Over koemelkallergie gegroeid maar hoest nog vaak extreem

Jomalo

New member
Mijn dochter van anderhalf heeft in haar eerste 6 maanden koemelkallergie gehad. Een halfjaar lang gekrijst, gespuugd en extreem gehoest. Tot 1 jaar kreeg ze Pepti, dat hielp. Nu is ze over de koemelkallergie heen gegroeid. Ze eet en drinkt koemelk en heeft geen andere allergieën.

Het hoesten is gebleven. Als ze ook al een beetje verkouden is en ze denkt dat er iets in haar keel zit, hoest ze totdat ze gaat spugen. Terwijl er niks aan de hand is. Ze hoest zichzelf ook continue wakker. Dit is elke dag of komt zeker wel wekelijks terug.

Ik heb het idee dat het aangeleerd is doordat ze het zovaak heeft gedaan toen ze nog een allergie had. Ik raak er gefrustreerd van want ik kan er niks aan doen en ondertussen vind ik haar een ontzettende aansteller. Voelt niet goed, ik hoor haar juist te troosten. Helaas werkt troosten nooit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit ‘aangeleerd’ gedrag zijn? Of is het iets medisch waarvoor ik naar de huisarts moet? Of hoort dit hoesten nou eenmaal bij kinderen.. :’)
 
Misschien dat het nog snel brand, dat haar keel nog rauw voelt?
In dat geval zou honing kunnen helpen.
 
Dit hoesten hoort niet standaard bij kinderen, kan wel aangeleerd zijn.
Bij mijn vader klinkt hoesten ook, alsof hij zijn longen eruit hoest (heeft ooit tbc gehad).
Bij hem helpt het meestal om zijn trui uit te doen. Dus ik vermoed dat warmte bijdraagt aan de benauwdheid.
 
Mijn dochter is nu 14 maanden en had ook koemelkallergie en reflux.

Als ze nu verkouden is hoest ze ook als een gek tot kokhalzen toe.

Schijnbaar zijn ze gevoeliger voor en uit zich dat in hoesten. En is het allergie gerelateerd.

Vond dit artikel nog.


Groeten
 
Terug
Bovenaan