Fijn om te lezen dat er meer meiden zijn met hetzelfde "probleem".
Vanaf mijn 16e heb ik de pil geslikt, weet niet meer hoe mijn cyclussen daarvoor waren, maar volgens mij niet extreem lang.
Na 8 jaar ben ik met de pil gestopt en was gelijk in de 1e ronde zwanger. Erg blij natuurlijk, maar helaas kreeg ik na ruim 11 weken een miskraam. En vanaf toen is het hopeloos geworden. Had vanaf toen lange cyclussen, de langste is ooit 12 weken geweest, maar meestal 5-6 weken. Een jaar na de miskraam was ik nog niet zwanger, dus toen de medische molen in. Temperatuurcurve bijgehouden en daarna naar de gynaecoloog. Hij heeft weinig onderzoek gedaan, maar me eigenlijk meteen op clomid gezet. Na 6 maanden clomid was ik zwanger van onze oudste. Omdat we toen al wisten dat we graag nog een kindje wilden heb ik geen pil meer geslikt, maar een half jaartje condooms gebruikt (wilde even geen hormonen meer). Ook toen bleven de cyclussen onregelmatig. Van onze 2e ben ik in de 3e ronde zwanger geraakt, spontaan. Omdat de meiden 20 maanden scheelden wilden we niet meteen voor een 3e gaan. Dus maar weer aan de pil, want condooms zijn ook niet alles.
Afgelopen december ben ik weer gestopt en tot mei toch maar condooms gebruikt, wilde eerst mijn cyclus op orde hebben. Helaas, schijnt niet te lukken.
Wat de huisarts dan ook bedoelde is dat het bij mij hoort, dat ik geen keurige cyclus van 28 dagen heb. Zelf kan een huisarts hier niets mee, kan hier geen medicijnen of zo voor geven, hiervoor moet ik naar de gynaecoloog.
Mag van de huisarts in september een verwijsbrief halen, maar twijfel zelf. Wat ik al eerder schreef, ben gelukkig met 2 kinderen , dus wat heb ik nog meer te wensen. En waar beginnen we aan als we weer de medische molen in gaan. De 1e keer ging het wel, kon het aardig op mijn vrije dagen plannen en als ik een off-day had ging ik mijn bed in. Maar nu lopen er wel 2 kinderen rond.
Zoals mijn man en ik nu denken proberen we het nog een half jaartje en zien dan begin volgende jaar wel.
Lang verhaal geworden, maar ook lekker om eens van je af te schrijven.
groetjes
Melanie