Osteopathie

hey meiden

ik weet dat sommig ervan jullie met jullie kindjes naar een osteopaat zijn geweest.

mijn vraag is; heeft het gewerkt??

ik zit eraan te denken om er met nathalia heen te gaan, omdat ze zo weinig slaapt en snachts alleen maar bij ons wilt slapen.
heb alleen geen idee, of een osteopaat hier iets aan kan doen.
ik heb op verschillende sites informatie opgezocht.
er staat wel over huilbaby's enzo, maar dat is nathalia niet.
(ja, snachts is ze helemaal over haar toeren, als ze ontdekt dat ze in haar eigen bedje ligt, ipv bij papa en mama.
we hebben trouwens al echt alles geprobeerd, zodat ze toch in haar eigen bedje slaapt, maar niks werkt)

overdags is nathalia echt een schatje, alleen ook dan slaapt ze heel weinig.
ze is gewoon niet moe. maar die nachten!!! (en vaak begint het savonds al)
vind t stiekem wel lekker hoor, dat ze snachts/s'avonds bij ons komt liggen, maar aan de andere kant; als we hiermee door blijven gaan, ligt ze op haar 4e jaar nog bij ons in bed en dat wil ik niet. en de liefde bedrijven is ook minimaal geworden, sinds nathalia elke avond/nacht bij ons ligt.

nou, t is misschien een beetje een raar verhaal geworden.
maar ik hoop dat julie t een beetje snappen.
wil graag weten of een osteopaat hier iets aan kan doen?
en wordt t vergoed? ben bij dsw verzekerd.

liefs, do

heey do,ik herken je verhaal direct,niet dat ik je kan helpen met je vraag over die osteo nogwat.Nicky slaapt ook slecht in haar eigen bedje.Regelmatig slaapt ze bij ons,maar zo moet het niet .gggggrrrrr.ik laat er wel eens slapen,en als ze slaapt dan leg ik haar ,in haar eigen bedje.Soms gaat het goed,maar soms ook niet.Dan wordt ze brullend wakker, groetjes,karin

Hoi,
Met Bo ben ik een aantal weken geleden voor het eerst naar de osteopaat geweest.... onvoorstelbaar wat een ander kindje hebben wij gekregen. Ik zou zeggen, doen!
Voor Bo was de bevalling zwaar, deze ging heel snel en toen zijn zijn nekspieren opgerekt geraakt en heeft hij zijn sleutelbeentje gebroken. Hij was voor mij nogal fors.
Hier heeft hij lang pijn aan gehad..... dat hele eerste jaar bleef ik het gevoel houden dat het nog niet goed zat. Hij sliep bijvoorbeeld ook helemaal niet door, overdag ging het slapen wel goed. Doordat hij 's nachts lang moest liggen ging zijn nek weer pijn doen.
Ik ben dus één keer geweest en we hebben een ander kind, eentje die doorslaapt, vrolijk is, actief en zich nu ook ineens snel ontwikkelt. Hij kroop en loopt al lang langs tafels ed., dit was gewoon noodzaak voor hem. Hij wilde rechtop, liggen deed hem zeer.
Ik vind het echt een wonder hoe zo'n man, in één keer dit kan bewerkstellingen, geweldig gewoon!
Maar van dat bij je in bed slapen.... ik vrees dat dat even doorbijten is, en je haar toch gewoon steeds moet terugleggen in haar bed. Als je niet wil dat ze bij jullie slaapt tenminste.
Onze oudste heeft dit ook eventjes gedaan, maar ik kan echt niet slapen met kinderen in bed. Dus toen even doorgezet en na een paar nachten ging dit al veel beter. Nu slaapt er nooit meer een kind bij ons.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo, zwanger van de derde

