Over kolven

A

Anoniem

Guest
Ik had het van te voren niet gedacht, maar de bv gaat erg goed en ik wil er nog lang niet mee stoppen. Dus ga ik van t weekend een kolfapparaat kopen en een voorraadje aan proberen te leggen voor in de vriezer.

Maar, misschien hele domme vraag, maar wanneer kolf je melk af??
Gewoon een keer tussendoor?
Net na een voeding?
Ik snap nog wel dat als ik wegga en ik geef niet de borst, ik die voeding dus ergens moet afkolven. Die voeding kan in de vriezer begrijp ik. Maar met welke melk kan ik beginnen de voorraad aan te leggen?
Ik hoop dat de kolvers onder jullie me kunnen helpen, ben ook benieuwd naar jullie ervaringen. Oja, en als hij dan een flesje bv krijgt, hoeveel cc moet daar dan in zitten? Is dat gelijk aan fv, of kan het meer of juist minder zijn??
Jullie zien, ik ben echt een leek op dit gebied...
Liefs Annemarie

Hoi Annemarie

Zelf geef ik ook borstvoeding, en al sinds de eerste dagen na de geboorte van Milena kolf ik vanwege tepelkloven en overvolle borsten.
Ik moet zeggen dat ik er ook weer aardig in moet komen, heb bij mijn 1e ook gekolfd, maar mijn geheugen is niet al te best meer
Ik zal proberen je te helpen...

Ik kolf met de handkolf van de advent, de isis, en persoonlijk vind ik dat de fijnste kolf.

Meestal krijgt Milena 2x de borst aangeboden, maar als ze er maar 1 leegdrinkt, kolf ik de ander af.
Ook tussendoor kolf ik af, dat advies kreeg ik van de vk en het cb, zodat de productie mooi gelijk blijft.
Ze zeggen wel eens, hoe meer je afkolft, des te meer melk je produceert.
Ik heb het nu nog niet ingevroren, maar met zulke vragen kun je goed terecht bij het borstvoedingsforum.nl, daar heb ik destijds ook veel aan gehad.

Sta overigens niet raar te kijken als je de eerste dagen weinig kolft, je moet er ook een beetje handigheid in krijgen.
Zo kolfde ik de eerste dag maar 20 cc per borst, en ik zit nu tussen de 100 en 120 cc per borst.