Overal bij willen zijn...

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is (bijna) 4 maanden. Hij kan zich moeilijk 'zelf vermaken'. Na het voeden, knuffelen, schone luier en 'kletsen', leg ik hem vaak in de box zodat hij even alleen zou kunnen gaan 'spelen'. Dit lukt hem heééél even, waarna hij begint te huilen. Ik probeer vervolgens het wippertje, op de grond met een mobiel boven zich enz.enz. Niets is goed. Het enige wat hij leuk vind is; erbij zitten. Dus gewoon op schoot zittend met z'n gezicht naar alles toe. Er is meestal wel iemand in huis (hij heeft nog een zus vna 7 en broer vna 5) die hem dan wel vermaken. En lachen dat 'ie dan doet! Niets aan de hand, dus! Echter, wanneer ik 'm weer probeer neer te leggen, zet 'ie 't weer op een brullen.
Verwen ik 'm teveel en moet ik 'm toch maar een poosje laten huilen in de box (houd 'ie heel lang vol...) of moet ik het maar accepteren dat het gewoon een heel nieuwschierig ventje is?

Help, want er liggen nog zat huishoudelijke klussen op me te wachten
 
hoi,


 
misschien zijn veel moeders het niet met me eens maar ik denk dat het gewoon het karaktertje is van je kindje.


 
ik heb ook drie kindjes en de oudste kon zichzelf overal vermaken, viel ook overal in slaap, en met een mobieltje aan in de box kon ik makkelijk mijn hele huis schoonmaken.


 
maar toen kwam onze 2e dochter,....pffff als ik er nog aan terug denk,..echt niks was goed, precies jouw verhaal, ze wilde alleen maar op schoot zitten en mn huishouden deed ik vaak met haar onder mijn arm, je leert best een hoop doen met 1 hand haha. en natuurlijk heb ik alles geprobeerd maar niks hielp, zij lag dan gewoon al die tijd te krijsen, en ik werd er helemaal opgefokt van. en nu wil ik je niet bang maken maar het was bij haar pas over toen ze kon lopen, toen pas kon ze zelf een tijdje bezig zijn, en nu is ze eigenlijk altijd zelf aan het rommelen.   heb je misschien zo'n zelfschommelend wipstoeltje met al die toeters en bellen er boven? dat wil m mischien wel even bezig houden?


 
mijn zoontje is nu 3 maanden en super makkelijk , hij vermaakt zich overal, en net zo lang totdat ik hem weer oppak, heerlijk!


 
hopelijk is het bij jou gewoon een fase, en anders,... ze zijn zo weer groot, dan maar even een rommelig huishouden.


 
succes
 
Sorry maar wat ben ik blij om dit te lezen! Mijn dochter is namelijk net zo. Vanaf de eerste week was het al duidelijk dat ze erbij wilde horen. Nu is ze inmiddels 4,5 maand en wil ze ook niet graag in de box. We hebben een schommelstoeltje die we voor de tv zetten en dat is af en toe wel fijn, maar nu heeft ze daar voortaan ook snel genoeg van. Ik hoor van de mensen om me heen dat ik haar teveel verwen (zelfs mn vriend zegt het) en dat ik haar dan maar moet laten huilen. Nou sorry hoor, maar dat doe ik niet. Als ze begint te zeuren dan laat ik haar wel eens even liggen, maar niet lang. Krijg zelfs soms wel eens van mn vriend te horen dat ik haar niet zoveel aandacht moet geven, dat merkt hij dan als er thuis niet zoveel gebeurd is  Maar ach ik zit de hele dag thuis en dus als ze bij me wil zitten dan mag dat van me. Zeker nu er een tweede op komst is, wil ik nog even zoveel mogelijk aandacht aan haar besteden. Ik trok me in het begin heel veel aan van wat anderen zeiden (vooral schoonfamilie) want als ze weer eens begon te huilen als ze bij een ander op schoot zat of dat ze niet in de box wilde dan kreeg ik natuurlijk commentaar. Ja dat doe je zelf en je moet niet steeds reageren laat haar daar maar eens een uurtje zitten/liggen.
Nou echt niet! Ben blij te horen dat het niet aan mij ligt (nou ja misschien een beetje) maar over het algemeen dus aan het karakter.
 
Hoi marcosgirl,

Beetje off-topic maar kan het niet laten: Als je kindje gaat huilen als hij in het wipstoeltje voor de TV zit, kán het ook zijn dat hij zich niet verveelt maar juist overprikkeld is. De bewegingen en geluiden van de TV zijn voor zo'n kleintje vaak nog iets teveel drukte.
Ik ken je kindje natuurlijk niet, maar misschien gaat het beter als hij voor het raam naar de vogeltjes kan kijken? Mijn nichtje kon met ongeveer 6 maanden úren naar het aquarium (2 vissen) zitten kijken!

