Overdag niet in bedje willen slapen

Hij is er al een beetje oud voor (het kan maar tot 6 maanden) maar je zou eens inbakeren kunnen proberen. Als hij als een warm compact bundeltje te slapen wordt gelegd is hij minder gevoelig voor prikkels van buitenaf. Wikkel hem eens in een dun, liefst een beetje rekbaar dekentje/lakentje en kijk wat er gebeurt. Je merkt het meestal meteen; toen ik het bij mijn dochter deed ontspande ze voor mijn ogen.

Beste supertje, Ik heb een zijligkussen van iemand kunnen lenen, ik ga hem proberen! Ben heel benieuwd.Beste Vissen.. Mijn geur in zijn bedje heb ik inderdaad ook geprobeerd. een knuffel de hele dag bij me gehad en zelf zijn pyamaatje. Ik heb wel het idee dat hij daar wat rustiger van wordt, maar slapen....Best gebruiker 769640, ik denk dat hij hier wel baat bij zou hebben. Als hij bij mij slaapt zorg ik ervoor dat hij niet meer met zijn armpjes kan maaien en niet te veel van zijn omgeving kan zien. dit maakt hem rustig. Toch vind ik het ook eng om te doen omdat hij elk moment kan omrollen (hij komt al zo ver). Of als hij hier eenmaal mee kan slapen, ik hem dat alweer moet "afleren" omdat hij dan echt te oud is en we weer van voren af aan moeten beginnen. Nu kan het ook zijn dat ik beren op de weg zie die er niet zijn...

Ja, het inbakeren weer ontwennen kan inderdaad wel een probleem zijn. Eerlijk gezegd heb ik mijn dochter nog ingebakerd toen ze zich al lang en breed kon omrollen, maar dan met een gewoon lakentje strak om haar heen gewikkeld zodat ze het alleen met haar eigen gewicht op zijn plaats hield. Zodra ze zich ging bewegen liet het vanzelf los. Mag natuurlijk absoluut niet, maar je moet toch wat.... En dan had ik er ook nog een muziekje bij op de achtergrond; de paddenstoelen van de efteling, eindeloos herhaald. Ach ja :)
Maar ik snap heel goed dat je het eng vindt, je moet vooral niks doen waarbij je je niet goed voelt. Bij mijn dochter was ik er al met 2 maanden mee begonnen dus ze wist ook niet beter.
Wat je misschien ook eens kunt proberen is hem in de maxi cosi laten slapen, dan kun je hem goed stevig instoppen met een dekentje en dan kan hij niet omrollen.

Heel herkenbaar, mijn zoontje bleek verborgen reflux te hebben en we hebben alles geprobeerd; van inbakeren tot naast zijn bedje zitten om hem een veilig gevoel te geven maar niets hielp.
Onze kleine man wou overdag zelfs helemaal niet meer slapen sinds de verhuizing, (daarvoor
was het ook al een gevecht maar hadden we soms geluk) mede omdat hij uit
zijn wieg was gegroeid en het dus tijd werd voor een ledikantje.

De meest vreemde tip die ik heb gekregen bleek bij mij als enige te helpen; het bedje anders neerzetten.
Ik heb het uiteindelijk zelfs tegen een andere muur gezet, "vaste" selectie aan knuffels in zijn bed gehouden die er overdag ook gewoon in blijven liggen en vooral heen enthousiast gereageerd op dat mooie bedje waar hij zomaar in mocht slapen.
Ondanks mijn harde hoofd leg ik hem nu zelfs na zijn ochtendvoeding van 6.00 uur zonder sputteren terug en word ik om een uur of 9.00 wakker gebabbeld of gezongen, om hem om 11.00 uur met dezelfde vrolijkheid weer naar bed te brengen tot een uur of 14.00.

Wellicht heb je er iets aan, in ieder geval heel erg veel sterkte!

Heel herkenbaar, ons dochtertje had dit in het begin ook. In bedje overdag dat was een ramp maar in de box in de huiskamer sliep ze wel goed.Na een aantal weken geloof toen ze een week of 21 was ging het opeens wel goed in bedje. Gewoon paar keer een poging doen, komt vanzelf goed :)

Terug
Bovenaan