Oud &nieuw vieren

<p>Hoi dames,</p><p>Even jullie advies/ mijn hart luchten.</p><p>Ik ben bijna 20 weken zwanger van ons eerste kindje. Met O&N zitten we eerst bij vrienden. We hebben (in een prille fase van de zwangerschap) kaarten gekocht voor een feestje, voor het geval dat. Nu blijkt dat mijn vriend er sowieo heen gaat, ook zonder mij als ik te moe ben. Even ter info: dit zal echt niet al om 1 uur ‘s nachts zijn. Maar hij/ wij zouden er dan rond half 3 heen. Ook als ik dan om half 4 weg wil dan gaat hij niet met me mee zegt hij al. Ik voel me nu wel beetje in de steek gelaten, als ik niet zwanger zou zijn zou ik zeker mee gaan, maar nu kan hij niet solidair zijn? Overigens zal op de locatie waarschijnlijk ook gerookt worden.</p><p>Wat is jullie ervaring hiermee?</p><p>Groeten</p>

Ik persoonlijk zou mijn vriend laten gaan, ligt er misschien aan hoe hij voor de rest is, maar ik heb juist tijdens de zwangerschap mijn man nog zijn ruimte gegeven, dat ik het zwaar heb hoeft niet te betekenen dat hij ook alles moet laten gaan. Misschien kan je afspreken dat hij er weer waat anders voor terug doet, of een paar keer extra er uit als de kleine er zo is;) maar nogmaals ik had een man die voor de rest best rekening met mij houdt dus dan is het ook makkelijker. 

Ik zou hem ook laten gaan, en zeker als er gerookt wordt zou ik zelf niet gaan. Kun je jou kaartje niet aan een vriend van hem geven? Dan is het ook geen weggegooid geld. 

Mijn man houdt ook super veel rekening met mij, dus ik heb juist zelf geregeld dat ik naar huis kan wanneer ik wil en hij als hij dat wil. Ik ben al blij als ik het tot 0.00 red, dus ik hoop dat hij daarna lekker gaat feesten. Waarom is het voor jou vervelend als hij langer blijft? Met het roken, daar zou ik wel een probleem mee hebben. Slecht voorjezelf en de kleine. Kun je vragen of ze buiten roken? Of in een andere (afgesloten) kamer? 

Hier hetzelfde, ik zou hem laten gaan. Ikzelf had geen vlekkeloze zwangerschap ben inmiddels bevallen. Ik ging erg vroeg naar bed elke dag, omdat het niet anders kon. Hem liet ik dan gewoon zijn ding doen. Voor een man wordt de zwangerschap ook pas meer echt aan het einde of na de bevalling. Verder is mijn vriend super betrokken en ging zoveel mogelijk mee naar het ziekenhuis voor controle e.d.Daarbij wanneer jij als zwangere vrouw te moe bent en gaat slapen.... Merk je niet dat je man weg is. Hou ook rekening mee dat wellicht je hormonen een rol spelen bij 't gevoel dat je nu hebt? Alvast de beste wensen 

Dankjewel voor jullie reacties. Het is denk ik vooral omdat ik baal dat ik niet alles ‘kan’ nu, maar ik ga het maar loslaten en er voor mezelf in ieder geval een zo relaxed mogelijke avond van maken.

Ik snap je heel goed hoor. Mijn man ging ook naar allerlei feestjes terwijl ik niet kon/wilde/te moe was... ik vond het ok, maar vond aan de andere kant ook dat wij beiden voor deze zwangerschap gekozen hadden en hij dus af en toe ook wel wat in mocht leveren net zoals ik dat deed, ook al is hij niet zwanger.. Onder het mom van je moet elkaar wat gunnen liet ik hem wel gaan, maar ik vroeg wel of hij op zn minst bereikbaar wilde blijven en zo verstandig wilde zijn om niet stomdronken thuis te komen. 

Confetti, dat begrijp ik wel. Het is hartstikke balen dat je niet alles kan. Tranen met tuiten bij mij, maar probeer mij te focussen op de dingen die wel lukken. Zelf ga ik morgen iets later, dan kan ik na het eten nog even slapen. In de hoop dat ik het dan iets langer vol houd. Veel plezier! En succes met loslaten:)

Terug
Bovenaan