overdag bevallen ?

11 maanden geleden bevallen met 36 weken.
Mijn vliezen braken om 9 uur ‘s ochtends. Het was alsof ik in m’n broek piste (niet dat ik dat dagelijks doe ofzo ?) en daarna liep er iedere keer een straaltje langs m’n benen naar beneden. Tot ik de ingeving kreeg om kraamverband te gebruiken. Dat is geurloos en kan de vk dus nog evt. aan snuffelen (zij liever dan ik, ik rook overigens niet echt iets bijzonders). 
Rond 9 uur dus de vliezen gebroken, rond 15 uur kreeg ik weeen en om 20 uur bevallen (spoedkeizersnede), maar had op de ok al 8 cm ontsluiting. 

Het start vaker ‘s avonds/ ‘s nachts ivm de aanmaak van melatonine heb ik ooit al eens gelezen, maar goed dat ging hier niet op.

Hier beide bevallingen overdag begonnen. Bij mijn eerste om 2 uur ‘s middags wn om 22.00 geboren.
De tweede om 7 uur vliezen gebroken wn om 12 uur geboren ?

Bij mij braken mn vliezen spontaan om 16:45. Ik dacht dat ik in mn broek pieste. Bleef maar lopen. Vrijwel meteen kwamen weeën en om 22:45 was mn dochter er?

Hier ook begonnen met gebroken vliezen, 's ochtends bij het toiletbezoek. Achteraf waarschijnlijk een scheurtje net iets boven de onderkant, waardoor het er ook steeds in beetjes uitkwam. Je maakt inderdaad steeds nieuw vruchtwater aan. Bij mij duurde het 3 dagen voordat de eerste wee kwam...
Maar inderdaad even de verloskundige bellen! Met gebroken vliezen heb je meer kans op infectie. Je mag dan bijvoorbeeld niet in bad. Na 24 uur kom je onder controle van het ziekenhuis.
Veel succes!

Je lichaam blijft vruchtwater aanmaken tot aan de bevalling. Mijn bevalling begon overdag met een plens vruchtwater daarna bleef het komen in beetjes samen met de slijmprop en de volgende dag is mn baby geboren. 

Terug
Bovenaan