Over naar 4 voedingen?

<p>Wanneer zijn jullie over gegaan naar 4 voedingen?</p><p>Onze zoon is bijna 10 weken oud en krijgt 5x 150/5. Hij zou al naar 5x180/6 mogen maar dan blijft hij maar overgeven omdat hij voor ons gevoel niet optijd stopt met drinken als hij vol is. Ons scherm 7-11-15-19-23.</p><p>Hij slaapt nu echter al bijna een week door de eerste fles heen. Als ik om 7 uur bij hem ga kijken is ie echt nog in diepe slaap en dan wil ik hem eigenlijk niet wakker maken. Vanmorgen was hij om 20 voor 10 wakker maar hij had prima nog even kunnen liggen want begon niet te huilen.</p><p>Zouden jullie de fles van 23 uur overslaan en 4x180/6 geven? Of toch gewoon om 7 uur wekken? </p>

Ik ben persoonlijk meer van het vraag en aanbod. Als je die fles weg laat en hij red het daar niet mee hoor je het vanzelf. Als hij spuugt van 180+6 zou ik er persoonlijk even mee wachten, het is nog een kleintje en flessen van dat formaat zijn best groot vind ik!

Het schema is niet heel strikt maar een richtlijn. Komt hij eerder krijgt hij eerder. Maar eigenlijk merken we dat dit schema nu ook zijn schema is.Maar als ik over ga naar 4 flessen van 150/5 dan krijgt hij maar 600cc binnen per dag. Dit lijkt me te weinig. Hij weegt nu +/- 5400 gram namelijk. 

Onze meid is morgen 9 weken krijgt eten op verzoek. Zit nu op 4 flessen 150 en 1 fles 180. De eerste fles is dat. Ze slaapt inmiddels 10uur snachts dus smorgens tankt ze letterlijk bij.Als ze meer honger gaat krijgen ga ik de laatste fles ophogen en zo door tot ze alle flessen 180 heeft. Zitten nu op 750-820 ml per dag. Ze weegt denk ik bijna 5 kg 

Opzich heeft hij geen honger, dus de hoeveelheid voeding die hij krijgt is prima zo.Maar ik twijfel dus tussen wakker maken voor de eerste voeding of over naar 4 voedingen maar dan worden de flesjes dus wat groter omdat hij anders niet genoeg krijgt.

Wij hebben toen de laatste fles er ook gewoon afgehaald. We hebben de fles niet meteen opgehoogd. Maar na een paar dagen vroeg hij zelf om meer, dus toen langzaam op gaan hogen. Ik zou dus gewoon een keertje proberen om de laatste fles eraf te halen. Wij vonden het ook fijn om zo in het ritme van 7.00 - 19.00 te blijven. 

Terug
Bovenaan