over de lange cyclus (aan mel30)

A

Anoniem

Guest
hey mel 30,

ik zit nu aan d 48, ik heb vorige week een test gedaan en die was neg. (spijtig genoeg)
als ik aan d 60 nog steeds niks heb ga ik naar de dokt.
er is niks zo frustrerender dan te moeten wachten op je ongi terwijl je een neg. test hebt, want je wil zo snel mogelijk weer opnieuw beginnen...
wanneer ben jij er aan begonnen...? moet toch ook lastig zijn zo lange cyclusen en ik ben nog maar net begonnen ...
grtj

eefje

hoi Eefje,
zit nu op dag 55, heb gisteren getest en negatief, dus vandaag de huisarts gebeld en ga er morgen heen voor advies. Heb ook zoiets van, laat die ongi nu maar komen, dan kunnen we weer opnieuw beginnen.

Ben in december met de pil gestopt, en had toen cyclussen 38-46-41 dagen, vanaf mijn laatste ongi, begin mei, zijn we echt begonnen, dus nu nog steeds in ronde 1.

Ben al mama van 2 kindjes, dus vind dat ik aan één kant niet mag zeuren, maar de wens is heel groot. Van mijn oudste ben ik zwanger geraakt met een hormoonbehandeling (clomid). van de jongste ben ik spontaan zwanger geraakt, had toen cylussen van 5-6 weken.

Jij ook veel succes, en ik laat weten wat de huisarts zegt.

groetjes Melanie

Hoi Meiden,

Ik ben in jan. 07 met de pil gestopt en mijn cyclus wordt elke keer langer. Ik ben gisteren ongesteld geworden na 7,5 week ! Echt een domper! Ik had na 6 weken en na 7 weken een test gedaan maar helaas negatief en gisteren dus ongesteld. De keer ervoor duurde het 6 weken en daarvoor 5 weken. Ik ben bang dat het de volgende keer weer langer duurt - de kansen worden zo wel veel kleiner om zwanger te worden en ik wordt er onzeker van.

Groetjes van Sandra

Zijn jullie al onder behandeling van de gyn?

Gr. mamaloe

Ben vorige week bij de huisarts geweest.
Aan mijn lange en onregelmatige cyclus kan ze niets doen, hoort ook bij me, had ik ook toen ik zwanger probeerde te raken van mijn andere 2 kindjes.
Ze gaf als advies eerst maar de zomer af te wachten, lekker op vakantie en er niet teveel mee bezig te zijn. In september mag ik een afspraak maken bij de gyn., maar mijn man en ik willen zoals we nu denken nog tot begin volgend jaar afwachten (maar wie weet hoe we in septembr weer denken). En misschien zijn we in september wel zwanger !

Hey Mel, ben nu wel nieuwsgierig hoe je bedoeld dat er nix aan je lange cyclussen te doen is en dat het bij je hoort.
Hoe kan dat dan?

Grts Mamaloe

Hoi Eefje en Mel,

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met van die super lange cyclussen! Het is heel herkenbaar wat jullie typen. Fijn dat je hebt getypt over je bezoek aan de huisarts want ik kreeg zo'n beetje eenzelfde reactie maar ik kan met mijn huisarts niet zo goed  praten. Het frusterende vind ik dat er geen pijl op te trekken is wanneer ik ovuleer omdat mijn cyclus dus steeds langer wordt!! En nog erger is de hoop die je krijgt als het zo'n 5 à 6 weken is geleden dat je ongesteld bent geweest. En dan doe je zo'n test en dan is die weer negatief maar je bent nog steeds niet ongesteld aaaarhhhhh!!
Ik twijfel nu of ik van die ovulatietesten zal aanschaffen maar ze zeggen ook weer dat het juist  beter is om er niet constant mee bezig te zijn !    
Ik kan me herrinneren dat voor mijn pil gebruike (jaren terug) mijn cyclus zo'n 5 weken was dus ik snap de uitspraak van dat hoort bij mij wel alleen nu lijkt mijn cyclus richting de 8 weken te gaan en daar maak ik me toch wel zorgen over.

Groetjes van Sandra

Hoi allemaal,

Ben een tijdje niet op het forum geweest, maar wil wel heel graag zwanger worden en dacht; laat ik weer eens gaan lezen. En toen zag ik jullie onderwerp, zo herkenbaar, dat ik even wilde reageren.

Ik heb twee kinderen en wij willen graag nog een derde. We zijn in april gestopt met met voorbehoedsmiddel (nuvaring). En ik was meteen zwanger!! Heel fijn, natuurlijk, vooral omdat het bij m'n eerst kind heel lang heeft geduurt voordat ik zwanger was vanwege m'n lange cyclus (de tweede was trouwens geheel onverwacht...). Maar helaas, ik kreeg een miskraam op 23 mei. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest. Het is nu dus al 6 weken geleden. Ik heb ondertussen al 4x een zwangerschapstest gedaan (erg he?) Maar hij blijft negatief. Ik weet niet of ik nu al naar de huisarts kan. Het schijnt inderdaad ook bij mij te horen.  Toen ik gestopt was met de pil pm zwanger te worden van de eerste heeft het een half jaar geduurd voordat ik voor het eerst ongesteld werd (en nog wel met medicijnen) en vervolgens ook een hele lange cyclus.

Ik herken de gedachten van één van jullie dat zegt dat ze al twee kinderen heeft, dus niet mocht zeuren. Ik riep ook heel hard na mijn miskraam van "ach, het heeft geen haast" en "ik heb twee gezonde kinderen, dus mocht het niet meer lukken, jammer dan", maar zo voelt het helemaal niet!! Ik wil gewoon zwanger zijn en wel nu! (weet het, klink heel verwend)

Maar goed, ik kan jullie geen tip of iets dergelijks geven, maar vind het wel prettig dat ik dingen herken.  

Sterke allemaal!  

Terug
Bovenaan