Overal jeuk!!!!!

Ik heb hier ook veel last van. Nu heb ik geen galblaas meer en ik vraag me af of het daardoor erger is ofzo. Als het iets met je gal te maken heeft lijkt me dat logisch. Nou ik ga iig maar flink aan het gemeentepils

Oh inderdaad zeg ik heb sinds een weekje nu ook die verschrikkelijke jeuk echt om gek van te worden en vaak is de jeuk het ergst snachts in bed doe geen oog dicht. Heb vandaag Balneum gekocht ga ik zo even proberen voor in bad. Ik dronk voor mijn zwangerschap ook niet echt veel maar 2 liter haal ik makkelijk sinds ik zwanger ben, heb eigenlijk hele dag door dorst.
Mochten er nog meer tips zijn voor die jeuk heel graag!!!
gr Marjon
effe jeuku

Hallo,

Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik dit ook gehad. Jeuk jeuk jeuk echt overal.
ik ben ook van alles gan proberen en tijdelijk hielp dat wel.
Nu kan de jeuk gewoon van de hormonen komen, maar kan ook met een minder werkende lever te maken hebben. Een meisje van mijn vorige zw gym had veel jeuk en uiteindelijk is ze naar de dokter gegaan. Bleek haar lever dus minder te functioneren. Uiteindelijk is ze ook eerder ingeleid. Ik zelf ben ook bij de huisarts geweest en bij mij bleek het gelukkig niet aan mijn lever te liggen.
Ik zou iig bellen op een telefonisch spreekuur, kan geen kwaad. Ht gaat wel om jou en je kindje. Verder helpen alle huis/tuin en keukenmiddeltjes die ik hier voorbij heb horen komen absoluut. Maar ik zou als ik jou was even wat zekerheid willen hebben...

Succes!

grt

Jeuk is echt niet grappig! Het zusje van een vriendin van mij had over haar hele lichaam ontzettend last van jeuk tijdens haar zwangerschap. Zij heeft er een zalf voor gekregen via de huisarts en dat werkte gelukkig.

Ik heb zelf een keer ontzettend last van jeuk op mijn rug gehad, niets hielp. Uiteindelijk heb ik toen mentholzalf gekregen via de huisarts en dat hielp wel. Maar ik weet wel dat als je echt jeuk hebt, wat niet overgaat, dat dat veel erger is dan pijn!

Succes meid, ik hoop dat je er snel een goed werkend middeltje voor hebt.

Groetjes,
Leeuwtje

Ook ik heb hier last van gehad - gehad zeg ik omdat ik het gevoel krijg dat het minder wordt. Van 14de tot 17de week is het best heftig geweest maar nu gaat het beter.
Ook mijn gezicht heeft last gehad van erg droge huid. Nu heb ik een nieuwe dagcreme gekocht - een medewerkster in mijn lokale ici paris is zelf zwanger en kon goede advies geven. Mijn benen hebben veel baat gehad van een wondermiddel uit Denemarken - een bodylotion met carbamide die ook gebruikt worden bij exceem. Na een keer insmeren heb ik 3- 4 dagen lekkere zachte en niet-jeukende benen. Ik heb even Crabamide creme gegooggld en het is ook in nederland te koop bij  diverse  pharma-webshops en waarschijnlijk dan ook  bij de drogist/apotheek.

Wat ik niet kan aanraden is deze creme op buik en borsten tenzij dat  huid daar ook erg droog is - na 2 keer douchen voelden het nog kleef aan......

Bij mij is het trouwen niet vanwege gebrek aan water - ik drink minimaal 3-4 liter water per dag...

Mor 74  

Hey,

Heb het bij mn vk gevraagd tijdens mn eerst echte consult daar (jippie!) zij dacht idd ook dat het mn lever is. Ik had ook kleine bultjes.

Maar ik heb toen  bij de DA een body butter (extra vet) van dove gehaald en een speciale mentolgel en ik heb nu al veel minder last, dus ben toch maar niet naar de huisarts gegaan....

Dus bedankt voor de tips! Ik heb er echt iets aan!

xxxxx

Hoi hoi,
Hier ook zo'n kriebelende aanstaande mama.
Ik heb al weken jeuk (ben nu 20 weken). Vorige week aan mijn verloskundige gevraagd wat ik kan doen en zij adviseerde Balneum Baby badolie voor de jeukende huid. En ik moet zeggen dat het daar wel wat minder van wordt.
Ook moet je uitkijken met allerlei smeerseltjes waarin parfum zit, dat kan nu ook extra reageren. Spulletjes van Weleda reageren vaak wat minder dan bijvoorbeeld Zwitsal ofzo.
Heb je ook een droge huid? Bij mij is dat wel het geval, volgensmij jeukt het daarom zo.
En als je er echt gek van wordt en er is niets meer wat helpt ga dan naar de huisarts! Die hebben er vaak toch wel wat voor!

Succes!
Lieke

Terug
Bovenaan