Succes!
Betje.
 
Erg herkenbaar ...

Mijn dochtertje is bijna 7 maanden en wil ABSOLUUT niet in de box. Ik denk er zelfs aan ehm te verkopen want ze wil gewoonweg niet.

IK LAAT EEN KRIJSEND KIND NIET IN DE BOX LIGGEN !!!

Wat bij mij werkt? De maxi cosi op de bank en leuke, geschikte tekenfilmpjes (geluid uit of heel zachtjes) GEEN KIND AAN en je kunt je HUISHOUDEN even doen !!! Ondertussen speelt ze lekker met haar knuffels en speeltjes.

's-middags leg ik haar op een kleedje in de kamer en ga lekker met haar spelen, later op de dag in een schommelstoel, ZE VIND HET PRACHTIG en natuurlijk af en toe bij mama op schoot en lekker lopen.

Je kindje wil waarschijnlijk  niet liggen (doet ze in bed al) mijn kleintje slaapt ook niet overdag (uitgezonderd tussen de middag)

Ik denk dat sommige niet weten hoe hard je kind kan huilen en is het dan verwennen als je haar uit de box haalt? Ik vind van niet omdat ik merk dat rechtop zitten in een stoeltje wel prettig is.

Groetjes Esther    
 
Ik combineerde het ook regelmatig:
Wipstoeltje in de box, zeker als er  andere kleine kinderen over de vloer waren vond ik dat heel veilig!
Mijn zoontje kon alles zien en hij kon niet van de bank vallen ofzo.
Want een wipstoeltje op de bank vind ik wel superlink hoor!
TV wordt hier (hij is 16 mnd) amper gekeken, ik vergeet hem gewoon aan te zetten...
ook als wij het journaal hebben gekeken en hij staat nog aan, kijkt hij er niet naar om.
Sesamstraat en Bumba vind hij wel leuk maar daar moet ik dus echt aan denken!
Toen hij een beetje beter kon zitten maar nog wel eens omkiepte in het begin, zette ik hem ook wel in de box maar dan met het voedingskussen achter hem. Zo zat hij rechtop maar kon toch niet hard vallen.

Ik ben het wel met Betje eens dat kindjes niet altijd uit verveling huilen maar ook door teveel prikkels. Dat was hier ook héél regelmatig het geval. Dan wilde meneer juist lekker naar boven in zijn eigen bedje. Hij schopte soms ook net zo lang om zich heen als hij bij iemand op schoot zat, tot hij op een speelkleed werd gelegd en dan was het goed...
Ach ja iedereen kent zijn eigen kindje het beste hè?

Gelukkig maar!!
Groetjes Saskia
 
Hoihoi,

Dankjewel voor het advies, maar dat is bij Chelsey niet het geval. Zij zit in dat stoeltje niet helemaal rechtop (is slecht voor dr rugje) en als ze begint te huilen dat drukt ze zich ook echt omhoog met de handjes de lucht in. Een echt teken dat ze eruit wil want als ze dan bij mama op schoot zit is er niets aan de hand. Als het stil in huis is zal ze ook niet in slaap vallen. Heb het wel eens geprobeerd en dan gaat ze heel hard huilen. Zet ik de muziek of tv  aan dan valt ze zo in slaap. En inderdaad elk kind is anders en is maar goed ook :)

groetjes
 
Hai!

Ik geloof toch dat ik er anders over denk dan een hoop mensen hier... Mijn zoon (nu 4,5 mnd.) heeft hetzelfde. er altijd bij willen zijn, geen minuut in de box kunnen liggen, etc. Ik laat hem WEL af en toe brullen. Bied hem een speeltje aan, maar laat hem wel liggen. Ik heb wel zo'n schommel gekocht en dat vindt hij wel fijn soms,dus dat is mooi. Maar voor de tv zetten??? Een baby??? NO WAY!!! Ik laat hem liever huilen dan dat ik die fout nú al ga maken! Dan leert hij ook niet om zich te vermaken met een speeltje of knuffeltje. Ik wil echt niet dat hij straks alleen nog maar tevreden is als dat stomme ding aan staat. Sterker nog, sinds zijn geboorte kijken we alleen nog maar tv als hij in bed ligt. Dat betekent dus 's avonds na 19:00 uur. (Overdag kijken wij sowieso geen tv.) En laten we eerlijk zijn, dan beginnen toch ook pas de programma's die eventueel de moeite van het kijken waard zijn? Soms zet ik mijn zoon bij het aquarium of het raam om rond te kijken. Liever dat dan al die schreeuwerigheid op tv! Volgens mij is dat nu nét waardoor er tegenwoordig zoveel drukke kinderen en ADHD'ers rondlopen!

Grtz!!!    
 
Terug
Bovenaan