Hallo Do, hier nog een fan van de osteopaat. Ik ben zelfs met 3 kinderen bij de beste man geweest. Niet vanwege een slaapprobleem trouwens, maar Isa had een sterke voorkeurhouding en ontwikkelde zich wat traag. Na maanden kinderfysio ben ik 3x naar de osteopaat gegaan en die heeft toch wonderhandjes.... voorkeur direct weg. Bijkomend voordeel was dat ze 's nachts beter ging slapen..... Dus......! Met mijn  oudste zoon ben ik helaas laat gegaan (op zijn 4e, geloof ik), maar dat was een huilbaby, en ik wou dat ik toen wist dat er een osteopaat bestond! Op zijn 4e had hij heel veel extreme hoofdpijnklachten en die zijn echt verdwenen.
Allebei de kids hadden een blokkade hoog in de nek, waardoor liggen dus niet fijn was.
Met Leah ben ik preventief naar een osteopaat geweest, zij had alleen wat vastzittende werveltjes en die zijn met een paar behandelingen helemaal los gemasseerd.
Het is in ieder geval zeer de moeite waard, een osteopaat. Ik ken veel verhalen van mensen die er een ander kind voor terug hebben gekregen.
Niet dat Natalia gelijk gaat doorslapen natuurlijk, want ze zal best een beetje in   het patroon zitten van wakker worden en bij papa en mama in bed gaan.... maar misschien dat je een combi kunt maken van de osteopaat en haar proberen aan te leren om in het eigen bedje te slapen.....
Ik heb een boekje over slaapproblemen (gekocht ivm onze oudste toen) en daarin staan 2 methoden beschreven om je kind weer zelf te laten slapen: de kiekeboemethode: dan kom je telkens als het kind huilt even laten zien dat je er nog bent, aai over de bol en weer weggaan. Maar dat zal best even lastig zijn op deze leeftijd, eerlijk gezegd, want als ze iets in het koppie hebben zitten. De andere methode is dat je eerst een bedje op jullie slaapkamer zet waar ze in slaapt en dat bedje zet je dan telkens een stukje verder, dus bv eerst slaapkamer naast bed, dan in slaapkamer in een ander hoekje, dan op de overloop, enz. enz. Totdat ze dus in haar eigen bedje kan slapen. Waar slaapt Nathalia als ze overdag een tukkie doet?
Nou, succes ermee!!!!!!

Hoi Do,

Ik ben toendertijd ook gegaan, vanwege voorkeurshouding en moeilijke ontlasting.
Hier heeft het ook wel geholpen hoor.
Myrthe had ook een periode dat ze liever bij ons sliep, maar dit hield ik niet vol.
Het heeft een week geduurd, maar toen sliep ze weer lekker door in haar bedje.
Het waren zware nachten want iedere keer eruit, maar voor jullie is dit wel beter.
Toch raad ik je aan naar die Osteopaat te gaan. Wie weet wat er nog meer speelt en lost het ook al een deel van je probleem op.
Let op de prijs. In Brielle vraagt er een 130 euro voor consult en in Rotterdam vragen ze 75 euro (http://www.osteopathierotterdamenomgeving.nl/) daar ben ik toen met Myrthe geweest. Ik kreeg per behandeling 35 euro vergoed, dus best prijzig. Ik zit bij CZ trouwens. En ze proberen binnen 3 a 4 behandelingen klaar te zijn.
Vond t trouwens een rare vent met hele rare opmerkingen (zoals dat Myrthe een tatoo moest nemen met zijn naam erop) enge vent dus, maar er werken meer in die praktijk haha. En hij bedoelde t grappig, maar zo kwam t niet over, bleuhhhhh.
Succes ermee, en laat je even weten wat je besluit?

Liefs Reneke

He Do,

Ik raad de osteopaat ook aan. Toen Lara net een week oud was zijn we er met haar ook geweest. Omdat ze met haar handje naast het hoofd geboren is en ze toch behoorlijk aan haar hebben moeten trekken voordat ze eruit wilde. Ze was toen al eigenwijs.
Mijn verloskundige gaf me toen de tip om naar een osteopaat te gaan, om het gewoon even na te laten kijken. Meer in de trand van baat het niet dan schaadt het ook niet.
Wij hebben dit   toen gedaan en ze had een nekwerveltje vast zitten. Omdat zij sliep op het moment dat we daar waren, was dit in een   behandeling verholpen. Kwam omdat ze dus helemaal ontspannen was.

Wat het slapen bij jullie in bed betreft denk ik dat het inmiddels voor  jullie meisje  een gewoonte is geworden. Het is natuurlijk ook heerlijk om vertrouwd bij papa en mama wakker te worden. Om haar in haar eigen bedje te laten slapen zal dus van jullie kant wel wat doorzettingsvermogen en slapeloze nachten kosten.
Maar daarna ben je wel weer baas over je eigen bed.
Lara slaapt al vanaf haar geboorte in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. Ze heeft er gelukkig nooit problemen mee gehad. In het weekend ligt ze ook nog wel even bij ons in bed. Maar dat is eigenlijk alleen maar voor de gezelligheid.

