Overdag in eigen bed in slaap vallen...?

Hi dames,

Wil even een hart onder de riem steken. Jade is geboren op 25 mei en in het begin rommelde ze ook met slapen overdag. Nu ze bijna 8 weken is, lijkt het alsof mijn meissie en ik elkaar veel beter kennen. Ze gaat nu zowel 's nachts als overdag zonder ook maar te huilen naar bed. En ik leg haar wakker in bed. Voor die kleintjes is de wereld in de eerste paar weken zo groot en willen ze ook vaak even bij papa of mama hangen.

Regelmaat en voorspelbaarheid is echt het sleutelwoord. Consequent proberen het ritme vast te houden. Eten, luier verschonen, lekker knuffelen, even spelen. Mijn fout was dat ik bij de eerste gaap, Jade meteen naar bed deed. Dat pikte ze dus niet, want dan wilde ze gewoon nog even wat langer spelen. Ze was nog niet moe genoeg.  Nu hou ik haar goed in de gaten. Heeft ze een paar keer echt goed  gegaapt, jengelt ze een beetje, dan pak ik haar op en  zeg zachtjes  dat ze nu lekker mag gaan slapen. Ik geef haar een kus, aai over haar bolletje en zeg tot straks. Ik blijf dan niet hangen, maar loop meteen naar beneden. Vaak hoor ik haar nog even pruttelen en binnen een paar minuten is ze in dromenland.

Grappig is ook dat ze nu ook niet gaat huilen als ze wakker wordt. Vaak vind ik haar "spelend" in bed. Ze voelt zich nu helemaal veilig in haar eigen bedje.

Aan inbakeren doe ik niet, maar dat is meer omdat Jade het vaak erg warm heeft. Ze schopt altijd haar laken en dekentje van haar af. Eerst was ik bang dat ze het te koud zou hebben en dekte haar dan weer toe. Een half uur later blijkt dan dat ze toch weer haar dekens van zich af heeft geschopt.

Sterkte! Het is een kwestie van even volhouden en zoeken naar wat je kleintje het prettigst vindt.

liefs Diana moeder van Jade 25 mei 2007

Helemaal eens met de regelmaat en alles, doen wij ook bij Lotte en inbakeren vindt ze ook fijn. (met dit hete weer heeft ze alleen een rompertje en lakentje en ligt ze ingebakerd in een hydrofiele luier.
Lotte slaapt ook in een matrozenbedje. Meer info daar over kun je vinden op www.inbakeren.nl of www.tinynanny.nl. Wij hebben het matrozenbedje gewoon van een eenpersoons-laken gemaakt en dit werkt prima! Er is bijna niemand die het fijn vindt om in een bed te slapen waar er boven je hoofd heel veel ruimte is, zoals dat bij babietjes vaak het geval is, omdat die onderin het bed slapen ivm kort opmaken. Wij doen dit nu sinds anderhalve week en Lotte slaapt een stuk sneller in en langer door!

Wat bij Lotte verder heel goed aanslaat, is masseren. Dat heb ik van een haptonoom geleerd, maar die cursussen worden ook vaak door de thuiszorg gegeven. Als je kleine helemaal klaar is (voeding, schone luier, enz.) dan is het heerlijk om even 5 minuutjes te masseren. Dan komen ze tot rust en slapen doorgaans veel sneller in.

Succes! Groetjes, Marisa

even een vraagje.
ik hoor van veel vrienden dat in de beginperiode de baby bij de ouders op de kamer
in een wiegje ligt. kan dit ook in een campingbedje??

ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes

Leg je kindje in de bak van de kinderwagen..! Dit hebben wij ook de eerste weken gedaan, daarna lekker in eigen bed!

gr. Saskia. (mv Jelte, 9-6-2007)

Terug
Bovenaan