar een ostheopaat maar mijn huisarts vind het maar en beetje vaag wat die doen. Nu wil ik eigenlijk weten of je er een verwijzing voor nodig hebt? Anders ga ik gewoon. Ik ben er volgens mij voor verzekerd en baadt het niet schaadt het niet toch?!

groetjes Mirel Zoals ik hierboven al schreef:
Veel mensen denken dat de Ostheopaat in het alternatieve cirquit maar niets is minder waar! Het is een vervolg op de opleiding van fysiotherapie (heel zw/wit uitgelegd) dus zo'n man weet echt wel waar hij mee bezig is. Het verschil is dat hij zich niet alleen op spieren en gewrichten richt maar ook op de organen!
Tis dus maar wat je vaag noemt, er gaat een behoorlijke studie aan vooraf voor dat vaag zijn!  

Dan nu het goede nieuws: je kunt ze gewoon zonder verwijzing bellen!
ÃŒk heb hier een folder voor me en er staat een website op vermeld;
www.osteopathie.nl wellicht kun je daarop iemand in je buurt vinden.
Ik heb destijds op het CB gevraagd of ze een goede wisten en daar ga ik nu  voor mezelf ook af en toe naar toe.   En laat je HA dat maar lekker vaag vinden, ik zit daarna zelf ook een stuk lekkerder in mijn vel!

Ik zou gewoon gaan, als er niets hoeft te gebeuren zal hij vast ook niets doen!

Groetjes Saskia

 
Dat hoor je meer inderdaad...van huisartsen. Ik heb dit topic geopend, omdat ik dus ook een beetje sceptisch was. Inmiddels niet meer.

Overigens ben ik met onze dochter nooit meer geweest. Haar voorkeurshouding werd namelijk in eerste instantie hardnekkiger maar met een week of 10 was het over. Heb haar veel gestimuleerd als ze wakker was de andere kant op te kijken en met 10 weken lag ze zelfs in haar slaap afentoe andersom.

Wel ben ik inmiddels zelf bij een osteopaat beland! Door een aantal weken zittend te hebben moeten slapen (met dochterlief op de arm) heb ik namelijk klachten gekregen aan mijn stuitje. Overigens zijn de klachten nog niet verdwenen maar ik weet inmiddels wel dat het niets zweverigs is ofzo.
 
Zittend slapen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen??? Lijkt me erg naar (ik zou niet in slaap kunnen komen). Waarom kon je dochtertje alleen maar zittend in slaap komen?
Hopelijk gaat het nu allemaal weer beter, succes met je stuitje, kan erg zeer doen....
 
Hello!
Wij zijn ook met ons zoontje naar de osteopaat geweest toen hij een paar weken oud was. We kregen hem niet in slaap in het bedje. Hij sliep wel bij ons op de arm maar zodra we hem in het bedje legde, werd hij heel schrikkerig wakker.

De eerste behandeling vond ik heel naar om mee te maken. Joris heeft scheef in het bevallingskanaal gelegen en had daarom een kant van zijn lichaampje helemaal strak staan. Daarnaast bleek hij last te hebben van opkomend maagzuur. Zodra hij zich ontspande in bedje, kwam dat naar boven. Daarom hielt hij dat gespannene maar aan ondanks dat het niet prettig was voor hem. In het begin bij de osteopaat was het lachen geblazen. Maar aan het eind van de 1e behandeling was het krijsen. Ik had daarna ook niet het gevoel dat het geholpen had.

De 2e behandeling was het krijsen al een stuk minder en was het thuis een stuk beter.

Tijdens de 3e en tevens laatste behandeling viel Joris in slaap. Wel was het daarna niet nog beter.

Na deze behandelingen moest het van de osteopaat vanzelf goed komen. En dat is gelukkig het geval.

Onze verzekering heeft grotendeels vergoed, niet alles. Maar het was het zeker waard. Ookal had ik het helemaal zelf moeten betalen.

Groetjes!
 
Hello!
Wij zijn ook met ons zoontje naar de osteopaat geweest toen hij een paar weken oud was. We kregen hem niet in slaap in het bedje. Hij sliep wel bij ons op de arm maar zodra we hem in het bedje legde, werd hij heel schrikkerig wakker.

De eerste behandeling vond ik heel naar om mee te maken. Joris heeft scheef in het bevallingskanaal gelegen en had daarom een kant van zijn lichaampje helemaal strak staan. Daarnaast bleek hij last te hebben van opkomend maagzuur. Zodra hij zich ontspande in bedje, kwam dat naar boven. Daarom hielt hij dat gespannene maar aan ondanks dat het niet prettig was voor hem. In het begin bij de osteopaat was het lachen geblazen. Maar aan het eind van de 1e behandeling was het krijsen. Ik had daarna ook niet het gevoel dat het geholpen had.

De 2e behandeling was het krijsen al een stuk minder en was het thuis een stuk beter.

Tijdens de 3e en tevens laatste behandeling viel Joris in slaap. Wel was het daarna niet nog beter.

Na deze behandelingen moest het van de osteopaat vanzelf goed komen. En dat is gelukkig het geval.

Onze verzekering heeft grotendeels vergoed, niet alles. Maar het was het zeker waard. Ookal had ik het helemaal zelf moeten betalen.

Groetjes!
 









Ik heb net een stukje geschreven over mijn ervaringen bij de osteopaat bij een ander onderwerp

Ik heb hem maar even hiernaartoe gekopieeerd
Ik heb heel goeie ervaringen dus met de osteopaat
Ik ben ook met mijn dochtertje van nu 8 bij haar geweest vanwege het niet kunnen uiten van emoties en ook dat gaat veel beter
Je kan bij een osteopaat terecht voor de meest uiteenlopende redenen
En de meeste kinderen hebben er echt baat bij...je kan eerst voor een orienterend gesprek gaan en mocht je het dan echt niks vinden kan je altijd nog nee zeggen
In ieder geval heel veel succes
Groetjes Xennah

Hieronder het verhaaltje van de andere topic


Hoi hoi

Ik denk ook dat je je niet druk hoeft te maken hoor
Ikzelf heb 4 kinderen in de leeftijden van 8,5 (tweeling) 11 en bijna 2 jaar
De 2 meiden waren best heel erg vlot in hun ontwikkeling, maar de jongens daarentegen niet echt
Mijn oudste zoon lag bijvoorbeeld met 10 maanden nog plat op zn rug in de box terwijl zijn tweelingzusje al kon staan en door de box liep, zo over hem heen dus
Ik heb toen 2 boxen genomen
Mijn jongste zoon van nu bijna 2 deed met 11 maanden nog totaal geen poging iets te ondernemen en lag nog lekker op zn rug
De box nog op de hoogste stand en zn bedje ook
Toch voelde ik me er deze keer niet zo happy bij en ben naar een osteopaat geweest
Binnen 2 weken kon Jesse rollen, staan, zitten en liep hij om de tafel
Na nog een behandeling kon hij met 15 maanden los lopen
Jesse bleek een aantal blokkades te hebben in zn rug, nek en borstkasje
Zij heeft die verholpen en Jesse kreeg daardoor ruimte zich te ontwikkelen
Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, maar het hoeft niet altijd iets te betekenen
Zoals ik al zei was mijn oudste zoon gewoon wat trager dan zn zusje en die mankeerde helemaal niks
Misschien zou je toch advies kunnen inwinnnen mocht je je echt zorgen maken
Succes ermee
Groetjes Xennah
 
Terug
Bovenaan