Over kolven

wow seg, lukt dat bij jullie allemaal dan wel?
Ik heb vandaag ook voor de eerste keer een poging gedaan om af te kolven, maar het lukte gewoon niet. Ik kreeg er helemaal NIETS uit.
Ik gebruik ook de borstpomp van avent. Kan iemand mij mss raad geven?
Het lukt echt niet! RAAR nu ik weet dat het bij jullie allemaal wel gaat.
De melk loopt er bij mij soms uit, dus ik heb zeker en vast genoeg, maar met de kolf GEEN DRUPPEL! Kan iemand mij hierin helpen?

Alvast bedankt,
Mvg,
Tine

Wat kan helpen is om je kindje bij je te hebben als je kolft of bijv een doekje of truitje dat erg naar je baby ruikt. Een foto kan ook werken en in ieder geval aan je baby denken.
Dat brengt de toeschietreflex op gang.

Blijf het vooral proberen. Mij lukte het eerst ook niet bij de eerste en op een gegeven moment had ik 200 ml per avond gekolfd....dus uiteindelijk zal het lukken.

gr mama van Md en JA

ik heb de eerste keer op de voedingstijd gekolfd. renske gewoon op schoot en dat ging toen goed.

hai meiden,
Bedankt voor jullie reacties!!! Ik kan aan de slag, ben heel benieuwd!! Was van plan een dubbele electrische aan te schaffen, inderdaad handig voor op mijn werk.

Nu drinkt Roef vrij kort aan de borst, meestal de ene 6 a 7 minuten,
de andere 4 a 5. kan ik dan ook direct na de voeding kolven, of zit er dan niks meer in?
Nou ja, ik zal maar uit gaan proberen, we zien het dan vanzelf!
Dikke kus medekolvers,
van Annemarie

Hoi Annemarie,

Als Roef maar zo kort aan de borst drinkt, kan het zijn dat je nog best wat voeding erin hebt zitten.. meestal voelen je borsten dan ook nog wat voller en ietsjes gespannen aan. Ik zou het in ieder geval proberen. Begin met een minuut of 10 per borst en kijk of de melk blijft komen na die 10 minuten. Is dat zo, dan kun je m helemaal leegkolven (tot er nog maar een paar druppels achter elkaar uitkomen). Volgens mijn kraamverzorgende heeft je lijf ongeveer een uur tot anderhalf uur nodig om weer een volledige voeding aan te maken... Houd er ook rekening mee dat je lijf  meer vocht gebruikt nu,  om borstvoeding aan te maken. Dus je moet wel goed veel drinken - liter of 3 tot 4 per dag is minimum.

Succes met BV en kolven!

Esther

O en voor verdere info over BV en kolven:
www.borstvoedingadviescentrum.nl
http://www.borstvoeding.nl/
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/

Terug
Bovenaan