ouderwetse jongensnamen

Wat ontzettend leuk om dit allemaal te lezen!!
Leuk dat jullie zo meedenken!
Ik ben een ontzettende meut wat namen betreft. Vind dat de namen van broertjes en zusjes wel bij elkaar moeten passen. Dat heeft tot gevolg dat de jongensnaam dus idd een wat oudere naam moet zijn en het liefst 2 lettergrepen. De meisjesnaam moet uit 4 lettergrepen bestaan (we hebben al 2 meiden).
Ze krijgen 2 doopnamen en de eerste letter van die naam begint ook de roepnaam mee.
Tja maak je je het jezelf moeilijk of niet???!!
Zijn jullie ook zo precies of kijkje gewoon op dat moment en niet wat je evt andere kinderen al hebben?

Hoi Bethje,

Ik herken het wel hoor! Bij ons hebben ze ook allemaal 2 doopnamen. We willen Hollandse namen, die toch niet al te alledaags zijn. Dat is 4x gelukt, de 5e heeft ook een Hollands aandoende naam, maar dat is het niet. Onze zonen heten Geerten en Jelmer en de meiden heten Elsien, Elianne en Mattanja.
Wij moeten nu op zoek voor een naam voor onze 6e, maar dat wordt er niet makkelijker op. De anderen zijn allemaal min of meer vernoemd. Maar daar zijn we nu wel klaar mee.
Succes met nadenken!
Francien

Hoe heten jouw andere kinderen dan?

Mijn kinderen zijn ook vernoemd en heten Wiggert   (Willem Gerrit, beide opa's)
Elizabeth   (Elizabeth Erika, wijzelf)   Juliette (Julia Neeltje,   mijn moeder)

Wat jongensnaam zouden we nu bv broers gaan vernoemen, maar dan als 2 naam.
Meisje mischienmijn schoonmoeder, moet ik nog even overnadenken ha ha.
Geerten vind ik ook erg leuk, maar vind ik teveel op Wiggert lijken. Jelmer zo heet al de zoon van mijn vriendin.
Tja het mag niet overal o lijken en dat met 50!! neefjes en nichtjes aan beide kanten!!

Terug
Bovenaan