Oudere mama die twijfelt over een 3e, zijn er meer oudere mama's?

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ook lief om te lezen dat ik nog niet te oud ben! Het zal sowieso pas volgend jaar worden als we besluiten voor een 3e te gaan. Ik ben net 37 geworden dus ik heb nog wel even de tijd maar ik wil een evt. 3e kindje toch wel voor mijn 40e krijgen mocht het ons gegund zijn. Ik word over een maand werkloos dus nu is het nog niet aan de orde om te klussen omdat mijn werkpositie heel erg onzeker is. Vorig jaar ben ik met 27 weken zwangerschap op straat gegooid (contract werd niet verlengd) dus ik ben er erg voorzichtig mee geworden. Ik hoop dus een goede werkgever te vinden waar ik toch met een gerust hart kan proberen zwanger te raken want de wens blijft natuurlijk gewoon bestaan en mijn man denkt er precies zo over dus wat dat betreft is het allemaal geen probleem. Ondertussen babbel ik gewoon op het forum mee en ik zie wel hoe het de aankomende tijd gaat lopen.

Groetjes,

Puk

Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar met 37 jaar heb je niet heel veel tijd meer misschien. Een vriendin vna me wilde een tweede kindje met 38 jaar, en is inmiddels 40 en heeft haar tweede kindje nog steeds niet. Garanties over gezondheid heb je ook niet op je 20-ste, dus dat blijft een gok. Maar onderschat het achteruit lopen van je vruchtbaarheid niet. Je weet niet hoe ver het daarmee staat.

Overigens herken ik je twijfels wel. Ben zelf 22 weken zwanger van de derde en ben 35 jaar.

Veel geluk gewenst en ik hoop dat jullie dat plekje in je hart kunnen vervullen met ng een kleintje

Hey Puck,

Ik ben deze week 37 geworden en wij zijn ook bezig met ons 3e kindje. Ook heb ik twijfels gehad of het wel verstandig zou zijn gezien mijn leeftijd en of een 3e niet te druk zou zijn. Maar toch is de wens er voor een 3e en gaan we er voor.
Je heb meer kans dat het kindje niet gezond zal zijn, maar die kans is altijd aanwezig, ook al ben je 25 jaar. Niets is zeker en als je een 3e wil, er gewoon voor gaan. Ik zou er als ik jou was niet te lang mee wachten. Je vruchtbaarheid gaat wel achteruit naar mate je ouder wordt.

Groetjes Marije

Hoi meiden,

Ik realiseer mij wel degelijk dat de vruchtbaarheid snel achteruit zal gaan maar nu is gewoon even niet het geschikte moment. Ik heb 2 gezonde kinderen waar ik zielsgelukkig mee ben dus mocht een 3e ons niet gegeven zijn dan zullen mijn man en ik daar vrede mee hebben. En wat de gezondheid van de baby betreft, garantie heb je nooit ik ken jonge moeders van begin 20 die toch kinderen met het Downsyndroom hebben gekregen. Je kinderen kunnen ook gezond geboren worden en later door bijv. ziekte of een ongeval gehandicapt raken dus het leven is gewoon kwetsbaar op alle fronten. Ik weet wel zeker dat als we voor een 3e gaan dat binnen een klein half jaartje zal zijn en dan ben ik nog steeds 37, als ik voor mijn 39e niet zwanger ben dan stoppen we!

Groetjes,

Puk

Hoi,

Ik ben ook 37 en bezig voor 2e kindje. Mijn zoontje is 7 jaar. Dus een behoorlijk leeftijdsverschil. Maar wil nog zo graag een kleintje. We zitten in ronde 5. 21 september is mijn NOD.

Grtjs.

Hallo,

Ik ben eigenlijk van het zwanger-forum, want ik ben namelijk nu 35 weken zwanger. Ik ben zelf 37 en zwanger van de tweede. Ik ben helemaal niet zo met mijn leeftijd bezig eerlijk gezegd. Ik ben heel fit en werd zonder nog een keer ongesteld te worden (dus vrijwel meteen) zwanger nadat we besloten voor een tweede kindje te gaan. We hebben allerlei vrienden die ook ongeveer onze leeftijd hebben en net een tweede gekregen hebben of zwanger zijn. Een goede vriendin van ons is afgelopen juli bevallen van haar tweede op haar 41ste. De bevalling ging heel erg soepel en het kindje is kerngezond. Tuurlijk, niets is zeker, een andere vriendin heeft er weer heel erg lang erover gedaan om voor de tweede keer zwanger te raken. Dus daarom: als je een derde kindje wilt, ga er gewoon voor. Niet teveel piekeren. Stel het niet uit.

Groetjes, Sara

Terug
Bovenaan