Otrivin neusdruppels

Hallo meiden.
Sinds ik zwanger ben is mijn allergie 100% verdubbeld.
Ik ben overal allergisch voor en voor de zwangerschap redelijk vol te houden met accupuntuur maar nu lijkt niets meer te helpen.
Ik heb alles al geprobeerd bij de HA nu mag ik mijn tussenschotje laten oprekken/verwijderen als ik bevallen ben,maar tot dan zit mijn neus potdicht.
Nu krijg ik van de huisarts geen neuspray meer maar af en toe gebruik ik otrivin,meestal voor ik ga slapen anders heb ik echt het gevoel dat ik stik (zet maar eens een hele dag een wasknijper op je neus!) Heeft iemand hier ervaring mee en zou het schadelijk zijn voor de baby?
Groetjes Mikkie.

Hoi,
Toen ik verkouden was kreeg ik bij de drogist zoutoplossing ipv neusdruppels. De verkoopster zei dat neusdruppels niet goed zijn als je zwanger bent. Het nadeel van zoutoplossing is dat het voor geen meter werkt, dus ik heb af en toe een snuifje neusspray genomen (ortivin baby) dan krijg je niet zo veel binnen.
Succes ermee. heel irritant zo'n dichte neus.
Groetjes Rene 32+4

Hoi,

Wat vervelend voor je zeg. Ik zou niet weten of Otrivin schadelijk is
voor de baby maar kan je niet beter zoutoplossing gebruiken, dat mag in
ieder geval wel.

Ik hoop dat het wat beter wordt.

Sterkte,

Petra

iid,die zoutoplossing helpt niet maar die otrivin baby vind ik wel een goede tip.
Ik doe ook maar 1 neusgat tegelijk dat scheelt ookal de helft.
Bedankt voor de snelle reactie`s!!
Groetjes Mikkie.

Hoi,
Ik zelf ben altijd al allergisch voor Otrivin, en zou het dus niet nemen.
Mijn neusslijmvliezen zwellen juist op, en het lijkt alsof hij in de brand staat.
Zou voor mij geen oplossing zijn.
En ik zou als dingen worden afgeraden het ook niet nemen.
Maargoed, kan me ook voorstellen dat je iets moet als je er zo'n last van hebt.
Succes. Groet R

Hallo

Ik kan jou hier het juiste antwoord op geven. Ik werk als
Assistent Drogist in een drogisterij. Otrivin kan opzich veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap..MAAR,   in verband met de opname in de bloedbaan wordt herhaalde behandeling tijdens de zwangerschap ontraden!! Ook met een lage dosering. Otrivin werk plaatselijk bloedvatvernauwend. Ja kindje krijgt hiervan ALTIJD WAT mee binnen.
Dus, wees erg voorzichtig!!! Mensen denken te licht over gebruik van geneesmiddelen tijdens de zwangerschap, dit kom ik op mijn werk heel veel tegen (helaas) Doe het zoiezo in overleg met je huisarts. Gebruik anders een homeopatische neusspray die wel mag of zoutoplossing!!
Klinkt streng maar het is goed (bedoeld)

Succes

Oeps, durf het bijna niet te zeggen......maar ik gebruik al jaren Otrivin neusdruppels!! Heel slecht, weet ik en een operatie om de slijmvliezen in te korten is bij mij de enige oplossing.
Ben nu 30 weken zwanger en mijn slijmvliezen lijken nog meer opgezet dan normaal. Ik kan echt niet zonder neusdruppels slapen! Ik gebruik nu spul voo rkinderen van 2-6 jaar; dat scheelt weer de helft. Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar sowieso mag je geen neusdruppels jarenlang gebruiken, dus ik ga al jaren de fout in.

Ik rook niet, drink niet, eet geen kaasjes of rauw vlees.......dit is het enige wat ik "zondig".
Patricia

Hoi,

Op www.apotheek.nl kun je zoeken op aandoening en medicijnen; dit is wat er staat over het gebruik van Otrivin tijdens de zwangerschap of borstvoedingsperiode:

5. Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

In de normale dosering en gedurende maximaal vijf dagen kunt u dit middel veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
N.B.: dit gaat over de gewone Otrivin neusspray.

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

Terug
Bovenaan