overdag niet slapen

Je hebt natuurlijk huilen en huilen. Ikzelf vind het erg vervelend mijn dochter van 5 mnd te laten liggen als ze hysterisch huilt. Ik pak haar dan toch maar weer op, maar probeer ik haar weer terug te leggen dan wordt het alleen maar erger. Ook zeggen ze op het CB dat zodra je kind gaapt of in zijn oogjes wrijft je het in zijn bedje moet leggen. Vaak huilen ze dan een beetje jengelig maar dit kun je wel zo'n kwartier laten duren. Dan vallen ze vaak wel in slaap. Je moet maar voor ogen houden dat jij beter dan je kind weet wat goed voor hem of haar is. Succes!
 
Wat ik begrepen heb is dat er baby's zijn die 14 of die 20 uur slaap nodig hebben. Mijn zoontje 4 maanden heeft gemiddels overdag 3 a 4 kleine slaapjes van pm. 3 kwartier. Om 18.00 uur leg ik hem dan in zijn bedje want dan is hij erg moe. Ik maak hem nog wel wakker voor zijn laatste fles om pm. 20.00-21.00 uur en daarna slaap hij door tot een uur om 7.00. Een beetje jengelig huilen kan geen kwaad, maar laat je kindje nooit over zijn/haar toeren huilen. Als hij/zij moe is zie je dat van zelf. Door inderdaad rode oogjes. Probeer eens een knuffels naast hem/haar te leggen. Als ze dit vast houden tegen hun gezichtje en een beetje hun oogjes dicht doen merk je ook dat ze moe zijn. Let wel op dat je de knuffel niet te lang bij hem/haar laat liggen omdat ze de knuffel soms op hun gezichtje krijgen. Succes
 
hoi,

Ik heb ook een zoontje die het op het begin moeilijk vond om te slapen in zijn eigen ledikantje. Toen heb ik ook een vast ritme ingepland.
Wanneer hij 's morgens voeding krijgt slaapt hij daarna nog eventjes met mij, tot ongeveer 9.00 uur. Daarna is hij wakker tot 11.00u , zijn volgende voeding. Hierna om ongeveer 12.00 uur gaat hij een middagdutje doen, tot wel ongeveer 15.00u zijn volgende voeding. Hierna is hij weer wakker en soms doet hij tussendoor een hazenslaapje 17.00 uur tot 18.00u. Hierna krijgt hij zijn volgende voeding om 19.00u en om 20.00 uur gaat hij weer naar bed en slaapt door tot 7.00 uur 's morgens. Wel maak ik hem wakker voor zijn laatste voeding om 23.00 u.
Soms jengelt of huilt hij eventjes wanneer ik hem op bed leg. Ik ga dan eventjes kijken en geef dan zijn speen (Die hij niet altijd wil, vooral overdag niet). daarna slaapt hij lekker door. Ik eb dan eventjes de tijd om zelf iets te gaan doen.
Ik heb ;s avonds ook een ritme ingepland. Om ongeveer 17.30 u in bad, daarna eventjes spelen en eten en om 20.00u naar bed. Eerst voorlezen, samen gordijnen dicht doen, licht uit, slaaplampjes aan, een liedje zingen en zijn muziekje opzetten en dan gaat hij slapen.
Wanneer hij dit ritme niet heeft vindt hij dat helemaal geen ramp, dan gaat hij ook uiteindelijk slapen.
Wij hebben hem expres om 20.00u op bed gelegd, omdat hij vaak rond 20.00u zijn huiluurtje had. Dat is nu voorbij, wij hopen dat dat zo blijft.

Groetjes vivian
 
Terug
Bovenaan