Overdag in eigen bed in slaap vallen...?

A

Anoniem

Guest
Dames,
zoontje van 20 juni, dus nu bijna 3 weken, heeft de laatste dagen wat moeite met in slaap vallen in zijn eigen bedje. Voornamelijk overdag. Hij is natuurlijk ook wat vaker en langer wakker dan de eerste 2 weken.
Ik probeer m na de ochtendfles van 07.00/07.30u altijd rond 08.30u in bed te leggen, maar dan huilt ie rustig een uur, met soms tussendoor even in slaap vallen.
Ook na de fles van 11.00u, dan leg ik m rond 12.00 u in zijn bed. Dan heeft ie een paar keer goed gegaapt, maar is dan nog wakker als ik m in bed leg.
Ik vind het belangrijk dat ie leert zelf in slaap te vallen, maar met nog een kindje van 2 in huis die ook een middagdutje doet, wordt het moeilijk om hem dan 's middags weer zo lang te laten huilen. Pas op mijn arm wordt hij rustig en slaapt dan weer uren achter elkaar in de reiswieg...Zucht.
Hoe gaan jullie hiermee om??

Hoi hoi,

Ook mijn zoontje is op 20 juni geboren. Hij slaapt overdag goed in. We leggen hem elke keer na ongeveer 45 minuten terug in zijn bedje. Soms is hij dan al in slaap gevallen onder de fles dan huilt hij niet. Maar als we hem wakker in bedje leggen, dan huilt hij meestal een kleine tien minuten. 's Avonds heeft hij iets meer moeite om in slaap te komen. Maar we houden altijd het volgende ritueel aan wakker worden, verschonen, fles en dan even knuffelen en weer koese. DIt gehele ritueel duurt meestal 3 kwartier tot een uur. Hij slaapt boven omdat we nog een zoontje van 1 jaar en negen maanden hebben en die speelt beneden. Dus boven slaapt lekker rustig. Met onze eerste hebben we veel problemen gehad met slapen, dus deze regelmaat houden we er nu in. Succes ermee.  

Vraagje, hoeveel voeding krijgt jou kleine en hoeveel voedingen per dag?

Groetjes,
Miriam

Miriam ik had je al op het andere  onderwerp beantwoord.
K zoek het even op.

Hallo Wesa!
wat leuk dat jouw jongen ook van 20 juni is.
Nou, wij hebben (overdag) dus 5 voedingen. 7.00-07.30/11.00/15.00/19.00/23.00-23.30
Hij drinkt ca 140 cc.
Helaas (helaas helaas helaas) heeft ie dan ook nog altijd een nachtvoeding nodig. Hij komt meestal tussen 3.00 en 4.00u. Oh oh, wat wil ik daar graag vanaf, maarja.

En die van jou?
Geboortegewicht was 3775, maar hij is nu denk ik wel al 4 kilo.

Onze zoon woog bij de geboorte 4550 gram, dus een flinke jongen. Hij zit nu op de friso extra aangezien hij erg hongerig was. Hij krijgt nu overdag zes voedingen van 135 cc op 9.00 uur, 12.00 uur, 15.00 uur, 18.30 uur, 21.30 uur, 02.00 uur en 06.00 uur. Maar nou heb ik hem sinds gister elke keer 150 cc aangeboden en nu was ie gisteravond voor het laatst om 23.00 uur en toen kwam ie pas weer om 05.30 uur, dus vandaag kom ik denk ik voor het eerst op 6 flessen. Even kijken of het zo blijft.

Hoi Suus,

ik heb begrepen dat het belangrijk is om je kind zo veel mogelijk wakker in bed te leggen, dan herkent hij zijn bedje als een vertrouwde plaats en zal hij zich op den duur makkelijker aan de slaap overgeven en ook rustig wakker worden omdat hij de omgeving kent.
Misschien heb je de eerste paar weken je kind veel slapend weggelegd, waardoor hij het nu moeilijker vindt worden. Als je m blijft helpen met in slaap vallen (op de arm etc) zal het probleem mogelijk groter kunnen worden.
Gewoon even volhouden om hem in z'n eigen bedje te leggen!
Tip: zorg dat je kindje het niet koud heeft (warme handjes), lekker toegestopt is met z'n armen onder de deken en tot aan de kin. Ik heb gemerkt dat Tessa (bijna 7 wk) dat heel fijn vindt. Eerst legde ik haar altijd weg met haar armen naast haar hoofd.
Toen ik eerst haar armpjes onder stopte vond ze dat niet zo leuk. Nu doet ze zelf al haar armen naast haar lijf als ik haar in de (reis)wieg leg.

Sterkte ermee hoor

Groetjes
Irene

hallo irene,
als je wilt weten of je kindje het warm heeft moet je het in zijn/haar nekje voelen.
het maakt niet ziveel uit of de voetjes/handjes warm of koud aanvoelen als het nekje maarw el warm aanvoelt.

groetjes martine

Hoi Martine,

Ik voel ook in Tessa's nekje of ze het niet te warm heeft met dit weer bijvoorbeeld.
Ik bedoel eigenlijk dat het voor je baby niet fijn is als zijn handjes steenkoud zijn. In dat geval mag er best een truitje bij, ook al is zijn nekje wel warm.
Voor jezelf is het ook niet fijn slapen met bijvoorbeeld koude voeten, dat vinden baby's denk ik net zo.

Groetjes
Irene

Terug
Bovenaan