overdag niet slapen

mijn dochter van 3 maanden slaapt overdag bijna niet, af en toe een hazenslaapje en in de wagen af en toe een uurtje. ik vraag me af of dit normaal is. ik moet er wel bijzeggen dat ze al vanaf 5 weken elke nacht doorslaapt van 22.30 tot 8.30
ze is een hele blije babye maar wordt wel hangerig op een gegeven moment. hoe kom ik aan een dagritme?
hoor graag jullie tips...
 
Mijn zoontje sliep vanaf zijn geboorte overdag ook erg slecht. Tot ik het aardig zat begon te worden en hem vanaf een week of 11 gewoon in bed ben gaan leggen op vaste tijden, bv als hij alweer 2 uur wakker was. Wel met een volle buik. In het begin was het even huilen (soms niet even maar groot drama) en na een paar dagen accepteerde hij het, en gaat sindsdien rustig slapen in bed overdag (meestal 3 keer een uurtje) en savonds. Soms moppert ie nog weleens, maar dat is zo over. In de box leg ik hem nooit te slapen, veel te onrustig. Hij vindt het nu heerlijk om eventjes alleen te zijn, en ligt hij gewoon te kwekken en te spelen in zijn bedje. (hij is nu een half jaar) Ik doe ook altijd alles in dezelfde volgorde, zodat het herkenbaar voor hem is.
Probeer het, nee heb je ja kun je krijgen. Bij hem was het dus echt regelmaat. Succes!
 
ontzettend bedankt voor jullie reactie, ik heb het vanmiddag inderdaad geprobeerd. eerst protesteerde ze wel, maar daarna viel ze in slaap. misschien dat ik haar steeds te snel uit het bedje haalde.
ze krijgt ook al haar eerste tandje, daar is ze ook wat onrustig van.
 
dat zijn wel fijne tips. ik haal mijn kindje ook veel te snel uit bed en uit de wieg. (zodra ze maar een kik geeft) ik vind het heel rot alsik haar hoor huilen maar ik kom 's nachts ook niet toe aan mijn rust en overdag geen ritme. ze is heel veel wakker. DUs ga ik haar ook maar op vaste tijden proberen in bed te leggen. (dan maar wat later wandelen of eerder)
 
mijn zoontje slaapt ook 's nachts heel goed door en overdag ook weinig, ik denk dat dat ook met elkaar te maken heeft, ze zijn dan zo moe 's avonds dat ze 's nacht doorslapen. Sinds kort leg ik hem standaard 's avonds al op bed, rond 7 of 8 uur. Heb je zelf ook rust. Maar overdag wil hij ook niet in de wieg. Ik denk dat gewoon even laten huilen inderdaad de beste oplossing is. Het is vervelend, maar ze moeten toch overdag eens slapen! Ik ga het gelijk proberen....
 
Heel toevallig wilde ik ook net zo'n soort vraag gaan stellen.
Mijn dochter van 3 maand slaapt na de ochtend voeding niet en s'middags ligt ze idd in de box en doet dan van die korte slaapjes. Ik ga ook proberen om een vast ritme in te brengen en haar s'middags op bed te leggen.
 
ook ik heb zo'n wakkere baby en heb haar inderdaad ook al vrij snel in haar eigen bedje te slapen gelegd, wagen beneden en naast ons bed veel te onrustig voor haar en onszelf. Ik moet zeggen dat ze nu redelijk goed slaapt overdag, maar als ze 's ochtends een paar uur geslapen heeft, hoef ik het 's middags niet meer te proberen, dan wil ze gewoon niet meer slapen. Ook laten huilen helpt dan niet! ze wil gewoon alles zien enzo. Op het consultatieburo vertelden ze als baby's weinig slapen, voor zo min mogelijk prikkels te zorgen (houdt ze wakker). Maar inmiddels ben ik er wel achter dat lang niet alle baby's de hele dag slapen......maar als je ze toch te slapen legt in eigen bedje, heb je zelf ook de handen vrij!
 
Terug
Bovenaan