Ouderschapsverlof wel/niet?

Zijn er mama's die ouderschapsverlof opgenomen hebben? Paar collega's doen het bij ons en kwam dus ter sprake.. Zit er nu ook over te denken.. Één van jullie bekend mee?
 
Ja ik!

Destijds voor mijn eerste gedaan. Voor de tweede niet.

En nu ga ik er wel weer gebruik van maken.
In mijn geval neem ik vier uur per week op. En daardoor hoeft ze dus niet naar de crèche.
moet beginnen ideaal.
En mocht ik toch weer meer gaan werken dan kan dat gewoon. Je behoudt gewoon je aanstelling zeg maar.

Het is wel onbetaald dus of ik nou salaris inlever (in mijn geval 200 euro netto per maand voor die 4 uur per week). Of kinderenopvang moet betalen maakt dus niet zo heel veel uit.

Je hebt er gewoon recht op dus als je t handig lijkt kan je altijd even door de personeelsadministatie laten uitrekenen hoeveel t je kost en hoe lang je er gebruik van kan maken.
 
Ja ga ik ook ff navragen ja.. In m'n cao genoeg info over te vinden maar kan inderdaad hem eens vragen hoe het echt precies allemaal in z'n werk gaat. Wil dan, als het kan, 4 uur verlof opnemen. Lijkt me voor mezelf nog ff lekker en voor de oppas ook fijn. Las dat je het 2 maanden van tevoren aan moet vragen dus snel eens achteraan gaan.
 
Terug
Bovenaan