Succes ermee en hou ons op de hoogte.

Liefs Anne

hey meiden

bedankt voor jullie reactie.

ben idd bang dat het een gewoonte is geworden, dat nathalia elke avond bij ons in bed slaapt.
helaas hebben we, zoals ik al zei, van alles geprobeerd.
vanaf week 6 sliep ze al door, in haar eigen bedje.
dit is heel lang goed gegaan, totdat haar tandjes doorkwamen.
overdags had ze bijna nergens last van, maar snachts begon het.
weken lang hebben we geprobeerd om naast haar te gaan zitten, aai over haar bol te geven, te zingen, zeggen dat mama er is, dat alles goed is, en weg lopen, haar bedje naast ons bed gezet, een matras op de grond neergelegd, zodat ze daar kon slapen, een ander bedritueel, babymassage voor t slapen gaan, fles in bed geven zodat ze dan in slaap valt (tegen mn princiepes in), optillen, troosten en weer terug leggen in haar bedje, midden in de nacht even met mama op de grond spelen 5 minuten en daarna weer terug het bedje in, laten huilen snachts (echt een uur lang!). echt heel veel geprobeerd dus, maar niks hielp!!!
soms sliep ze door, maar heel vaak niet.
wil niet zielig overkomen hoor, want overdags is het echt een schatje!
maar we waren kapot! erwin moest gewoon om 6 uur naar zijn werk, dus ik was 6 van de 7 dagen de nachten wakker en hij sliep door (hij hoorde haar niet eens huilen!! elke nacht)
ik was zo kapot, dat ik dus nathalia tussen ons in heb gelegd. nou, toen kon ik ook niet slapen, want was bang dat eriwn of ik op haar zou liggen.
na een aantal nachten brak dit me ook op, omdat ik niet kon slapen, dus toen is erwin op een matras op de grond gaan liggen, nathalia op erwin zijn plekje en ik op mn eigen plekje. toen kon ik eindelijk slapen. en nathalia sliep ook gewoon de nacht door.
daarna weer heel veel tramelant gehad om haar de volgende nacht toch weer in haar eigen bedje te laten slapen. nou, mooi dat ze dit niet pikte.
en sindsdien beland ze dus elke avond/nacht bij ons in bed (inmiddels gewoon tussen ons in, we slapen nu alebij lichter, dat als we draaien, we al wakker zijn, en we bouwen elke avond een soort eigen bedje voor haar in ons bed, dmv kussens en een dekentje, zodat we niet op haar kunnen gaan liggen.

ja, aan de ene kant vind ik het heerlijk, dat vrolijke gezichtje als ze wakker wordt, dat ze me kusjes gaat geven als ze wakker wordt en dat uitgeslapen koppie van haar. heerlijk.
maar aan de andere kant ben ik bang dat ze op haar 4e jaar nog steeds tussen ons in ligt, omdat ze echt niet in haar eigen bedje wilt slapen.

ik ga maandag even naar dsw bellen, ivm de vergoeding en aan de hand daarvan ga ik een oesteopaat bellen.

en reneke, ja i kweet dat die prijzen erg verschillend zijn in rotterdam(en regio) heb even rond gespeurd en bij ons om de hoek zit nog de goedkoopste. (70 euro 1e behandeling, 50 euro 2e behandeling)
en hij staat ingeschreven bij weet ik veel hoe dat heet, dus kan een vergoeding krijgen, als i kdaarvoor verzekerd ben.

zag trouwens dat t ook bij ziektes helpt.
zoals sommige van jullie weten, heb ik een spierziekte. misschien ook wel goed voor mij, om eens te kijken of hij daar ook wat aan zou kunnen doen.

nou meiden, t is een ontzettend lang verhaal geworden, jullie horen van me hoe t verder gaat.

liefs, do

Hoi,
Wil nog even opmerken dat de goedkoopste niet altijd de beste hoeft te zijn.... Ik ben in Eindhoven bij een osteopaat geweest die heel goed bekend staat, zeker in de behandeling bij baby's. Wij kregen ook maar 35 euro vergoed, maar na 2 keer hoefde ik niet meer terug. Het is meestal namelijk niet zo dat je daar 10 keer naar toe moet. Bij kleine kinderen vaak maximaal 4 keer, vertelde hij.
Succes.
Groetjes, Noor

Terug
Bovenaan