overdag bevallen ?

<p>Hey allemaal!</p><p>ik ben nu 37.3 weken zwanger en al 3 weken last van voorweeen... Nu heb ik 2 vragen waar misschien iemand van jullie een antwoord op heeft voor me??</p><p>vraag 1: Beginnen bevallingen altijd s'nachts? of heeft iemand ervaring met een bevalling die overdag begon... Hoor eigenlijk van iedereen dat het bij hun in de nacht begon.. Maar heb zelf een soort gevoel dat er vanmiddag van alles gaat gebeuren in mijn buik... </p><p>en dan vraag 2: Kan je vruchtwater in delen verliezen? ik heb vandaag al 3 x gehad dat er ineens een soort water me broek in loopt.. Niet overdreven veel maar het ziet er niet uit als afscheiding omdat het zo enorm waterig is.... Iemand enig idee of dit een teken is dat mijn bevalling begint? of??</p>

Hoi! Je kunt zeker overdag bevallen! En vruchtwater verlies je vaker in beetjes dan in één plens. Heb er zelf nog geen ervaring mee want moet nog bevallen, maar laatst is een vriendin van mij 's middags bevallen. Ik was bij haar toen zij ook vruchtwater dacht te verliezen (en dat was ook in beetjes). Dit was rond het middaguur en uiteindelijk is die avond om 2100 hun zoon geboren.
Beetje onsmakelijk misschien, maar je kunt even aan het 'water' dat je verliest ruiken. Vruchtwater ruikt heel anders dan afscheiding, dat laatste ruikt echt zurig en vruchtwater eerder zoet. 
Spannend!!

Super bedankt voor je reactie!
Ja ze zeggen vaak dat vruchtwater blijft lopen als het er eenmaal uitkomt... Maar bij mij zat er wel een paar uur tussen de keren dat het lekte zeg maar?

Ik zou als ok jou was de verloskundige gewon even bellen. Vruchtwater maak je ook nog aan gedurende de bevalling. Het kan dus best zijn dat je vliezen al gebroken zijn.
bevallingen hoeven niet altijd snachts te beginnen, dat dit vaak Wel zo is zou met se oertijd te maken hebben is mij ooit verteld. Maar het begint wanneer je lichaam wilt dat het begint en dat kan op elk willekeurig moment zijn.

Is je baby goed ingedaald?
Ik kreeg als tip bij de bevalcursus: plastic zakke in onderbroek en proberen iets op t vangen. zou ook vk gaan bellen en je onderbroek bewaren! Klinkt vies, maar dan kan ze testen of t vrichtwater of afscheiding is. 

Bij mij begonnen de weeen 04.30uur. Om 08.30 had ik 3 cm ontsluiting. On 14.30uur tien centimeter en om 15.14uur ben ik bevallen. Dus midden op de dag.het kan dus gewoon  

Die 2e vraag kan ik je geen antwoord op geven. 

Hi,ik ben nu ook zwanger, maar heb al een zoontje van 2. Bij mijn bevalling waren mijn vliezen ook spontaan gebroken, maar ik had geen grote plons of zoiets. Het kwam echt in kleine beetjes naar beneden. En ow ik hoorde van iedereen dat het rook naar iets zoetigs, nou ik vond het meer naar iets van champagne ruiken.. je ruikt meteen wanneer het vruchtwater is!  

Weeën kunnen volgens mij anytime beginnen, maar 's nachts ben je natuurlijk ontspannen... misschien is dat de reden. En dat vruchtwater... zou even bellen. Succes!!!

Terug
Bovenaan