Ouderschap en diensten

Onregelmatig werken is heel pittig. Voordat ik kids had werkte ik 36u in de zorg met ook dag avond en nachtdiensten. Inmiddels werk ik 2 diensten en ik ben vaak na een avonddienst pas tegen twaalven thuis. Maar helaas start de dag idd gewoon weer vroeg.. al is het wel anders als je de dag erna vrij bent en thuis met de kids of dat je dan weer aant werken moet.. thuis kan je het toch wel iets rustiger aan doen (pyjamadag, makkelijk koken enz). Maar de andere kant is.. sinds ik de 2e heb ben ik ook chronisch moe en ga ik moe aant werk en korte nachten enz. Dat moe zijn hoort wel echt bij het ouderschap. En ik vind slapen na een dagdienst echt onnodig. Ff zitten met n koffietje snap ik... Ga dan savonds vroeg naar bed als je zo moe bent..
Maar ja iedereen is anders en de 1 kan beter met weinig slaap als de ander..
Ik zou er gewoon eens over praten met hem en dan meer zo brengen dat je hem mist en het jammer vind hoe het nu gaat en samen een oplossing zoeken..

Mijn man gaat dagelijks voor 6u de deur uit en is dan 17.45 weer thuis. Hij helpt wel mee met de kids en helpt ook snachts vaak nog mee. Maar iedere vent is anders.. en mijn man heeft een zittend beroep en regelmaat dus niet te vergelijken..
 
Terug
Bovenaan