Oudere papa's

Oh Marion, lees net dat je ook weer zwanger bent, heerlijk! gefeliciteerd en voel je niet schuldig, echt niet nodig hoor.

Hallo,

Bedankt voor jullie reakties, het is gewoon al heel fijn  om al die rondspokende  gedachtes even van me af te schrijven. Ik weet eigenlijk niet waar het zo  ineens  vandaan komt, het is echt onstaan sinds ik zwanger ben, dat ik me ineens realiseerde hoe oud hij zal zijn als onze jongste straks dus 20 / 30 zal zijn. Misschien dat het ineens wel lijkt of het al heel snel is ofzo. En ook zie ik ineens op het schoolplein heel veel jonge opa's en oma's die de kleinkinderen uit school ophalen enzo en dan begin ik daar dus weer over te piekeren. Maar goed, onze generatie krijgt natuurlijk steeds later kinderen dus dat zal in de toekomst toch wel veel normaler worden.

Het is een beetje zo dat mijn man eigenlijk altijd al veel eerder kinderen wilde dan ik en neem ik het mezelf wel een beetje kwalijk dat ik toen zo lang wilde wachten en nu
toch uiteindelijk zelfs ook weer een derde wilde.

Misschien komt het ook wel een beetje omdat mijn moeder jong is overleden, ze was pas 42 en ik ben me pas later gaan realiseren dat ik eigenlijk  een hele jonge moeder had (ik was toen 19) en mijn man is nu dus al net zo ''oud''.  Maar door het overlijden van mijn moeder heb ik lang in een rouwproces gezeten waardoor ik er niet eerder aan toe was. Ik was uiteindelijk 28 bij de eerste en  mijn man was toen 37 en   toen was ik er ook pas   echt klaar voor.

Maar goed, ik maak me er drukker om dan dan mijn man hoor, hij heeft dit soort gedachtes helemaal niet omdat hij helemaal niet met zijn leeftijd bezig is, hij is ook nog harstikke jong in zijn doen en laten  met onze andere 2 kids.  

Ach ja en Brat Pitt wordt nu ook  vader en is toch ook al over de 40.
Ik ga proberen om het los te laten, we leven in het nu tenslotte.  

Heel  erg bedankt voor jullie reakties nogmaals.    

Groetjes,
Maron

Ik ben 28 wordt moeder voor de 3e keer, maar mijn vriend is bijna 42 en wordt voor de 1e keer vader. Voor mannen vindt ik dit toch heel anders dan voor vrouwen. Ik vindt het gewoon mooi dat mijn vriend toch nog vader wordt, hij had het zelf niet meer durven hopen. En kinderen houden je jong he.....succes en veel plezier allemaal...

bij mij in het dorp hebben een man van 60 en een vrouw van bijna 50 een jaar geleden een zoontje gekregen ,zij ging toendertijds naar de dokter om te weten of ze mischien in de overgang kon zijn [zere buik ,geen ongi , vaak beroerd] toen bleek ze dus al 4 maanden zwanger te zijn ,de schrik was enorm ,maar de vreugde was groot ,wel moesten de overige gezinsleden wel even slikken het idee dat hun ouders dat nog dedenmet elkaar.......de meeste kinderen hadden al verkering of trouwplannen de jongste was toen 14   en nu ?.....iedereen geniet van dat kleine wonder vooral de ouders ook al is die man al 60 geweest het was hun mooiste geschenk dus maak je maar niet naar hoor we zijn vaak banger voor de reacties uit onze omgeving het geklets van anderen ,kop op zolang jullie geluk maar voorop staat

Ik kan me je spoken heel goed voorstellen, en ik denk dta het niet verkeerd is om er eens over na te denken. Natuurlijk hebben jullie al gekozen en moet je vooral achter die keuze blijven staan. Vergeet één ding niet, wat vroeger een oude vader cq moeder was, is nu niet meer zo oud in vergelijking met anderen. De tijd is enorm veranderd.

Wij hadden vroeger ook iemand in de klas waarvan de ouders een stuk ouder waren dan van de rest van de kinderen. Dat verschil viel op.

Nu zie je een veel afwisselender gezelschap op het schoolplein staan en dat is voor de kinderen eens tuk makkelijker denk ik zo.

Geniet lekker van je dikker wordende buik en van jullie kleintje.

Miep

ach wat is oud,

als kleine Miepje of Mopje straks 18 is, kan ik precies met pensioen en papa van Miepje of Mopje is dan al enige tijd aan het rentenieren. belangrijk is dat je van je kind houdt en kan helpen ontwikkelen tot een autonome, sociale, verantwoordelijke volwassene.

gjes van trotse  Miep36.

Terug
Bovenaan