Overdag niet in bedje willen slapen

Beste mama's,
Ik zit met een zorg. mijn baby van 16 weken wil/kan overdag niet in zijn bedje slapen. 's nachts is dit geen enkelprobleem, maar zodra hij overdag wat moe begint te worden en ik hem in zijn bedje leg is het een grote strijd tegen de slaap. ik heb naar mijn idee alles al geprobeerd. wakker op bedje leggen, moe op bedje leggen, in slaap op bede leggen, maar zodra hij langer dan 5 minuten ligt begint hij (ontroostbaar) te huilen en houdt hij niet meer op. ik ben er al de hele tijd bij gebleven, ben weggegaan om om de10 minuten te kijken en troosten maar niets lijkt te helpen. Ik houdt het een uur vol, maar dan huilt hij ook gerust een uur lang en dit gaat geheel tegen mijn gevoel in. Bij mij op de borst slaapt hij wel (is ook wel even een strijd, maar binnen 5 minuten slaapt hij) en in de draagzak is het nooit een strijd en slaapt hij meteen. nou weet ik dat er baby's zijn die deze warmte/nabijheid nodig hebben en dat vind ik zelf geen probleem, maar hij moet 2 keer per week naar de gastouder en dan slaapt hij gerust de hele dag niet en is hij wel overstuur omdat hij zo moe is, dit doet mij echt pijn.wat ik nu doe (en een periode vol houd) is hem 1 keer per dag aan zijn bedje te laten wennen. een uur volhouden en na een uur als het niet lukt (wat altijd het geval is) meenemen, even spelen en bij mij laten slapen. dit resulteert echter nog niet tot het gewenste effect.Wat kan ik nu nog proberen? Ik ben ten einde raad...

Waarschijnlijk heb je dit allemaal al geprobeerd, maar een kruik in het bedje dat het niet koud is als hij er in gaat en een radio zacht aanzetten.

Klopt :) maar bedankt voor het meedenken.
Waar hij iets rustiger van wordt is de stofzuiger naast het bed aanlaten. Wordt dan wel een beetje warm in de kamer.

Mijn kleine van 11weken doet soms hetzelfde. Wat dan wel lukt is haar op dr zij leggen. Ze lijkt dan beter te slapen en wiebelt zich ook niet wakker. Ook blijft dr speen dan beter zitten.

De stofzuiger was hier ook de oplossing! Dat was het enige waar hij een beetje rustig van werd. Kun je hem misschien voor zijn deur zetten? Wel het gezoem , niet de warmte?

@myfteria, dat kan ik nog wel proberen, hoop dat hij dan wel op zijn zij blijft liggen aangezien hij zich vaak overstrekt en draait. maar niet geschoten is altijd mis! Bedankt!@supertje, hoop dat het geluid dan hard genoeg is, zal het proberen. heb nu het raam opengezet en de klamboe goed dicht getrokken. ook bedankt!

Wat ik zelf ook gedaan heb en als tip toen kreeg, een knuffeltje of desnoods je hemd bij in bed leggen. Het gaat erom dat jou geur in in zit, dus een hemd die je aan hebt gehad niet in de was gooien maar bij in bed.. :) Zelf heb ik een knuffellapje gekocht en die 2 nachten bij mij in bed gehad en daarna bij in ledikant. Heb er gelijk 2 gekocht, 1 voor in bed en de andere in de tas voor na de oppas. Knuffeltjes wel iedere keer omwisselen anders ruiken ze nog anders. Veel succes en hopelijk gaat t snel beter!

Terug
Bovenaan