Ouders

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik vraag mij af hoeveel steun iedereen krijgt van ouders tijdens en na de zwangerschap, en wat je eraan hebt? Zijn schoonouders echt anders dan je eigen ouders? Waar had je je eigen ouders echt niet bij willen missen?</p><p>Groetjes! </p>
 
Ligt aan de band met beide partijen.
Ik ben enigstkind en onwijs close met mijn eigen ouders. Dus deel ik ook bijna alles. Hoewel als ik wel zwanger ben we het eerst gaan proberen nog even stil te houden. Alleen nog een schoonvader en die is van een heel andere generatie, 1947. Dus die krijgt pas bericht als we een eerste echo in handen hebben. Mijn ouders zouden meteen heel betrokken zijn maar nooit te claimend. Schoonvader woont erg ver en heeft een broze gezondheid. Die zal vooral financieel bijdragen.
 
Ja idd ligt echt aan de band die je hebt en hoe je eigen ouders zijn en je schoonouders.
Mijn moeder woont 2.5uur rijden hiervandaan.. dus das soms lastig en schoonouders zijn dichtbij die horen dus wat sneller iets meer. 
We proberen beide partijen goed te betrekken. Je kunt nooit iedereen naar de zin maken. We hopen dat mijn moeder wel kort na de bevalling er is.. ik wil zowiso alleen mijn man bij de bevalling en de rest pas de dag erna oid. Dat heeft niks met de band met de beide ouders te maken. Meer met wat ik zelf fijn vind. 
Alle situaties zijn hierin anders. ?
 
Knuffeltje haha, dat kan ik mij voorstellen.
Ik ben zelf al jong wees geworden. We hebben besloten voor een kind te gaan maar sinds dat moment denk ik steeds aan mn ouders en dat ik het zo jammer vind dat ze hun kleinkinderen nooit zullen meemaken. En mn kind hun opa en oma van mijn kant niet... en probeer mij voor te bereiden op wat ik het meest zal missen zodat het tegen die tijd mij niet te veel zal overvallen...maarja...weet niet wat ik moet missen. Lekker dubbel ?
 
In ons geval is het zeker verschillend ja. Zowel mijn ouders als schoonouders wonen 45 en 50 min bij ons vandaan. Met mijn ouders heb ik een nauwe band en sinds ik bevallen ben ( sept 2018) iedere dag wel even contact al is het maar een appje. Mijn ouders zijn heel betrokken en mn moeder komt iedere week een halve dag om mij te ontlasten ( herstellend van het HELLP syndroom en onze zoon is een prematuur en gedeeltelijk afhankelijk van sonde voeding en nog 8 voedingen per dag)
Mijn schoonmoeder is een alcoholist en trekt haar andere zoon en zijn kleinkinderen voor. Is daar echt iedere dag. Weinig interesse voor onze zoon. Dit jaar heeft ze hem nog niet gezien oid. Ik heb er allang vrede mee maar vind het erg sneu voor mijn man want die is zo trots op zijn zoon.
 
In ons geval is het zeker verschillend ja. Zowel mijn ouders als schoonouders wonen 45 en 50 min bij ons vandaan. Met mijn ouders heb ik een nauwe band en sinds ik bevallen ben ( sept 2018) iedere dag wel even contact al is het maar een appje. Mijn ouders zijn heel betrokken en mn moeder komt iedere week een halve dag om mij te ontlasten ( herstellend van het HELLP syndroom en onze zoon is een prematuur en gedeeltelijk afhankelijk van sonde voeding en nog 8 voedingen per dag)
Mijn schoonmoeder is een alcoholist en trekt haar andere zoon en zijn kleinkinderen voor. Is daar echt iedere dag. Weinig interesse voor onze zoon. Dit jaar heeft ze hem nog niet gezien oid. Ik heb er allang vrede mee maar vind het erg sneu voor mijn man want die is zo trots op zijn zoon.
 
In ons geval is het zeker verschillend ja. Zowel mijn ouders als schoonouders wonen 45 en 50 min bij ons vandaan. Met mijn ouders heb ik een nauwe band en sinds ik bevallen ben ( sept 2018) iedere dag wel even contact al is het maar een appje. Mijn ouders zijn heel betrokken en mn moeder komt iedere week een halve dag om mij te ontlasten ( herstellend van het HELLP syndroom en onze zoon is een prematuur en gedeeltelijk afhankelijk van sonde voeding en nog 8 voedingen per dag)
Mijn schoonmoeder is een alcoholist en trekt haar andere zoon en zijn kleinkinderen voor. Is daar echt iedere dag. Weinig interesse voor onze zoon. Dit jaar heeft ze hem nog niet gezien oid. Ik heb er allang vrede mee maar vind het erg sneu voor mijn man want die is zo trots op zijn zoon.
 
Terug
Bovenaan