Overal bij willen zijn...

Je zou voor de aardigheid eens 's-morgens moeten kijken op de TV ... er zijn ontzettend leuke tekenfilmpjes, helemaal niet schreeuwerig maar juist vrolijk, lief en leerzaam. Het is echt voor de hele kleintjes. Mijn dochtertje vind het prachtig, ze kraait en brabbelt, is vrolijk.

Fabienne wil gewoon heel graag zitten ... Aangezien ze daarvoor nog niet sterk genoeg is om dit zelfstandig te doen, heeft ze de  autostoel die ik gebruik als stoeltje op de bank. Ze kan dan spelen met speeltjes en ze kijkt geschikte tekenfilmpjes zoals Teletubbies.

Dat  veel TV kijken op jonge leeftijd oorzaak zou kunnen zijn van ADHD en andere gedragsproblemen, geloof ik niet in. Deze groep kinderen worden letterlijk niet gehoord en begrepen, uiteindelijk gaan ze ander gedrag vertonen om aandacht te krijgen. In combi met een gevoeligheid die veel kinderen hebben en ouders niet weten hoe daar mee om te gaan.  

In ieder geval, iedere moeder doet t op haar manier en dat is prima.

Gr Esther
 
Ik sluit me helemaal bij Esther aan!
Er zijn idd hele leuke leerzame tekenfilmpjes en mijn dochter vind ze ook geweldig. (bijv. de droomtuin)
En door tv kijken krijg je zeer zeker geen ADHD, dat is namelijk een aangeboren "afwijking".
Maar het is inderdaad helemaal niet erg dat we allemaal wat verschillends doen, onze kinderen zijn immers ook verschillend. Vind het alleen jammer dat sommige moeders je afschilderen als 1 of andere gek omdat je het anders doet. Dan heb ik het niet per se over deze topic dan wel andere topics hoor. Vind het een beetje jammer maar goed...
 
Terug
Bovenaan