over adviezen van het CB gesproken

Hoi,

wat ik gisteren toch heb meegemaakt. Ik had het Cb gebeld voor een vraag.
Onze Thom ( 4.5 maand oud) leek namelijk ondanks 3x 200 ml KV en 2 x BV, toch nog hongerig dus ik wilde weten of ik hem dan 3 x 230 ml KV mocht geven.

De Verpleegkundige die ik sprak gaf aan dat ik hem een kleinere speen moest geven, zodat hij minimaal 20 minuten over zijn fles zou doen en daar goed moe van werdt! en tussendoor moest hij boeren!

Dus ik zeg, "ja maar, hij heeft gewoon echt na drie uur weer honger, hij schreeuwt dan moord en brand om een voeding."

Krijg ik te horen: "ja nou, maar wie is hier de baas, jij toch! Of wil je dan een kindje krijgen net als in dat tv programma Schatjes??? Je moet nu al met opvoeden beginnen hoor!!! Jij bent de baas en niet hij!!! laat hem maar gewoon huilen"

Heel verbaasd heb ik maar weer opgehangen, maar naderhand was ik toch echt wel een beetje kwaad. Dus als ik mijn kind nu niet gewoon laat huilen (terwijl hij gewoon honger heeft), dan krijg ik later een kind met probleem gedrag!!!

Uiteindelijk heb ik maar een kennisje (ook vpk op CB)  gebeld met dezelfde vraag en die zij dat ik een pap fles kon gaan geven. zodat zijn maagje meer gevuld is. Kijk daar kan ik wat mee!

Anneke

Tsssssssss...

Idioot! Het is tegenwoordig toch ook bij 'reguliere' artsen (en opvoedingssites) doorgedrongen dat een baby die je laat huilen later ook meer gaat huilen (waarschijnlijk)... Beetje vreemd advies. Honger is honger! En als ik honger heb, dan eet ik! Is het zo raar dat je dat een baby ook wil aanbieden????

Veel plezier met de pap en je voldane baby!

Wat een tr*t, zeg. Ik denk dat ik haar de huid vol gescholden had. Daar heb je dus helemaal niets aan!

Gelukkig kon die kennis je wel goed helpen.

Groetjes Ilona

Hallo

Ja die reactie is wel erg overdreven dat je de baas moet zijn
Als ze ouder zijn ala maar nu ze zo klein zijn
Ik zou zo,n kleintje ook geen honger laten hebben maar inderdaad wat meer geven en anders pap van maken helpt inderdaad ook goed

Groetjes Monique

Jeetje, je kindje is 4,5 maand!! Ze heeft zeker zelf geen kinderen!!
Je laat je kindje toch niet huilen als hij honger heeft omdat jij de baas bent . Ik hoop dat de pap flessen helpen en hij wat meer tevreden is. Ja en dat cb......pfffff.

groetjes Sonja

Wat een belachelijk advies! Net alsof zo'n klein hummeltje een machtsstrijd met je aan zou gaan...
Mijn man zegt 'ik zou waarschijnlijk nog wel een brief daarover sturen'. En inderdaad, misschien moet de leidinggevende van die vpk op de hoogte gesteld worden van het type adviezen dat er gegeven wordt?
Gewoon lekker die grotere flessen en/of een papfles geven, hoor!

Groetjes,

Eveline

Wat een vreselijk stom wijf zeg!!
 Jouw kindje kan toch niks zeggen? Als hij honger heeft dan gewoon wat meer geven he!
Ik was gister bij het cb. Ik mocht Femke max. 140 cc melk geven. Maar ik was omhoog gegaan naar 150 cc, want ze had steeds sneller honger. Nou zei dat wijf gister dat ik veel te weinig gaf. Moest 170 cc geven.
Ze heeft het zelf gezegd hoor. Toen ik dat tegen d'r zei wist ze dat uiteraard niet meer!!!
Alsof ik sta te liegen!!!!!
      En ik laat mijn kind echt niet verhongeren hoor.

Gr linda

Tjonge, wat een idioot advies zeg! Dit adviseer je toch niet voor een baby????!!!!
Mijn mond zakt er gewoon van open, echt belachelijk. Net alsof je een ontspoorde baby krijgt zo. Geef hem (of was het haar?) maar lekker de pap, je kleintje komt vast niet in aanmerking voor Schatjes door een vol buikje.

Terug
Bovenaan