Oudjaarsavond

Goedenavond,

Ik heb een vraagje waar ik wel mee zit. Wij hebben een dochtertje van 9 maanden. Nu zijn wij doof vrienden gevraagd of met nog een ander stel daarheen te gaan op oudjaarsavond. Wij zijn de enige met een kindje. Ik zie het gewoon echt niet zitten om haar 1x wakker te maken rond 21 uur als we daarheen gaan en dan weer rond 01.30 als we naar huis gaan. Ik heb daar ruzie over gekregen met mijn vriend want die wilt wel gaan. Maar ik vind hrt zo sneu voor mijn dochter, ik voel mij er zo rot over. Want er word geen woord meer tegen elkaar gezegd.

Het is aan de overkant maar dan nog neem ik haar mee.

Hebben jullie ajb tips?

Is het een optie dat de vrienden naar jullie toe komen? Dan kan je gewoon je vaste ritueel aanhouden, wel zo fijn op een 'rare' avond als oudejaarsavond.

Als dat niet kan, zou ik vragen of jullie eerder mogen komen, zodat je je kindje daar op bed kunt leggen.

Ik heb geen tips voor je. Wij deden het ook nooit. Wij doen klein beetje vuurwerk rond 1800 afsteken en dan lekker in hun eige ritme naar bed laten gaan. Je dochter is dan helemaal uit haar ritme en waarschijnlijk klaarwakker zodra jullie naar bed willen. Het gevolg is hoogstwaarschijnlijk een onwijs chagrijnig kind volgende dag. Maar goed ala je vriend dat toch wilt gewoon doen en dan merkt hij vanzelf wel of goed gaat of niet

Ik zou ook vragen of het bij jullie kan. Ik neem aan dat jullie kindje s nachts niet meer komt? Dan zou je er ook voor kunnen kiezen om jullie kindje te laten liggen bij hen en dat zij een seintje geven als ze wakker is. Dan kun je er gelijk heen en je kindje thuis weer de 1e fles geven. Ik weet ook niet hoe makkelijk jullie kindje slaapt, maar ons mannetje opent wel even zijn ogen maar slaapt daarna gewoon weer door. Wij blijven er in ieder geval niet thuis voor.

Ik zou ook zeggen bij jullie vieren, anders eerder erheen gaan? Dat je daar haar naar bed kan brengen en je haar maar 1 keer wakker hoeft te maken?
Krijgt ze niet nog voedings snacht, dat je meteen een flesje kan geven en weer slapen?

Mijn zoontje is 2, maar blijven ook gewoon thuis en mijn man gaat rond 01.00 dan naar vrienden. Ik vind het ook zielig om hem wakker te maken en zo hebben we een compromis.

Als het aan de overkant is, hoef je haar toch niet helemaal wakker te maken? Uit bedje halen, lekker in een deken wikkelen en naar de overkant lopen. Ik zie misschien het probleem niet helemaal?
anders, optie om daar ook al gezellig te dineren? Dat doen wij elk jaar eigenlijk. En dan na het eten kleintje naar bed, wij gaan borrelen en spelletjes spelen. 

Ik heb jaren een heel bange hond gehad en nu 2e jaarwisseling met baby. Ik blijf met oudjaar altijd thuis. Als mn man toch wat wil doen, dan gaat hij zelf. Daar hebben we beiden geen problemen mee. Is gewoon al jaren zo, dus we zijn het gewend. Wat ik wil is dan geen prioriteit. 
Verder, als het goede vrienden zijn, dan kan je haar ook daar naar bed brengen en laten slapen tot de ochtend toch? Anders zou ik het dus niet gedaan hebben. Kind gaat voor. Onze dochter kon/kun je echt niet even verplaatsen zonder dat ze wakker wordt en is daarna slecht weer in slaap te kriigen. 

Tja oudjaar vind ik ook best gedoe. Wij hebben nu sinds 4 jaar kinderen en in die 4 jaar zijn we 1x op oudejaarsavond bij vrienden geweest. De kinderen waren toen 2.5 jaar en 5 maanden oud.
We gingen er 19.30/20.00 heen en legden ze daar op bed. Dat was al wel fijn. De jongste sliep nog in de kinderwagenbak

Ze sliepen door het vuurwerk heen en rond 1.30 gingen we naar huis. We hebben de kinderwagenbak zo achterin de auto geschoven (heel onveilig, maar ach.. voor 1x..) en ze sliep gewoon heerlijk verder. Mn oudste dochter uit bed geplukt, op schoot in de auto en thuis snel terug in bed. Ik vond het heel zielig maar ze sliep gelukkig ook snel door.

Toch vind ik het niet ideaal en we doen het niet meer, slepen met kinderen midden in de nacht. Zelf ben je de hele avond en nacht zoet en ik vond het best stressvol.

Eens in de twee jaar zijn wij met oud&nieuw bij mijn ouders, die wonen 200km verderop dus dan blijven we slapen. Ideaal. Het andere jaar zijn we gewoon thuis, jammer dan. Soms nodigen we iemand uit en anders vieren we oud&nieuw met z'n tweetjes. Dat gesleep met kinderen doe ik niet meer.

Terug
Bovenaan